Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Nee N kan ook nog niet goed zelfstandig zitten! We hebben de newborn set op de TripTrap, daar zetten we haar soms in of gewoon op schoot.

Oh top, wij hebben ook een newborn set inderdaad. Ik vind het spannend maar ook wel heel leuk om te mogen beginnen met hapjes hoor :star_struck: zo benieuwd hoe het gaat

2 likes

Geniet ervan en vergeet niet te filmen haha. Vaak zijn die eerste blikken geweldig :ok_hand:t3:

De site smikkels.nl wordt hier ook regelmatig getipt volgens mij voor inspiratie. Die hebben ook een categorie met oefenhapjes iig om ideeën op te doen qua wat je zou kunnen geven.

1 like

Even een gekke vraag misschien, maar mijn ‘baby’ van 15 maanden wil 's ochtends echt weer vroeg een dutje doen.
Op de opvang gaat hij al een hele tijd pas na de lunch naar bed en is er niks aan de hand. Maar thuis slaapt hij tot rond half 8 gemiddeld en om 10.00 uur is hij echt gesloopt. Dan slaapt hij tot zo rond 12.00 uur en daarna pas lunch. Merk dat hij tegen het einde van de dag toch echt wel heel moe is. Als we ergens de hele dag naar toe ga is het geen probleem, hij is dan niet mieperig ofzo. Overal lees is voor 1 dutje dat ze die doen na de lunch, maar dat haalt hij nooit . Hebben jullie tips?
Opzich met dagjes weg is het wel fijn dat we de hele middag hebben maar voor zo thuis is het niet helemaal lekker soepel.

Oh mijn zoontje deed toen ook nog exact zoals jouw zoontje dutje om 10 uur tot 12 uur. Dan eten. Dan om half drie of drie uur opnieuw dutje tot 5 uur. Vond dat vrij normaal.

Hij slaapt bij ons alleen dan maar van 10 tot 12. Ergens tussen de middag is het echt geen optie meer. Hij gaat wel elke avond rond 7 uur naar bed en slaapt dan de hele nacht tot dus rond half 8.

Bij de opvang krijgen ze hem juist niet eerder naar bed dan na de lunch. Zo maf dat het dan thuis helemaal niet lukt. Nouja je leest zoveel dingen en eerst trok ik mij daar niks van aan, maar nu is hij soms later op de dag zo moe dat ik dacht even checken.

Mijn man is erachter dat Oei ik groei niet echt wetenschappelijk onderbouwd is. Maar hij wil toch graag een boek dat handvaten kan bieden voor de babyperiode. Ik ben meer van ‘we zien het allemaal wel’, maar ik wil hem toch een mooi boek cadeau geven wat hem wat meer grip op die babytijd kan zijn. Heeft iemand nog een goede tip? Het is echt belangrijk dat het wetenschappelijk onderbouwd is en over de ontwikkeling van de baby gaat. Mag ook Engels zijn!

Het babybrein vond ik leuk maar dat helpt niet specifiek bij de babytijd. Is meer interessant in het algemeen.
De app van Oei ik groei vind ik ook aardig, niet vanwege de sprongetjes maar wel vanwege de ontwikkelingen die best kloppen. Hoe ze kijken, wat ze zien en kunnen.

1 like

Volgens mij is Slaap! dan wel een goede. Een vrij grote focus op slaap, maar eten en spelen wordt ook meegenomen :slight_smile:

2 likes

Heeft iemand een tip voor een goede Verloskundigenpraktijk in Utrecht? Ik ben me aan het oriĂ«nteren voor het geval er ooit een tweede komt. Ik wil graag een praktijk waar ik veel dezelfde verloskundige zie, persoonlijke benadering, de tijd wordt genomen voor de wensen en mogelijkheden bij de bevalling en het liefst ook de mogelijkheid van echo’s in de praktijk en avond afspraken.

Edit:[weg]ben ik heel tevreden over en voldoet aan avond spreekuren, vaak dezelfde zien en heel open om je wensen en zorgen te bespreken. Echo’s kan bij hun in de praktijk, maar niet de 20-weken echo of geslachtsbepaling.

1 like

Trekpleister!

1 like

Mijn jongste van 16 maanden slaapt ook nog 2 keer. Thuis lukt het mij geen eens om hem wakker te houden. Tot 10u, hij ligt vaak om 8.30u alweer op bed (hij is dan ook wel om 6.00u al wakker).

Op de opvang is natuurlijk veel meer te zien, dus misschien dat hij daarom alleen 's middags wil ‘toegeven’ aan een dutje.

1 dutje thuis zou handig zijn qua afspraken en dingen ondernemen, maar ik ben heeeeeeel dankbaar voor die 2 x 2uur die ik nu nog voor mezelf heb. (Tot de oudste uit school komt :joy:)

Heel herkenbaar
 mijn zoon heeft zeker nu hij wat vroeger wakker is dan normaal (zo fijn die doorkomende kiezen :sweat_smile:) echt moeite met het tot 12 uur doortrekken thuis. Maar als ik hem ‘s ‘s ochtends laat slapen dan gaat hij of smiddags met drama en moeite slapen
 of
 hij slaapt wel gewoon 2x en dan is hij savonds tot 8 uur/half 9 wakker. Hoe doen jullie dit?

Serieus ik had het hier geplaatst. Gisteren s ochtends misschien dutje gedaan van 10 minuten in de ochtend. En alleen 's middags wel geslapen. En vandaag is hij nu ook nog wakker. Dus doe hem dan na de boterham in bed.
Ik moet vaker even iets plaatsen hier :wink:

1 like

Haha de power van het forum :muscle:t3:

Ik ben op zoek naar geniale ideeën voor het opbergen van speelgoed. We willen de box eruit doen, maar al het speelgoed ligt nu in de lade van de box. Wie heeft suggesties voor een fijn opbergmeubel?

@Krekel @anon50301661 @Fredje, dankjewel voor jullie aanbevelingen!
Ik heb de bekeken en de praktijken opgeslagen. Jullie kunnen de namen nu verwijderen. Ik ga me er vanmiddag verder in verdiepen als de kleine een dutje doet.

Iemand ervaring met zo’n stoel.
Kunnen ze er gemakkelijk op zitten? Of beter een houten stoeltje of krukje ivm eraf glijden.

Merk dat ze vaker ergens op wilt zitten en spelen. Nu gaat ze op haar blokkendoos zitten of kruipt de maxi cosi in.