@360 heeft deze
Ik wilde hem kopen, maar nu we een nieuw huis hebben gekocht wacht ik even omdat ik niet weet welke kleur straks het mooist is
@360 heeft deze
Ik wilde hem kopen, maar nu we een nieuw huis hebben gekocht wacht ik even omdat ik niet weet welke kleur straks het mooist is
Yes ik inderdaad! Het is een heel licht stoeltje, zitzak met armleuningen eigenlijk. Voordeel is dat je kindje hem zelf makkelijk kan verplaatsen en mee kan sjouwen. K vindt hem echt leuk! Maar omdat hij zo licht is kan je kindje er wel mee omvallen zeg maar.
Maar hier is het dus wel een succes. Zou hem alleen niet gebruiken als stoeltje bij een bureau om te knutselen etc. Het is meer een stoeltje om in te chillen en een boekje te lezen.
Zitten hier kindjes op muziekles al? Wat zijn de ervaringen mbt leeftijd en keuze instrument?
Ik zat ook te kijken naar dit boek maar mijn man heeft zoân hekel aan The School of Life dat dat hem niet wordt haha.
Bedankt! Chill stoel zoek ik ook meer. Om te snacken of rustig boekje te lezen.
Denk als ze iets groter is een eigen tafeltje met stoeltjes
@Oprah de teddy versie is inderdaad ook leuk!
Oké N gaat vanaf morgen overdag oefenen in haar eigen bed te slapen. Ik ben er ineens heel erg aan toe en het heeft voor mij wel lang genoeg geduurd nu, misschien wel te lang. Ik hoop ook dat ze in haar eigen bed wat vaster slaapt waardoor ze overdag minder jengelig is.
Paar vragen (beetje algemene antwoorden dus niet ieders antwoord zal ertussen zitten).
Als je je kind overdag in bed legt
0 stemmers
En wanneer doe je je kind naar bed?
0 stemmers
Hoeveel slaapjes doet of deed jouw baby overdag in eigen bed toen hij 6 maanden was?
0 stemmers
Tenslotte even om me moed in te praten. Hoe lang duurt het voor je kind slaapt?
0 stemmers
De antwoorden die ik nu geef zijn absoluut niet de situatie die altijd zo geweest is. Dus eigenlijk kan je niks met mijn toevoeging
Haha ja dat dacht ik al. Wil meer een soort gemiddelde zien.
Hoe vaak gaat het overdag slapen gemiddeld âvlekkenloosâ?
0 stemmers
Rond de 6 maanden na een bepaalde wakkertijd naar bed. Hoe veel slaapjes ze toen deed weet ik niet meer, dus die heb ik even niet beantwoord.
Rond de 6 maanden ben ik dit schema religieus gaan volgen (vooral de wakkertijden), en dat heeft zoân verschil gemaakt! https://takingcarababies.com/nap-schedules/
Maar bij mee heet vlekkenloos 5 a 10 minuten draagzak en dan overleggen in het grote bed. Zo rond 12 uur. Hij is nu 16 maand.
Met 6 maanden was het dutjes in de draagzak na 90 wakkertijd.
Oh ja ik heb anders gestemd voor die vraag maar met 6 maanden was ik inderdaad vrij strikt met wakkertijden, dat werkte voor mij heel fijn. Mijn dochter liet weinig slaapsignalen zien. Ik heb heel vaak gedacht dat ze niet moe was maar dan legde ik haar in bed omdat het tijd was en hup, daar ging ze.
Succes @anon37686689, komt goed. Blijf vooral rustig als het niet meteen lukt, dat is niet erg. Jullie moeten beide oefenen
Ik heb de poll ingevuld maar het geeft niet helemaal een eerlijk beeld van het slapen hier. Het was de afgelopen maanden drama qua slaapjes overdag. We zagen geen slaapsignalen en probeerden ons aan de wakkertijden te houden maar er zijn dagen geweest dat ik 2 uur bezig was haar in slaap te krijgen en ze dan 20min sliep⊠altijd slaapzakje aan en min of meer dezelfde handelingen zodat ze weet bed = slapen maar heel lang zonder effect helaas.
Nu geeft ze sinds een ruime week opeens wel heel duidelijke signalen als ze moe is en doet ze ineens weer 3 of soms wel 4 slaapjes op een dag . Als we haar naar bed brengen valt ze nu meestal binnen een paar minuutjes in slaap, soms duurt het een kwartiertje.
Ik zat er vorige maand helemaal doorheen en geen slaapschema leek te helpen en dan nu dit ineens. Dus houd hoop als het eerst niet lijkt te werken! Ik ben nog elke dag verbaasd dat het zo soepel gaat en hoop steeds dat het zo goed blijft gaan want dat weet je natuurlijk nooit .
Eigenlijk waren (en zijn) de dutjes altijd precies 45 minuten of 90 (2x45) minuten! Ik denk dat het ook een beetje een kwestie van uitproberen is, wat gebeurt er als je de wakkertijd rekt? Uiteindelijk is elke baby natuurlijk anders, dus misschien heeft jouw baby een kortere wakkertijd dan gemiddeld (en die signalen zijn ook wel belangrijk om te volgen). Hier begon het met de wintertijd dat ik wat meer ging spelen met langere wakkertijd en dat resulteerde in vaker langere slaapjes. De laatste tijd (hij is nu 9 maanden) slaapt hij 's ochtends eigenlijk altijd 90 minuten en maak ik hem bij zijn middagslaapje wakker na 45 minuten omdat de nacht dan veel beter gaat!
Nu het toch over slaapjes gaat; rond welke leeftijd sliep jouw kind niet meer overdag?
N. is nu 20 maanden en heeft het echt nog nodig ook maar ik ben bang voor de dag dat ze geen slaapje meer wilt doen.
Dit antwoord wil ik niet weten haha even dit topic negeren de komende 24u
Mijn zoontje van bijna 3,5 doet het in elk geval nog wel heel vaak Heeft een tijdje het niet willen doen maar blijkbaar toch nog behoefte aan twee uur slapen.
Dochter heeft tot 2,5 jaar een slaapje overdag gedaan, daarna hield ze de kinderen op de creche wakker tijdens het middagslaapje dus kon het daar niet meer, toen ook thuis ermee opgehouden. Ze had het achteraf gezien denk ik nog wel nodig, viel altijd meteen in slaap op de fiets als ik haar ophaalde.
@Ovenschaal Ja ik zou inderdaad een beetje experimenteren ermee! En dan alles opschrijven qua slaaptijden en wakkertijden zodat je succesvolle dagen kunt reproduceren haha
Beide zijn daar rond 2,5 jaar mee gestopt, de oudste kon ik daarna nog wel eens in bed leggen als ik zag dat ze het nodig had. De jongste wil dat absoluut niet maar die valt in de auto snel in slaap dus als zij het nodig heeft ga ik weleens een eindje met haar rijden.
Ik blijf âwat babyâs nodig hebbenâ noemen haha.
Van Melanie Visscher.
Zij is zelf orthopedagoog en het boek is op de meest recente wetenschap gebaseerd.
Er staat wel vaak âmamaâ, omdat het ook erg inzoomde op bijv de geboorte en hoe dat werkt met hormonen tussen mama en kind. Maar gaat ook zeker over hechting etc tussen ouder & kind. Over slaap, natuurlijk baby gedrag etc