Maar op die laatste: ik borstte T toen nog in slaap… dus hij viel niet zelfstandig in slaap ofzo. Maar wel
Binnen 5 minuten zegmaar haha
Wat is een goede app om bij te houden wat je baby doet qua drinken/plassen/poepen/slapen?
Dat wisselt heel erg! Soms na 45 min wakker al de eerste gaap. Dan proberen we het wel te rekken hoor maar er zit soms maar 1,5 uur tussen. Langer lukt gewoon niet want dan is ze huilerig, lukt spelen niet meer en zie je aan alles dat ze echt naar bed moet. De nachten gaan hier ineens ook goed dus we geven er maar gewoon aan toe ook al zeggen de boekjes dat ze langer wakker zou moeten zijn. Ze doet trouwens wel korte slaapjes idd, half uurtje of drie kwartier dus misschien dat ze daarom ook snel weer moe is.
Ziet er goed uit! Thanks
Iemand nog handige tips.
Mijn zoontje van ruim 1,5 komt soms moeilijk van zijn ontlasting af. Het eten gaat de laatste dagen ook echt op en af. De ene keer eet hij weinig en de andere keer erg goed.
Probeer hem veel te drinken te geven maar dit helpt niet echt. Met brood zit hij te laatste tijd te smeren en pap of iets wil hij ook niet. Fruit eet hij wel goed.
Vanmorgen ook weer mama poep, en auw en niet willen lopen of spelen.
Probeer soms wat granen in de ochtendfles te gooien maar dit wil hij ook niet altijd.
Zo sneu voor hem. Zijn vader had dit als peuter ook heel erg.
Mijn zoontje heeft/had dit ook vanaf 1.5 jaar. Zo zielig. Hij kon het echt een week ophouden en dan krijsen van de pijn als het er dan uitkwam.
Wat wij doen: zo veel mogelijk vezels. Dus kiwi ‘s, bruin brood, appels etc. Goed laten drinken (roosvicee pruim werkt laxerend). En veel laten bewegen.
De oudste sliep 's middags tot ze naar school ging, de jongste stopte met 3 jaar met het middagslaapje. Ik parkeer hem nu na de lunch een uurtje achter de tv zodat ik ook even rust heb/kan Netflixen.
Ik heb R wel heel lang nog na 1,5 uur in bed gelegd hoor. Snap je wel gevoel wel dat je dat niet voor eeuwig kunt doen, maar het is ook niet zo dat ze per week minder gaan slapen zolang het werkt zou ik het lekker blijven doen. Ik denk dat wat belangrijk is bij dit slapen is ook niet teveel experimenteren (zeg niet dat jij dat doet hoor), maar ook es gewoon twee weken het ritme proberen aan te houden zodat die kleintjes er ook een beetje aan kunnen wennen. Op het begin werd ik er ook wel gek van om die kleine zo vaak overdag in bed te leggen voor korte slaapjes, maar het werd na verloop van tijd vanzelf langer.
Ah lastig he! Wij zijn cold turkey gestopt met inbakeren, ook van de meyco swaddle naar een HEMA slaapzak. Slaapzak is ook aan de grote kant, maar ze ligt er wel prima in. Eerste 4 nachten was ze heel onrustig en veel wakker, maar daarna sliep ze steeds rustiger en nu gaat het prima! Heb wel een lakentje strak over haar heen,maar hier wurmt ze zich wel telkens uit. Wat gaat er nu precies niet goed?past de slaapzak niet fijn of kan ze niet in slaap komen/blijven?
Vanaf welke leeftijd hebben jullie de box uit de woonkamer gehaald? L is nu bijna 15 maanden en wil eigenlijk nooit meer in de box. Maar soms moet ik gewoon echt even naar boven of naar het toilet of met stofzuigen of koken en dan zet ik haar er even in met wat Sesamstraat/Fenna/Juf Roos op youtube. Ze protesteert meestal.
Lastig hè? Wij moesten abrupt stoppen omdat ze al vroeg kon rollen. Was een week doorbijten en toen was ze er redelijk aan gewend. Ze sloeg nog wel vaak de speen uit haar mond maar het echt wilde bewegen nam toen af. Weet nog zo goed dat ik toen ook echt me wel heel radeloos voelde. Heb de eerste 1 of 2 nachten de hele nacht haar hand vast gehouden (heb haar speciaal daarvoor weer in de cosleeper gelegd), zo had ze in ieder geval 1 arm minder waarmee ze kon bewegen en dat hielp.
CB verklaarde me voor gek, ‘u moet haar gewoon laten huilen mevrouw’. Tuurlijk joh, dacht het niet.
Geen tips dus, maar ik weet dat het lastig is!
Mbt tot slaapzakken, ik ging ook nieuwe slaapzakken kopen toen ze bijna in de overgangsmaat zat. Heb toen de grotere gekocht en die met de hand in de nek een stuk ingenomen. Als het te krap wordt (volgende winter denk ik) haal ik dat los en dan kan ze ze nog een seizoen gebruiken (dit is de theorie, hoop dat het werkt )
Vraagje voor moeders met kinderen die al wel stukjes eten, maar nog geen kiezen hebben.
Mijn dochter eet over het algemeen grof geprakt eten, dat zie je dus terug in haar poep. Stukjes wortel, dat idee. Is dat bij jullie kinderen ook? Vriend zegt dat we echt naar een dokter moeten want ze verteert haar eten niet goed. Het lijkt mij normaal als je je eten niet kunt vermalen? Het zijn echt geen hompen, dat krijgt ze natuurlijk ook niet weg zonder kiezen. Even advies hier vragen voordat ik weer zeg dat hij zich aanstelt
Hier een dreumes waarvan de kiezen doorkomen: er zitten regelmatig nog stukken champignon e.d in de ontlasting
1-0 voor mij haha bedankt voor je antwoord!
Bedankt allemaal voor de antwoorden! Het eerste dutje verloopt vlekkeloos. Wat een rust
Wij zijn verhuisd rond K zijn 1e verjaardag en toen hebben we hem gewoon niet meer opgezet. Met koken zet ik hem er gezellig bij in zijn stoel en krijgt hij alvast wat groente etc. Naar de wc gaan; loopt hij toch wel achter me aan hahaha dus poepen doen we gezellig samen.
Hij is nu 1,5 en merk dat ik nu wel ff naar boven kan hollen om iets te pakken o.i.d. als hij lief aan het spelen is. Echt ff max 2 minuten hoor, langer niet maar dan vindt hij het wel best.
Eerst maar eens de stoel proberen denk ik. We hebben nog geen traphek en ze zit momenteel in de alles aanzitten/trekken/gooien/klimmen “fase”. Gaat nog regelmatig mis, dus ik durf dat nog niet.
Rustig en lief spelen zit er hier nog niet in haha
12 maand. Als ik nu naar boven ga blijft hij altijd onder aan de trap mama roepen (traphekje is dan dicht). Als ik naar de wc ga loopt hij vaak mee. En als hij in de kinderstoel zit ga ik ook vaak even naar de wc of iets.
Is hartstikke normaal! De darmen moeten wennen aan het verteren ervan en sommige voedingsmiddelen kom er nog heel lang als stukken (soms kleinere stukjes, soms bijna zoals het erin ging) weer uit. Onze dochter van 17 maanden heeft al haar tanden en eerste vier kiezen maar champignon en mais vinden we zo weer terug in de luier.
@Velvetbetty box hier eruit rond de 9 maanden. Ze wilde er niet meer in, altijd een groot drama. Onze woonkamer is goed kinderproef dus ik deed haar dan gewoon met speelgoed op de grond en de deur naar de gang en keuken dicht, dan kon ze nergens anders heen dan de woonkamer. Het ergste wat er kon gebeuren was dat ze op de bank zou klimmen en eraf vallen… naja dan valt ze een keer heeft ze overigens nooit gedaan want als ze dan van het speelkleed af ging was het meestal om mij te zoeken en stond ze aan de deur te kloppen ofzo.
Hier ook spijt van de aankoop van een box! En we hebben nog wel zo’n megahekding gekocht waar hij dus heel veel ruimte in heeft, maar hij gaat altijd meteen in het hoekje staan en heel hard huilen
Heeft er iemand een aanrader voor een moederfiets/familiefiets? Is een stuurslot handig en waar moet ik op letten? Ook aanraders waar ik ze (aanbieding/tweedehands) op de kop kan tikken zijn welkom! (Ik houd marktplaats al in de gaten)
Edit: ik zie net dat dit al vaker is gevraagd, gewone fietsen met stuurslot aanbeveling zijn ook welkom!