Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik heb geen stuurslot. Wel een dubbele standaard, als mijn fiets op de standaard staat kan ik K. in het zitje doen zonder dat de fiets omvalt en daarna kan ik gewoon naar mn zadel lopen. Verder heeft mijn fiets een lagere instap (en zit je dus ook lager dan op een normale fiets), was in het begin even wennen maar nu voelt een normale fiets gek. Door de lagere instap en zit kan ik met beiden voeten plat op de grond en dat is bv heel fijn met oversteken, stoplichten etc.

Ik heb de mijne via iemand op FB, werd getipt door mn schoonmoeder die wist dat we er mee bezig waren. Lokale fietsenmakers hebben vaak ook 2e hands modellen en als die een beetje je wensen weet belt die vaak wel als die iets nieuws heeft (was hier wel het geval, maar toen was ik dus al voorzien). Zou de vraag ook uitzetten in je netwerk “hey ik ben op zoek naar, dus als iemand ergens iets tegenkomt hoor ik het graag!”.

1 like

Wij hebben precies hetzelfde gehad en hebben toen nog twee maanden ‘sleepy wings’ gebruikt. Was echt onze redding toen, want ze maaide nog flink met haar armpjes en trok constant haar speentje uit, waardoor slapen niet lukte. Na die twee maanden konden we de vleugeltjes wegnemen zonder problemen

1 like

Ik heb een normale cortina damesfiets, maar daar zat al een stuurslot en een dubbele standaard op. Werkt opzich prima! Ik vind alleen de versnellingen kut :sweat_smile:

1 like

Wij hebben als tussenoplossing de Swaddle me Up gebruikt. Daar liggen ze wel met de armpjes naast hun hoofd, maar toch nog soort van geborgen. Heb er nog een paar liggen, als je ze voor een klein prijsje over wil nemen, hit me up

1 like

@Discopony jullie raadden allebei het Babybrein en die sprak me het meeste aan. Heb het gisteren gegeven en hij is nu nog steeds aan het lezen. Bedankt voor de tip!

2 likes

Misschien vind je man het ook wel leuk om Babies op Netflix te kijken. Wetenschappelijk onderzoek naar baby’s wordt behapbaar weergegeven. Mijn man en ik keken dat toen ik zwanger was ter “voorbereiding” op het ouderschap.

4 likes

Iemand ervaring met deze speelmat? https://lovevery.com/products/the-play-gym

Wat zijn nou leuke speelgoeddieren om op het verlanglijstje te zetten? Schleich is mooi, maar misschien zijn er nog anderen die je kunt sparen en die leuk zijn? Denk dat R hier wel blij van gaat worden en het is ook iets dat super lang mee gaat natuurlijk.

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor je baby stopte met spugen? E is nu 4 maanden en spuugt al veel minder dan eerst, maar nog steeds wel een paar keer per dag en vaak ook pas 3 uur na de voeding. Vraag me toch af of dat normaal is.

N heeft in het begin zelden gespuugd en spuugt sinds een aantal weken ineens bijna na elke voeding (of gewoon random een paar uur na voeding inderdaad). Volgens mij kan het niet zoveel kwaad zolang hij niet ziek is en voldoende plast.

@anon37686689 hier volgens mij tot ze echt zelf goed recht kon zitten. Toen ze om ging rollen naar haar buik is het een periode erger geweest, want mevrouw moest en zou dat constant doen.

Zolang ze er zelf geen last van hebben en idd goede plasluiers, prima groeien niks om je zorgen over te maken.

Oké top, bedankt voor de snelle reacties @anon37686689 @Superkonijn @Suikerklontje
Ik ben er zelf inderdaad een beetje klaar mee haha, maar fijn om te weten dat het geen kwaad kan.

Voor de mensen met een baby rond de 10 maanden; wat is leuk speelgoed om de ontwikkeling te stimuleren? Heb hier nu wat puzzels, stapeltorens en boekjes die favoriet zijn maar ik heb het idee dat ze nog meer uitgedaagd wil worden.

Ik heb wel een stuurslot op mijn cortina, en vind dat persoonlijk wel handig. Dit komt ook omdat ik voorop mijn fiets een mand heb zitten en zonder het stuurslot zou mijn stuur daardoor telkens draaien, dus wat dat betreft wel een aanrader zo’n stuurslot. Ook lage instap wat erg handig is bij stoplicht etc, zoals @Suikerklontje ook zegt!

1 like

Ik ben ook benieuwd naar tips! Ondanks echt
te veel speelgoed is hij (11 maanden) het meest fan van: de afstandsbediening, de kabels van de tv, de kerstboom, de greepjes van de keukenlades, het kattenvoer, het kattenluikje en de kat :+1:t3:

7 likes

Same! Mijn kindje is 15 maanden, maar toont ook veel interesse in dingen die ik liever niet heb. Ze speelt ook veel met houten blokjes en dingen ergens in doen. Dus een bakje voor de blokjes doet het ook goed. Spelen is het nog niet echt, meer met dingen rammen en ze verplaatsen door de kamer.

2 likes

Ja zo’n ton doet het hier (na al z’n voorkeuren) ook goed! En hij is blij met z’n hobbelpaard, sambaballen en kleine pannetjes. Die laatste twee niet om schattig mee te spelen maar om als knuppel te gebruiken. Ik weet alleen niet of dat de ontwikkeling is waar @Roguee op doelt hehe

2 likes

@Roguee @Krentenbol @poesch misschien is dit ook wel wat voor jullie!
Ik ga als kerstcadeau voor K zelf zo’n activity / busy board maken. Dit idee maar dan andere kleuren etc zodat hij gezellig in ons interieur past:

Heb net bij Gamma al de eerste spullen gekocht en kan niet wachten om aan de slag te gaan! De buit: een licht knopje, deurbel, kettinkje die aan een karabijnhaak gaan, windhaakje, wieltjes (zoals links onder op het plaatje), klik lampje en een kleine verfroller.

Hier nog wat inspiratie:

Meer voorbeelden

https://i0.wp.com/teachinglittles.com/wp-content/uploads/2019/08/sensory-activities-for-toddlers.jpg?fit=960%2C960&ssl=1

35 likes

Woooow wat leuk! Thanks! Mooi projectje voor in de kerstvakantie :grin:

haha ja dat dacht ik dus ook! Op Pinterest staat super veel inspiratie als je zoekt op DIY busyboard / activity board.

Als mijn project een beetje slaagt zal ik nog wel foto’s posten!

1 like