Tips, ervaringen & aanraders #4

Morgen is S 6 maanden en willen we beginnen met het aanbieden van vast voedsel, volgens Rapley/Kleintjes. Ik heb al heel wat gelezen, oa het boek van Kleintjes, maar vraag me toch nog wat dingen af. Zijn er hier mensen met ervaring hiermee? Ik vroeg me oa af of jullie begonnen zijn met tijdens 1 maaltijd stukjes aan te bieden, en welke maaltijd, en wanneer dit overging naar meer maaltijden. En hebben jullie dan maar 1 groente/fruit aangeboden, of meerdere tegelijk? En een paar dagen lang diezelfde groente/fruit, of telkens wat jullie zelf aten?

Nee gewoon vanaf 6mnd alle momenten dat ze/hij wakker was en we zaten aan tafel, mee aan tafel.
Aten we brood: dan een korst brood. Aten we fruit, dan een stuk banaan. Met de avond maaltijd zorgde ik wel dat er iets was wat ze iig kan eten (dus groter stuk koken/bakken). En als ze de hele dag toevallig sliep tijdens de eet momenten, dan morgen weer een dag :slight_smile:

3 likes

Maw: ik denk er weer te veel over na precies :smiley:. Dank je wel, daar heb ik wat aan
Ik kijk er al weken naar uit dat hij mee kan eten :slight_smile: .

2 likes

O, wij zitten in de hoofdbonkfase. Ik vind het echt heel sneu. Na 5 keer bonken, haal ik haar er toch weer uit. Is dit bij jullie uiteindelijk opgehouden? Want ik zit een beetje met de handen in het haar.

Verder doet ze het fantastisch en slaapt ze eindelijk na ruim jaar door… Jee!

Heftig he. Ik schrok er elke keer zo van en raakte zelf ook overstuur. Dat ben ik op een gegeven moment zoveel mogelijk gaan verbergen (kon zelf van binnen nog steeds janken van de schrik en frustratie) en ik probeerde haar hoofd te beschermen als het nodig was door mijn hand op de rand van de ledikant te leggen en te zeggen : ik begrijp dat je boos/verdrietig bent, maar ik wil niet dat je jezelf pijn doet." In haar bedje doet ze het niet meer, wel als ze een meltdown heeft…dan stort ze zich op de grond en gooit ze haar hoofd ook tegen de grond of tegen een deur uit frustratie. Dan zeg ik weer hetzelfde.
Geen idee of het daadwerkelijk komt doordat ik er zelf niet meer over stress en probeer rustig te blijven. Maar het lijkt erop dat de heftige uitspattingen in bed voorbij zijn.

Ik ben op zoek naar een leuk kraamcadeau voor een familielid. Hoeft niet gepersonaliseerd want dat doen we al met iets anders.
Budget 20 tot 30 euro. :blush:

Edit: bedankt dit keer @Lula :stuck_out_tongue:

Wat een uitgebreid antwoord, dank je wel, hier ben ik ook veel mee! Ei en pindakaas vroeg introduceren is een goede tip, gelukkig eet ik dat ook graag, dus is het iets dat we gezellig samen kunnen eten.

1 like

Ja megaheftig! Ze lijkt het ook niet te doen uit boosheid, maar gewoon uit enthousiast (en lichtelijk boos omdat ze moet slapen) rollen om zich daarna te laten vallen. Maar niet bewust haar hoofd, dat denk ik althans.

Ik ga het inderdaad op deze manier proberen, bedankt voor de tip!

1 like

er is hier vaak over gesproken, via de zoekfunctie kun je het terug vinden!
in het wjekw topic trouwens ook

1 like

Ons kind heeft geen kans op allergieën (als in, geen eczeem en het zit niet in de familie) dus eigenlijk eet hij altijd met de pot mee. Maar dan wel zonder zout en natuurlijk op de juiste maat gemaakt. Aan het begin is het belangrijk dat het ongeveer de grootte van je vinger is, maar dat staat vast ook in het Kleintjes boek.

En wij deden dan zo vaak als we zin hadden. Nu eet hij wel vier keer per dag ofzo, ook op de opvang nog en dan ontbijt en avondeten. Vooral niet stressen als er niks in gaat, het is nog echt voor de leuk!
Wij zijn precies een maand bezig en het gaat al zoveel beter! Zelf kleine stukjes eten stopt hij in zijn mond en hij eet nu ook hele boterhammen met beleg (in stripjes gesneden).

Ik loop dus net een maand voor op jou dus je kunt altijd vragen stellen, het ligt nog vers in het geheugen haha.

Ik heb trouwens wel een kinder EHBO cursus gevolgd, daardoor vind ik het ook minder eng als ik hem zie kokhalzen of hoesten. Tot nu toe is interventie niet nodig geweest.

1 like

Die had ik inderdaad gevonden, maar ik las nog niet direct een antwoord op de vragen die ik nog had. Lief dat je ook gezocht hebt, dank je!

@Nefertiti Handig dat jullie net wat voorlopen, dank je wel alvast! Ik heb ooit een cursus EHBO gevolgd, en de basis wb kinderEHBO nog eens opgefrist inderdaad - doet toch al wat voor de gemoedsrust.
Ik onthoud: we beginnen gewoon rustig aan en we zien wel hoe het loopt :).

1 like

In show je kinderaankopen zijn net allemaal ideeën gedeeld voor kraamcadeaus!

Ik ben op zoek naar overslagrompers met korte mouw vanaf maat 74. Iemand die weet waar ik kan kijken? Mijn favoriete van H&M en Lindex hebben alleen tot maat 68 :cry:

Ik heb er nu ook 3 van Lindex, denk dezelfde als jij. Maar ze raken aardig verwassen en wat stug, dus ben op zoek naar nieuwe. Maar misschien bestel ik dan gewoon wel weer maatje 68 aangezien ze verder nog wel passen. Mijn dochter is alleen wel echt een dikkertje, dus veel dingen zitten qua lengte dan nog prima, maar qua breedte weer minder :sweat_smile:

Ik heb deze: https://www.zalando.nl/lindex-wrap-3-pack-unisex-body-light-beige-l2e86a01f-b11.html?size=50&allophones=0&wmc=SEM310_NB_GO._1466588762_616296181_28270332781.&opc=2211&mpp=google|v1||pla-180137638381||9064836||g|c||104974010341||pla|L2E86A01F-B110050000|180137638381|1|&gclid=Cj0KCQjwsZKJBhC0ARIsAJ96n3VDDjtfF97af30YSaOrCF7kulnpLiRTWs7DYzrj1MstSq3p1OBlZ9saAkbPEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Zijn een beetje verwassen en totaal niet meer de kleuren zoals op het plaatje, haha. Vind het vooral irritant dat er dus gewoon geen grotere maten zijn dan 68 in zulke rompers. Ik maak mijn baby echt niet blij met steeds vanalles over haar hoofd heen aantrekken :sweat_smile:

Ik doe ze ook nooit in de droger, haha. Geen idee wat ik verkeerd doe met het wassen. Denk omdat ik altijd gewoon alles bij elkaar gooi (handdoeken, spijkerbroeken, truien, rompers, etc.) en op 40c was.
Wel goede reden om nu weer een Lindex bestelling te doen :nerd_face:

2 likes

Ik vlieg over 3 weken naar Zweden en wil voor het boarden nog even kolven. Nu lees ik op de website van Schiphol dat de baby lounge alleen voor intercontinentale vluchten beschikbaar is :weary:

Weten jullie of je dan ergens anders mag kolven op Schiphol?

1 like

Oh super! Dankjewel!

N. Is bijna 1,5 dus we zijn alvast beetje aan het oriënteren op basisscholen. Maar waar let nou eigenlijk op? Ik had zo’n site gevonden met scores van de school maar vond er ook heel veel informatie op staan die mij niet heel relevant leken zoals bijvoorbeeld leeftijden van kinderen.

Bij Arket hebben ze een overslagromper in maat 74/80 Link