Super fijn al deze ervaringen! & @Velvetbetty Ik ga het dan ook op deze manier proberen aan te pakken. Haar ledikant staat nu nog op onze kamer, zal ik deze gelijk in haar eigen kamer zetten? Zodat we in 1x klaar zijn?
wat een lief idee!!!
Lief, dankjewel!
Heeft hij jullie kind wel erkend? Staat hij op de geboorteakte (evt later vermeld)?
Als hij jullie kind heeft erkend en dus de juridisch vader is, heeft hij een onderhoudsplicht. Voor alimentatie is niet relevant of hij ook het gezag heeft.
Ik opperde dit vanmorgen ook en kreeg toen een āmaar op je hand tekenen is ondeugend mamaā
Ik raad zeker aan om contact op te zoeken met een advocaat. Die kan je ook ondersteunen in de omgangskwestie! Het hoeft geen rechtszaak te worden, maar het is belangrijk dat je je goed laat adviseren.
Ik heb geen advies, behalve dat het klinkt alsof je maar beter zoveel mogelijk goed kan vastleggen met hulp van een advocaat zoals hierboven al gezegd is. Dat soort experts kunnen een hoop onzekerheid wegnemen en moeilijke beslissingen helpen te maken, zodat het op de lange termijn goed geregeld is en niet voor MH gewoon maar klaar en afgesloten is.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen: Heel veel sterkte voor jou, het klinkt als een heftige en moeilijke tijd!
Ik zie dat het hier ook 3 jaar is.
Wij gaan morgen naar het Nijntje-museum in Utrecht en willen daarna bij droog weer eigenlijk ergens nog wat drinken / eten. Heeft iemand aanraders met een kind van 2? Als ze ergens wat kan spelen is het prima.
Aah dat was we heel leuk geweest als we er tegelijk waren haha. Ik heb begin vorige week al gereserveerd en dit was de eerste mogelijkheid wilde eigenlijk vorige week op een regenachtige dag, maar 3 dagen van tevoren reserveren was te laat. De plaatselijke vlindertuin is ook al steeds vol grrrr
Ellende he gelukkig wordt het morgen prim weer (hier tenminste) dus hopelijk geeft dat je wat neer opties dan een regenachtige dag!
Wat voelt voor jou het beste, dat kan echt verschillen per dag merk ik zelf. Soms heb ik bij voorbaat al stress en nul geduld en soms kan ik me er gewoon bij neerleggen dat ik weinig slaap.
Vanavond ben ik gelijk naar beneden gegaan ipv boven blijven⦠en dat was nog geen succes. Twee keer terug moeten gaan, ze bleef ruim een uur wakker. Niet heel veel gedoe, maar gaat nog niet vanzelf.
Komt goed! Weet dat je zeker niet de enige bent, en vraag altijd om hulp als je er even doorheen zit en deel je verhaal hier. Ik heb zelf geen vrienden of familie om het mee te delen en het helpt mij altijd enorm om hier om advies te vragen en mān ei kwijt te kunnen . Dus bij deze ook heel erg bedankt allemaal
Ahhhh dat is heel lief! Ga ik zeker onthouden, succes.
Hier maar 1 uurtje mogen wennen en na de zomervakantie volle bak. Net in de verkeerde maand geboren om volledig te mogen wennen⦠we gaan t zien!
Misschien goed om te weten: in verband met de corona maatregelen is t niet meer toegestaan om bijv snel een broodje binen te eten in het museum.
Wij zijn een paar weken geleden geweest en zaten daarvoor in de museumtuin. Als je buiten kan zitten is het heel chill voor kinderen. Er stond een glijbaan en er waren speel kruiwagens. Is tegenover het Nijntjes museum. Veel plezier!
@Patagonia thanks! We zijn nu onderweg dus zeker nog op tijd. Ik dacht maak K. vroeg wakker vanochtend, dan slaapt ze wel in de auto maar ze zit alleen maar ānijn nijn auto nijn nijn!ā ze heeft er zin in zullen we maar zeggen.
Gelukkig redt ze het zonder slaapje wel tot een uur of 16u voor ze echt chaggo wordt
Morgen is S 6 maanden en willen we beginnen met het aanbieden van vast voedsel, volgens Rapley/Kleintjes. Ik heb al heel wat gelezen, oa het boek van Kleintjes, maar vraag me toch nog wat dingen af. Zijn er hier mensen met ervaring hiermee? Ik vroeg me oa af of jullie begonnen zijn met tijdens 1 maaltijd stukjes aan te bieden, en welke maaltijd, en wanneer dit overging naar meer maaltijden. En hebben jullie dan maar 1 groente/fruit aangeboden, of meerdere tegelijk? En een paar dagen lang diezelfde groente/fruit, of telkens wat jullie zelf aten?
Nee gewoon vanaf 6mnd alle momenten dat ze/hij wakker was en we zaten aan tafel, mee aan tafel.
Aten we brood: dan een korst brood. Aten we fruit, dan een stuk banaan. Met de avond maaltijd zorgde ik wel dat er iets was wat ze iig kan eten (dus groter stuk koken/bakken). En als ze de hele dag toevallig sliep tijdens de eet momenten, dan morgen weer een dag
Maw: ik denk er weer te veel over na precies . Dank je wel, daar heb ik wat aan
Ik kijk er al weken naar uit dat hij mee kan eten .
O, wij zitten in de hoofdbonkfase. Ik vind het echt heel sneu. Na 5 keer bonken, haal ik haar er toch weer uit. Is dit bij jullie uiteindelijk opgehouden? Want ik zit een beetje met de handen in het haar.
Verder doet ze het fantastisch en slaapt ze eindelijk na ruim jaar door⦠Jee!