Tips, ervaringen & aanraders #4

Hoe groot is jullie 2 jarige :see_no_evil:? De onze is 94cm haha

2 likes

94 cm zonder schoenen! Was net genoeg :grimacing:

1 like

Ik ga het zeker niet doen bij onze opvang (hij merkt er niks van, ik vind het niet leuk om te doen en in dit soort dingen gewoon lui). Wel wat lekkers voor de leidsters!

Ja. Wij hebben het wel gedaan. Als je dat doet maken ze namelijk een heel ding van de verjaardag met alle kindjes die gaan zingen en een papieren hoed op. Dat leek me wel grappig. Volgens mij vond O. het ook leuk te zien aan de foto’s. Maar wel pas nadat hij die hoed van zijn hoofd had getrokken :joy:

1 like

Ik ga een gewone rugtas gebruiken die ik nog heb liggen en ga met verschillende etuis/toilettasjes werken voor de diverse benodigdheden. Als dan blijkt dat het niet werkt kan ik altijd nog een luiertas kopen maar vind t ergens ook wel onzin als ik nog goede rugtassen heb liggen.

3 likes

Hierboven ook al gezegd, maar ik dacht van tevoren dat een luiertas echt overrated was en dat bleek achteraf ook zo te zijn voor mij. Ik had er wel een gekocht van een 10tje bij de kruidvat, maar op een gegeven moment gooide ik alles gewoon in een tasje onderin de buggy. Heb het echt niet vaak gebruikt, en vind het echt een item om er maar weer geld aan te verdienen van nieuwe ouders.

Geen idee of je er iets aan hebt maar wel iets om mee te nemen wellicht haha.

8 likes

Wij hebben wel een traktatie gemaakt, maar net als @Fishing een gedecoreerde banaan. Die eten ze dezelfde dag nog op bij de opvang en bleef dus ook niks van over, dat vond ik prima. Het ‘feestje’ vond E wel super leuk aan de foto’s te zien dus blij dat we het gedaan hebben

2 likes

Mmm even goed checken dan idd wat de minimale lengte is, want een dag lang gezeur en gedrein omdat ze bijna nergens in mag is niet mijn idee van een dagje weg😜

1 like

Ik ben opzoek naar voedingsbh’s (online) waarbij je, als je t cup gedeelte losmaakt, er nog een randje op je borst blijft,. Dus niet dat je hele tet gelijk bloot ligt. Vaag uitgelegd maar hoop dat iemand me zo begrijpt :sweat_smile:. Op online foto’s zie ik dat niet goed.

Ik heb met 31 weken afgelopen dinsdag ook geschilderd. Als je goed ventileert is het volgens mij prima

1 like

Ik had bij zijn eerste verjaardag gewoon een zak volkoren soepstengels meegegeven :see_no_evil: en wat voor de leidsters. Ik dacht kies iets wat hij lekker vindt haha.

3 likes

Je mag gewoon schilderen.

1 like

Een binnenmuur schilderen is ook vaak op waterbasis.
Op terpentinebasis zou ik wel wat meer mee opletten. Of spuitbussen(buiten) Dat is wat vluchtiger.

Prima Donna heeft er eentje, de twist!

1 like

Ik heb er een van Chantelle en die heeft een mooi zwart kanten randje aan de bovenkant en je ziet amper tiet daardoor.

Ik weet niet zo goed waar dit het beste past, ik denk hier.

In Groningen worden nu spullen verzameld voor de Afghaanse vluchtelingen die daar zijn aangekomen. Ze hebben vooral kraamspullen en goede (liefst nieuwe) babyspulletjes nodig. Misschien zijn er hier mensen die wat spulletjes over hebben? Je kunt het ook opsturen!

Zie hier voor meer info

(laat het maar weten als deze post hier niet mag, dan verwijder ik het)

13 likes

Jammer dat zo ver weg is anders was ik wel wat gaan kopen. Helemaal na dat verhaal van vandaag van die vrouw die bevallen is in het laadruim van een vliegtuig :sob:

2 likes

Ik woon ook helaas niet in de buurt, anders had ik ook graag wat spullen gekocht/gedoneerd.
Ik heb net wat gedoneerd aan straatwijs, geen idee of het dan bij deze actie terecht komt, maar zij doen goed werk zo te zien.

1 like

Ik zie dat je spullen kunt opsturen, dus dat gaan wij wel doen. Wat moet dat vreselijk zijn om in zo’n onzekere situatie te bevallen/met een kleintje te zitten :frowning:

1 like

Ja echt zo vreselijk verdrietig. Ik heb net een rondje door ons huis gedaan maar had toevallig laatst al van alles uitgezocht en naar het leger des heils gebracht. Dus ik ga denk ik ook wat dingen kopen om te doneren. Las net op de insta van iemand die contact heeft met het rode kruis over de inzameling dat ze ook vragen om kinderboeken, zodat de kinderen wat afleiding hebben.

1 like