Tips, ervaringen & aanraders #4

En ik deed de baby inzet er juist overheen … het maakt volgens mij niets uit

1 like

Ik vond het ook een rot zitje. Hij stond ook te veel naar voren ofzo? Heb nu 2 zitjes van yepp en die bevallen veel beter!

1 like

Ze is 16 maanden, dus het zitten zelf is geen probleem. Het viel mij vooral gister op omdat ze een wat dikkere jas aan had. Dus het kan ook zijn dat ze gewoon te veel speling had in de jas? terwijl ik haar echt niet strakker kon aantrekken.

Ik vind Zeeman altijd zo klein vallen. Mijn papzakje moet daarvan altijd minstens een maat groter.

Oh en die jasjes hadden ze bij mijn Zeeman (nog) niet :sob:

1 like

Ga vanmiddag weer even kijken! Maar de medewerkers hier klagen altijd dat ze altijd te weinig vracht krijgen met babykleding dus denk dat ik ook eens naar een andere Zeeman ga.

Wat bij mij helpt, geen plastic schoenen en geen synthetische sokken. Ik heb ook van die spray voor in je schoenen. Met panty’s is het bij mij ook erger, maar ik denk dat je zoon die niet draagt

2 likes

Misschien wat talkpoeder in zijn schoenen strooien voor hij ze aandoet.

1 like

Ik heb een keer een middeltje gebruikt wat je een aantal dagen op je voeten moest deppen om het zweten langdurig te verminderen. Ik weet alleen niet meer hoe het heet, maar het was wel effectief!

2 likes

Sokken met zo hoog mogelijk percentage katoen, schoenen met leren binnenzool en buiten laten luchten.

Volgens mij wordt het ook erger als je schoenen zonder sokken en dan weer met sokken draagt, maar hoe dat zit weet ik niet.

1 like

En het liefst meerdere schoenen, zodat je ze goed kan laten drogen van binnen, @Friemel

2 likes

@SpeedOfSound ik heb gisteren voor K. ook gehaald, voor haar wel voor 92 gegaan en die zit echt nog ruim terwijl ze 2 shirts met lange mouw in 92 heeft en die past ze binnenkort niet meer… heb het idee dat ze in de kindermaten (92 en vanaf 98/104 dubbele maten) dus wel normaal/groter vallen.

Altijd fijn dat het niet alleen per winkel/merk maar ook nog binnen een merk scheelt. Had voor R. wat pyjamas in 56 vorig jaar van zeeman en sommige paste prima en anderen waren dan nog minstens 5cm te lang :sweat_smile:

2 likes

De leidster van het KDV vertelde vanochtend dat L. binnenkort afscheid moet gaan nemen van de babygroep en mag gaan wennen bij de peutergroep. Ik was daar nog helemaal niet mee bezig, moet eerst nog zelf wennen aan dat idee zeg :cry:

Als je dan afscheid neemt hoor je zeker ook weer te trakteren of niet?

Bij ons vier je de tweede verjaardag en trakteer je en dan ga je naar de peutergroep

1 like

Ze hadden ook effen kleuren maar ik weet niet of dat je ding wel is? :slight_smile:

Op die effen staat wel een grote zilveren ster @Konijntje vond ik ook jammer! Verder misschien een skipakje? Ik ben ook niet zo kapot van wilde printjes maar heb me er maar overheen gezet haha.

Wij hebben effe donker grijs en donker blauw :slight_smile:

2 likes

Hier ook effen rood, idd wel met grijze ster.
Volgens mij heb je ook soortgelijke pakken bij pompdelux ( zoek op overall /buiten kleding).

—-/

Een andere vraag. Mijn baby van inmiddels goed 7 maanden mag nu dus ‘vaste’ voeding. Fruit hapjes en gepureerd eten gaat prima, maar zodra er ook maar een beetje stukjes inzitten begint ze te kokhalzen en wil ze niet meer. Krijg er ook met geen enkele mogelijkheid stukjes brood in. Met boter / dopen in melk/ noem maar op, ze kokhalst meteen.

Rapley vind ik daarentegen echt mede om deze reden super eng. Had haar laatst een broodkorst gegeven en toen had ze er echt een veels te groot stuk vanaf gehapt waar ze mega van moest kokhalzen en overstuur van raakte.

Ze kan nog niet zelfstandig zitten; heeft ook nog geen tandjes.
Mijn gevoel zegt nu: gewoon doorgaan met pureren en nog even wachten. Maar op deze manier krijgt ze dus totaal geen vezels van brood ofzo binnen. Ik gooi wel eens wat spelt pap door haar fruithapje.
Iemand een tip?

Ik zou het gewoon even afwachten, komt echt wel. Soms helpt het om even te stoppen met aanbieden en het bijvoorbeeld over twee weken nog eens te proberen. Geen zorgen maken hoor! Mijn dochtertje is nu 16 maanden en heeft nog steeds het liefst helemaal gepureerde hapjes als ze fruit of groenten eet. Komt echt goed.

1 like

Ik heb zoiets van mini rodini:

4 likes

Kijk eens op mp of vinted anders, vooral op vinted staat best veel mini rodini

1 like