Nah ik heb het boek van Gill Rapley gekocht maar meer om mezelf gerust te stellen en te overtuigen dat ik het de beste methode vond. Ik vond het wel interessant om te weten hoe je het aanpakt maar dat staat ook vast wel online. Wat ik vooral goed vond om te weten is dat het kokhalsreflex veel meer vooraan de mond zit bij baby’s. Hierdoor komt het zelden voor dat ze echt stikken, maar kokhalzen ze alles weer uit wat te veel is of te ver gaat. Ik heb ook een kinder EHBO cursus gevolgd voor het geval hij wel stikt, maar dat zou ik ook doen als ik puree zou geven.
Ik vind de website en Insta (niet de stories) van solidstarts ook heel goed!
Ik ben zelf gewoon begonnen met alles op vingergrootte aan te bieden (jouw vinger dan, niet die van je baby). Hierdoor kunnen ze alles goed aanpakken en steekt er een stukje uit dat in hun mond kan. Al snel gingen we over op grotere en kleinere stukken. Dus een hele banaan, maar ook een kwart cherrytomaat. Nu anderhalve maand later eet hij echt van alles zelf. Pasta, rijst, brood, banaan, mandarijn.
Op borstvoeding.com heb je een pdf over wat je wanneer kan geven (als je zoekt op kleintjes methode pdf op Google vind je hem vast ook wel). Ik hou me daar niet precies aan maar het is wel een handige leidraad.
En heel veel plezier in ieder geval! Ik vind het heerlijk gezellig om samen te eten.