Tips, ervaringen & aanraders #4

Een mooie djeco puzzel

3 likes

Hier zijn kleurspulletjes met bijv een kleurboek van favo film of serie altijd goed voor de 4-jarige. Of een broodtrommeltje voor als ze naar school gaat, dat kreeg die van ons van de oma van mijn man. Zij blij, ik ook, want super praktisch.
Een verkleedjurk doet het hier ook goed, of een pop met van die haren die je kan kammen en versieren. Nep make up setje. Of een puzzel indd.

1 like

Wat lief, dank jullie wel! Die Djeco puzzels zijn prachtig😍

Dankjewel @Ovenschaal en @Ketel. Ik heb zojuist een heel mooi dekentje van Disana besteld!

1 like

Weet iemand hoe dat boek over dappere of bekende vrouwen uit de geschiedenis ook alweer heet?

Dank je wel!

1 like

Ik heb bedtijd verhalen voor jongens die anders durven te zijn en vind dat voor een 6 jarige nog best een pittig boek. Veel over andere landen en steden, veel woorden die hij nog niet echt snapt. Leest niet echt lekker voor als je telkens om de zoveel zinnen eerst uitleg moet gaan geven. Weet niet of die voor rebelse meisjes hetzelfde niveau heeft, maar zou eerder rond 7 of 8 jaar denk ik adviseren.

2 likes

https://www.prilgeluk.com/nl/product/search?keyword=Zaklamp

Deze boekjes zijn zo leuk!!

1 like

Mensen met een peuterbed of 1 persoonsbed.
Wat hebben jullie aangeschaft ?

Een hoeslaken en een molton neem ik aan. Heb en jullie de molton waterdicht of een matras beschermer erop. Mijn zoontje slaapt op de buik dus vind het best eng als het niet ademt. Maar hierdoor kwijlt hij wel weer enorm dus vlekken.

een intertoysbon inpakken bij een doos snoep?

of voor de 11 jarige als hij al mag gamen een cadeaukaart van bv xbox credits of playstation, mijn neefje wilde dat graag om outfits op fortnite te kopen :cowboy_hat_face:

Wij hebben op het matras een waterdichte matrasbeschermer en dan een hoeslaken. Heb daar een dubbele set van, zodat ik ook die kan vervangen bij ziekte oid.

Onze dochter gaat haar hele bed door en ligt ook regelmatig op haar buik (en dan nog steeds met haar kontje de lucht in haha) of ineens op haar voeteneinde, maar op haar leeftijd zijn ze echt wel sterk genoeg om hun hoofd zo te leggen dat ze voldoende lucht krijgen. Ik vond met name de dekens in het begin om die reden wel spannend, maar dat gaat eigenlijk heel goed. Als ze richting haar voeteneinde gaat in haar slaap duwt ze de dekens weg of gaat erop liggen, heb haar nog nooit met haar hoofd onder de dekens zien liggen.

Wij hebben trouwens ook een kinderkussen (van IKEA), 9 vd 10 keer ligt ze daarop met haar hoofd.

2 likes

Iemand wel eens in het Nijntje museum geweest? Hoe lang ben je hier ongeveer binnen met een peuter van 2,5?

1 like

Met die leeftijd waren we denk ik na uur/anderhalf uur al wel weer buiten.

1 like

Wij zijn er in augustus geweest, ze is begin juli 2 geworden. Wij zijn een kleine 2u binnen geweest, vooral het verkeersplein was favoriet en daar wilde ze niet weg haha.

Daarna nog geluncht in de museumtuin er tegenover, met mooi weer wel een aanrader met kleintjes want een glijbaan en allemaal kleine kruiwagentjed.

1 like

Ik ga vanaf volgende week babyzwemmen, maar zie echt allemaal beren op de weg in hoe ik in vredesnaam ga omkleden, baby omkleden, afdrogen, aankleden etc. Ik kan haar niet meer rustig op de commode laten liggen, daar beweegt ze teveel voor (ze is bijna 8 maanden). Iemand hier goede tips hoe dat op een redelijk ontspannen manier allemaal te doen?

En welke zwemluiers zijn geschikt voor baby’s met dikke billen? :sweat_smile: Ik weet dankzij het forum wel al, dat je die pas aan moet doen vlak voor het zwemmen omdat het niet absorbeert, haha.

2 likes

Bij ons hebben ze met babyzwemmen in de kleedkamer boxen staan!

Wat ik vaak doe: thuis al mijn eigen badpak aan en dan makkelijke kleding eroverheen. Dus bv een joggingbroek en vest of een losse jurk. Dan daar de kindjes omkleden en R. in de box zetten en dan mijn eigen kleding uit. Na het zwemmen kleed ik haar al uit onder de douche en dan wikkel ik haar in een doek en dan is ze in de kleedkamer al bijna droog. Haar snel even afdrogen en een luier en romper en pyjamapakje uit 1 geheel aan en dan doe ik haar weer in die box terwijl ik mezelf afdroog en aankleed. Ik heb voor mezelf een grote hamandoek bij die ik tot die tijd om kan slaan, maar je zou ook een badjas mee kunnen nemen voor jezelf. Soms is R. het niet eens met die box trouwens, maar dan huilt ze maar even. Sommige ouders nemen bij ons ook wat te eten mee wat ze dan geven na het zwemmen terwijl de kindjes in de box zitten (koekje of zo’n maisvinger). Er zijn daar allemaal ouders met kleine kindjes, met dezelfde struggles dus voel je niet bezwaard als het niet meteen vanzelf gaat. En vaak schieten ouders elkaar ook wel te hulp bij ons. Even opletten dat een kindje niet valt, oh zwemluier/billendoekjes vergeten? Ik heb er nog wel 1 voor je etc.

Wij hebben zwemluiers van Kruidvat eigen merk gewoon, die vind ik prima werken. Wellicht een maatje groter pakken dan het aantal kilo’s wat erop staat.

1 like

Ik deed zelf alles al aan (bikini) en dan jogging broek en trui er over heen. Baby omkleden daar, maar wel makkelijke kleding aan. Ik nam de maxicosi dan mee en kleedde eerste mezelf snel uit en dan nam ik baby in maxicosi mee naar binnen. We hebben van die ‘planken’ waar je ze op kan omkleden. Omkleden, kleertjes en luier klaarleggen in de maxicosi, zodat je die daarna kan pakken. Ik nam een badjas mee voor mezelf. Die deed ik aan, terwijl ik dan baby kon afdrogen en aankleden. Meestal was ik dan al 90% droog als baby aangekleed was. Baby in maxicosi en een die gaf ik dan een banaan of een maisvinger of andere ouders zag ik ook wel eens een fles geven (hoewel ik nu zit te denken hoe ze die klaar maakte? misschien koud ofzo). En dan deed ik snel ondergoed aan, kleding aan en go. Ik gaf vaak daar nog de borst voor we de auto in gingen, omdat ze na het slapen in een soort coma vallen voor 2u haha.

Edit; en ik ging gewoon in het grote hok, waar iedereen omkleed. Niet in zo’n klein hokje. Dus ruimte zat voor de maxicosi enz.

1 like

Ik neem altijd de kinderwagen mee en daar laad ik alles in. Bij ons hebben ze tijdens het babyzwemmen op de tafels aankleedkussens liggen. Daar droog ik de baby af en omkleden en alles. Dan gaat hij in de wagen en loop ik met wagen en al naar de kleedhokjes. Daar laat ik de baby gewoon buiten staan en kleed ik me met de deur open om (behalve als ik echt naakt ben maar dat is een halve minuut). Als je de Maxi Cosi gebruikt kun je die ook in het hokje zetten.

1 like

Ohja nav de andere reacties, ik deed toen het zwembad aan het verbouwen was en er dus geen boxen stonden idd K. Heel vaak in de maxicosi, ook toen ze al tegen een jaar was. En dan dus eerst mezelf uitkleden, haar omkleden en dan zwemmen, haar omkleden, weer in maxicosi en dan mezelf. En idd in de grote kleedkamer niet in zon klein hokje. Ook aantal ouders die de wandelwagen meenemen, maar die mogen bij ons niet naar binnen moeten op de gang voor de kleedkamers blijven staan.

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Tips, ervaringen & aanraders #4 (Deel 3).