Tips, ervaringen & aanraders #5

Continuing the discussion from Tips, ervaringen & aanraders #4 - #5237 door Superkonijn.

Previous discussions:

@SpeedOfSound

Bij het zwembad hier in de buurt hebben ze speciale buggy’s die je helemaal mee mag nemen naar hetd zwembad.

Dus als ik ga zwemmen, inderdaad zelf al mn badpak/bikini aan. En kind mee het hokje in terwijl hij in de buggy zit. En ik kleed hem pas om bij alle stoeltjes die rondom het zwembad staan. Daar liggen namelijk aankleedkussens.
En zo doe ik het met weggaan ook maar dan in de andere volgorde. Kind eerst weer helemaal in zn gewone kleren en daarna mezelf in een hokje omkleden.

Misschien zou je eens kunnen informeren bij het zwembad of er boxen of buggy’s zijn?
En anders inderdaad zelf even met de maxicosi. Er zijn vaak wel familie kleedkamers of wat grotere hokjes waar je met je kindje in kan.

En als alles niet werkt zou je ook nog een andere moeder om hulp kunnen vragen. Die zitten vast in hetzelfde schuitje :blush:.

Alvast veel plezier!

2 likes

K Gebruikt nog steeds maat 2 :grimacing:

3 likes

Wat een goede tips voor het zwemmen, dankje! Mijn dochter weegt alleen wel al bijna 10 kilo (megakarper) dus, maxi cosy wordt wel zwaar, maar desnoods doe ik het onderstel eronder tot we bij de kleedkamers zijn. Ik heb bij het zwanger & fit zwemmen nooit een box gezien, maar ook niet op gelet dus geen idee hoe dat hier is. Ik ga het met de maxi cosy proberen en dan inderdaad al zelf thuis omkleden en makkelijke kleding aan! Ik dacht nog dat ik desnoods zelf maar in badjas wegga :rofl: Maar ik ga het eerst zo maar eens proberen!

1 like

Voor na het zwemmen geef ik ook altijd wat te eten of drinken, zodat zij even rustig kan zitten en ik me dan rustig kan aankleden. Zij is dan al aangekleed

1 like

Ohja, wat eten mee is ook nog een goede. Daar maak ik haar altijd blij mee :laughing:

Ik ga binnenkort ook voor het eerst zwemmen dus ik lees aandachtig mee. Vraag me dan alleen af, waar laat je dan de Maxi-Cosi of kinderwagen als je gaat zwemmen?

1 like

Bij ons zwembad heb je altijd tafels en stoelen om het zwembad heen. Daar heb ik laatst ook de buggy geparkeerd. :grin:

Gewoon in de kleedkamer, onder de bankjes. Kleding laat ik daar ook hangen en waardevolle spullen in een kluisje/mee. Maar bij ons is het een klein zwembad met alleen 1 wedstrijdbad (en een verstelbare bodem) wat in een sportschool zit en is er op het tijdstip van babyzwemmen ook niemand anders. Als je de kleedkamers in wilt moet je door een poortje bij de receptie, wat ze open doen voor je. Is ook echt alleen zwembad, de sportschool js de andere kant. Dus dat voelt wel relatief veilig.

Bij center parcs enzo hebben ze een kinderwagenstalling en dan zetten we de wagen op slot met een fietsslot.

1 like

Wie heeft er een goede aanrader voor een babyfoon? We willen geen video, en we wonen best ruim dus zou graag achterin de tuin ook nog bereik hebben. Van slaapkamer tot achterin de tuin is denk ik 25 of 30 meter? Ik zie in de advertenties de mooiste ranges, maar zodra er een muur tussen komt klopt daar niets meer van volgens mij.

Wij hebben van Philips en mijn man heeft in zijn loods prima bereik daarmee. Afstand tussen voorkant loods en slaapkamers waar de kinderen liggen is een meter of 60 gok ik. Kinderkamers zijn tov de loods aan de voorkant van het huis.

Als je wilt kan ik straks even kijken hoeveel streepjes bereik, maar volgens mij nog zeker 2.

1 like

Ooh thanks! Klinkt goed inderdaad :slight_smile: Welke variant is het dan van philips?

Ik wil graag bv geven maar weet natuurlijk niet of dat gaat lukken, hadden jullie gewacht tot het echt lukte voordat je van die pads en tepelzalf had gekocht?

Nee ik had het al in huis. Juist de eerste dagen had ik die zalf heel hard nodig.

Nee, die tepelzalf had ik gelijk al wel nodig eigenlijk. Weet niet wat je met pads bedoelt, maar lijkt me handig om het in huis te hebben.

2 likes

Pads en tepelzalf wel al in huis, goede voedingsbh’s en kolf pas gekocht toen het goed opgang was en na de stuwing.

@growcookeatrepeat voor R.hebben we de Philips Avent SCD713/26 , voor K. het type daarvoor maar die was niet meer te koop. En eigenlijk wel handig dat die van R. grijs is en die van K. blauw weet je sneller wie er wakker is :wink:

3 likes

Een vraagje. Ik heb rompers voor mijn dochter (4 maanden) die ik met een legging wil combineren als bovenshirt.

Doe je er dan voor de warmte nog een onderromper met korte mouwen onder of hoe werkt dit? Want dan heb je dus 2 rompers over elkaar met knoopjes. Ik vraag me altijd af hoe iedereen dit combineert, omdat er zoveel mooie rompers zijn die je niet wil verstoppen…

Ik had pads al in huis omdat ik de laatste weken van mijn zwangerschap al wat lekte. En crème idd ook al in de tas maar die hebben ze in het ziekenhuis als het goed is ook voor de eerste opstart. Een elektrische kolf heb ik pas aangeschaft toen ik zeker wist dat de borstvoeding lukte.

1 like

Hier met 14 maanden nog steeds maat 0-6 maanden :flushed: we hebben al verschillende keren geprobeerd hem grotere spenen te geven, maar die spuugt hij uit. Ik hoop maar dat zijn gebit alle koppigheid op deze leeftijd kan hebben

1 like

Dochter heeft hier vanaf mei alleen maar combi (hele leuke;)) romper met broekje gehad. Nu het wat frisser gaat worden doe ik er buiten een trui overheen, maar binnen alsnog vaak die combi.

1 like