Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik heb samen met haar een cadeautje voor de baby gekocht en voor haarzelf een soort kraammand gemaakt met 10 kleine cadeautjes, bv pak gekleurd papier, stickervel… Dat mocht ze dan af en toe pakken als ik bezig was met voeden ofzo. Achteraf was het alleen niet echt nodig want iedereen die op bezoek kwam nam ook iets voor haar mee.

Een pop. Zodat hij ook een baby zou hebben om voor te zorgen. Hij heeft hem uitgepakt en 1 x mee gegooid. Daarna nooit meer aangeraakt.

Voor de rest niks. Het was daags daarna Sinterklaas en hij is toen goed verwend.

1 like

K. heeft van R. kleertjes voor haar babypop gekregen toen ze haar kwam ontmoeten. Ze was al helemaal druk in de weer met die pop altijd, dus dit was een mooie toevoeging.

Hier eigenlijk weinig kraamvisite die ook iets voor K. meenam, 1 vriendin had voor haar een boekje bij maar verder niet.

Maar ik wil wel even duidelijk zeggen dat ik bedoel dat je kind slaapt waar hij slaapt, of dat nou op je is of juist niet. Maar dat het wel slim om (als dat kan) het overdag lekker licht en druk te houden en 's nachts donker en rustig.

Baby heeft hier de eerste maand bijna alleen maar op ons geslapen en dat vond ik prima. De eerste vijf maanden viel hij sowieso alleen op ons in slaap of met veel geluk in de auto of wandelwagen (maar echt zeeeelden). Ik denk dat de hoeveelheid slaap belangrijker is dan de manier van slapen. En dat jij je er ook fijn bij voelt natuurlijk.

Sorry ik wil dat duidelijk hebben want ik snap de struggle en onzekerheid juist heel goed. Met ‘overal slapen’ bedoel ik echt ‘overal waar baby kan slapen’.

4 likes

Mijn zoontje was 1 jaar en 9 maanden toen de baby geboren werd, wij hebben zijn commode in de babykamer gezet. Heb een commode in zijn kamer eigenlijk nooit gemist daarna.

2 likes

Hier ruim 2 en nog volop in gebruik. Voorzie dat ik hem zeker nog wel een halfjaar nodig heb, en daarna nog als gewone kast ga gebruiken.
Zou gewoon 2 commodes doen, zeker als je er rekening mee houdt dat het daarna nog mooi genoeg is om als (lade)kast te gebruiken

1 like

K. is nu 2 en sinds kort overdag zindelijk en nu gebruiken we de commode steeds minder. Tot voorkort nog wel heel veel. Ze wil zichzelf ook graag aankleden enzo. Als we gaan verhuizen komt de commode op onze kamer (is een ikea ladekast).

1 like

Pff wij vallen echt van het ene virus in het andere de afgelopen weken. Nu hadden we voor vandaag zijn vaccinatie gepland staan (die van 11 maanden), maar die hebben we nu weer moeten afzeggen omdat hij zoveel hoest. Nu wordt hij over 2 weken 1 en zit ik me vet druk te maken dat hij die vaccinatie dan veeeel te laat krijgt. Ik word straks nog teruggebeld door de GGD, maar weet iemand hier of het erg is als je de vaccinatie van 11 maanden met 12 maanden krijgt?

Wij hebben de commode vrijwel nooit gebruikt om te verschonen. Bijna altijd beneden gedaan of op ons bed. Wordt gewoon gebruikt als kledingkast.

1 like

Wij waren op vakantie toen ze die prik moest. Dus die is toen een maand uitgesteld. Heb er vanuit de GGD nooit iets over gehoord dat dat een probleem zou zijn.

Ah dat is fijn om te horen! Ik lees dat het niet wenselijk is te vroeg te geven maar over te laat zeggen ze niets

1 like

Nee is geen enkel probleem volgens mij! Je hebt alleen kans dat de 15 maanden dan ook iets later wordt omdat er tussen sommige vaccinaties minimaal een x aantal weken moet zitten.

K. heeft de vaccinatie van 5 maanden pas tegen 6 maanden gehad en die daarna dus ook later. Die van 11 maanden hadden ze toen op haar eerste verjaardag gepland, maar dat is zelfs nog een week later geworden want ik vond op haar verjaardag geen goed plan (gingen die dag ook iets doen met zn 3).

Hopelijk knapt hij snel op!

Volgens mij maakt een maand echt niks uit. Sowieso gaat het om een herhaling van de dktp en pneumokokken toch? Dat is een boostervaccin, dus hij is al beschermd. Dat wordt met een maand vertraging echt niet minder denk ik. Maar dit is mijn gedachtengang die niet op wetenschappelijke studies gebaseerd is haha

@Suikerklontje @poesch Dank jullie wel. Ik had het ook nog even daar gevraagd en zij zeiden ook dat dat gelukkig niets uitmaakt. Dus dat is één kopzorg minder :wink:

De ander gooi ik er ook even in want ik merk dat ik me momenteel zoveel druk aan het maken ben. Zoals ik zei is I al een tijdje van virus naar virus aan het gaan en was het even rustig, kwamen de tandjes om de hoek kijken. Nu zien we dat hij veel zn handjes in z’n mond stopt en met z’n lippen een gekke beweging maakt. We voelen ook een klein puntje, maar het zijn zn eerste boventanden dus waarschijnlijk zullen ze weer als een paartje komen. Maar, wat dus het probleem is, is dat hij al een paar dagen niets aan vast voedsel wil eten. Ten einde raad zijn we maar weer even een extra fles gaan geven, omdat ik anders bang ben dat hij écht te weinig binnen krijgt. Hij heeft ook ontzettende diarree. Is dat niet eten (vast voedsel) iets dat meer herkennen? Zelfs de dingen waar hij normaal echt gek op is gaan erg moeizaam. En hoe lang kan dit aanhouden? Hij is bijna 1 en vrij laat met zijn tandjes. Hij heeft alleen zijn twee eerste ondertandjes nog maar.

1 like

Heel herkenbaar. Lastig hè, je wil toch dat ze voldoende binnen krijgen. Hier had mijn dochter alleen twee ondertanden tot haar eerste verjaardag. Een maand later kwamen ineens zes andere tanden en drie kiezen door.
Wij hebben toen idd ook weer een fles extra gegeven en zacht, gepureerd eten: fruitmoes, yoghurt, ijsjes, gepureerde groenten, beetje ei, havermout. Gewoon gekeken wat ze wel wilde, met de gedachte dat ze wel weer zou gaan eten als de tandjes door waren.
Was hier ook een periode van virusjes (misschien ook kwetsbaarder daarvoor met wat open tandvlees en veel vieze vingers in de mond?), geen fijne combi :sweat_smile:

K. had dit bij haar kiezen heel erg, slecht eten toen die doorkwamen. Toen ze eenmaal goed door waren trok dat vrij snel weer bij (duurt bij een kies iets langer dan een tand). Misschien vloeibare of zachte dingen proberen? Smoothies, yoghurt, havermout, soep?

@Fredje @Oprah @Suikerklontje Ahh stelt me wel gerust dat I niet de enige is/was. Ik ben dan echt als de dood dat hij dan opeens niet goed groeit en dan verbeeld ik me ook helemaal dat hij er dun uitziet :sweat_smile:

Misschien gaat het dan nu wel heel snel. Hier dus ook nog maar 2 tandjes. Zou het voor hem wel heel fijn vinden want denk dat hij überhaupt beter kan eten met wat meer tanden in z’n mond. We hebben echt al wel veel geprobeerd maar hij weigert toch wel veel. Banaan gaat enigszins en hij heeft gisteren wel een deel van zijn eten gehad (heel fijn geprakt) en een beetje yoghurt. Verder dus een fles extra. Bijvoorbeeld brood, crackers en koekjes weigert hij gelijk. Hoe lang hield dit bij jullie kindjes aan? Hij heeft in principe geen last meer met liggen. En we voelen ook al wat kartels.

Ah goed om te horen dat ze het daarna wel weer gaan ‘doen’ :sweat_smile: voelt echt alsof ie in hongerstaking is haha, vreselijk. Die knijpzakjes zal ik ook eens proberen, wie weet!

1 like

E is ongeveer even oud en heeft de afgelopen 2 weken ook ineens nauwelijks vast voedsel gegeten. Wel honger dus ook hier weer meer flessen en inderdaad gepureerd fruit. Ik denk dat het gewoon weer een fase is. Zo lang hij nog wel wil drinken en vocht binnen krijgt, kan er volgens mij weinig mis gaan. Komt goed! En diarree + handjes in de mond + weinig vast voedsel willen klinkt inderdaad wel als tandjes!

1 like

Een box voor billendoekjes:

• Ideaal, maakt het pakken van een doekje echt makkelijker
  • Onzinnige aankoop, gewoon die doekjes rechtstreeks uit de verpakking trekken

0 stemmers

2 likes