Ideaal, maar vooral tegen het uitdrogen en niet dat het per se makkelijker pakken is (soms zelfs lastiger als je de vorige niet goed mee hebt getrokken). Iedere keer dat plasticje netjes terug plakken of dat klepje dichtdoen wat bij sommige erop zit werkt minder goed vind ik. Bedoel dan wel echt zon doos op de commode niet zon stoffen ding voor in de luiertas.
Heb er 1 maar nooit gebruikt want ik vind het maar onhandig.
Peuter gebruikt het ‘kadoosje’ nu om zijn hot wheels auto’s in te bewaren.
Pakje gewoon goed sluiten en op de kop leggen, werkt prima.
Die pakjes zijn bij mij al op voordat ze uit kunnen drogen
Ik vind het ook vooral handig tegen uitdrogen inderdaad. Die plakstripjes worden hier altijd heel snel stoffig en plakken dan niet meer. Scheelt misschien ook dat hij 4 dagen op de opvang is dus dat een pak doekjes soms wel weken meegaat.
Ik leg de open pakjes vaak op de kop neer als ze niet goed meer sluiten, hen het idee dat dat wel helpt tegen uitdrogen.
Hebben jullie misschien tips om het aankleden iets minder dramatisch te laten verlopen? M. is 1,5 en we verschonen/kleden haar om op de commode. Maar ze vindt het echt verschrikkelijk, ze draait, schopt, huilt etc. Ik zing soms een liedje, ik doe alsof ik de knuffels ook verschoon, ze mag een speen in maar het helpt allemaal niet. Even een broek aandoen is echt een strugle. En zo is het voor iedereen een rot begin van de dag.
Misschien hebben jullie een tip?
Als ze misschien op schoot mag zitten?
Andere plek doen dan de commode? Zittend op bed/bank. Leunend tegen de bank. Zodra het gedraai begon ben ik alles eigenlijk staand gaan doen, scheelde hier van 2 kanten een hoop frustratie.
Ik doe het meestal gewoon beneden terwijl hij aan het spelen is of even op de bank laten zitten. Maar het kan hier ook weleens drama zijn. Of hij rent lachend weg of verstopt zich bv onder de stoel
I doet de laatste tijd ook een beetje lastig. Ik geef hem dingen die voor handen zijn. Van crèmes en thermometers tot boekjes en de luierdoekjes werkt wel haha
Dat was hier ook een ramp. Zelfde leeftijd denk ik. Inmiddels verschonen we staand en zijn wij een toen we echt gek werden over gestapt op luierbroekjes en staat ze op de grond en kan ze zichzelf bezig houden met speeltjes of een boekje.
Aan de zijkant kapot trekken en dan dus als een normale luier en dan met dat plakkertje kun je hem dichtplakken.
Zwemluiers werken ook zo en daar kwam ik na een aantal keer zwemmen pas achter
@coco @anna88 @morange @Printemps @sarie
Bedankt voor jullie reacties! Op zich heel logisch om eens een andere plek dan de commode te proberen maar helemaal niet aan gedacht haha. Ben wel bang dat ze weg rent, maar goed dat zien we dan wel weer haha. Ik ga het eens proberen.
Ik kan nog niet vertellen hoe ik het ga doen, maar natuurlijk is dit normaal! Ik vind het ook gezond juist als je ook dingen doet zonder je kind. Begrijp ook echt wel dat je het moeilijk vind en je kind mist wanneer je er niet bij bent, maar je bent ook nog gewoon Eifoon met een baan, hobby’s en een sociaal leven dat wil je nog steeds blijven doen (weliswaar in een andere vorm), maar ik vind het absoluut niet raar.
Zoals je zelf ook al aangeeft: natuurlijk is dat normaal! En inderdaad, precies zo vaak als jij er behoefte aan hebt. Voor mij betekent dat dat ik één dag doordeweeks vrij heb voor mijn kind en sowieso met haar ben. En in het weekend ook natuurlijk. Maar daarnaast ook dat ik redelijk wat tijd voor mezelf nodig heb. Dus ik ben ongeveer één avond per week nu niet thuis (uit eten, bij vriendinnen oid). En als we er behoefte aan hebben in het weekend en we kunnen het regelen, nemen we ook even tijd voor onszelf. Komend weekend gaat ze bv logeren en wij samen even twee dagen weg. Ik heb dat zelf echt nodig om op te laden.
Over naar 1 slaapje? Ik heb kids van exact dezelfde leeftijd en die van 1,5 doet sinds 13 maanden 1 slaapje van 12 tot 2 of van 1 tot 3. Dat maakte ons dagritme een stuk relaxter!
Heb je een partner? Zo ja, vraag hem om 1 kind om te kleden. Scheelt je wat stress.
Als de oudste wakker wordt allemaal naar boven, jij en de oudste aankleden en de jongste met wat speelgoed op de kamer/badkamer erbij. Traphekje dicht als je dat hebt en anders de deur.
Zo doen wij het nu ook met klussen bv, ik heb zondag 2 kamers gelakt terwijl de kinderen boven speelde in een andere kamer in het nieuwe huis waar ik niet aan het schilderen was. Onze kinderen zijn 7 maanden en 2 en de jongste kruipt ook al rond.