Ik had alleen een elektrische kruik gekocht (van Zenzy) en toen kreeg ik een baby die zichzelf voor geen meter op temperatuur kon houden. Die elektrische kruik gaf niet voldoende warmte af, dus wij hebben alsnog snel twee heetwaterkruiken moeten lenen bij vrienden. Heb je vrienden/familie in de buurt? Dan kan je kijken of je daar kruiken kunt lenen voor de zekerheid
Tijdens het babyzwemmen is het zonder, maar bij gewoon gezinszwemmen is het met.
Edit: ik heb nog even de regels opgezocht en ze moeten zelfs specifiek zwemvleugels aan. Lijkt me eigenlijk helemaal irritant.
o verkeerd gelezen,
inderdaad hoe ga je die worstenarmpjes in zon vleugel krijgen hahaha
geldt dit ook als je alleen in het pierenbadje zit??
Geen idee, er staat dat alle kinderen zonder diploma zwembandjes om moeten. Ik ga nog wel een keer bellen of het ook voor die worstenarmpjes geldt.
Ja wij moesten dit ook. Gingen elke week baby zwemmen en toen een keer vrij zwemmen en moest ie ineens bandjes om. Nou dat wilde baby niet ā¦
Het houdt ook onhandig vast en hij raakte er van in paniek. Zoān gele band is wel leuk, maar ook wel snel kouder omdat ze niet helemaal in t water zijn.
Zijn daardoor ook niet zo vaak meer geweest
Voor wie het gebruikt, de billendoekjes (megabox) van de Etos zijn in de aanbieding vanaf vandaag.
Je hebt toch ook die zwembandjes voor om de nek? Vind het er altijd heel raar uitzien maar dat gebruiken ze in die baby spaās om te floaten
Mijn meisje, nu 8.5 maand begint goed te kruipen. Nu hebben we een soort speelplek gecreƫerd met als randen de hoekbank en kussens. en kleed als ondergrond. Nu ze steeds beter kruipt wil ze hier natuurlijk niet meer in blijven. Maar onze woonkamer/keuken heeft tegels en soms valt ze nog om, daarnaast veel kastjes, rommel, kattenbak etc. Nu denk ik dat we gewoon moeten babyproofen en goed opletten dat ze niet omvalt maar mijn vriend wil als tussenstap een grotere ruimte afzetten met meer kleden of een grondbox. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Gewoon laten ontdekken of eerst nog ruimte afgezet?
Wat zijn jullie tips voor baby badjes? Ik heb een ligbad zou daar iets voor zijn of echt een aparte hoge standaard kopen?
Als ik nog een ligbad had zou ik misschien alleen zoān zitje kopen waar ze in kunnen liggen. Geen badje op pootjes denk ik.
Wij hebben nooit wat afgezet en gewoon alles laten ontdekken. Wel bv plant van de grond, nadat ik hem op zijn knieƫn aan de plantenpot onder het zand aantrof. Breekbare dingen hoger neergezet, nadat hij met een fotolijstje aan het zwaaien was.
Wij hebben nooit wat afgezet eigenlijk maar we hebben ook niet veel dingen waar ze niet bij mocht komen. De bakjes van de katten stonden dan op de vensterbank maar meer staat er niet op de grond
Ik zou wel een los badje doen (wij hadden nooit op standaard maar op aanrecht of tafel). Je moet ze de hele tijd vast houden en je rug is anders denk ik echt kapot na een paar keer in een groot bad doen, nog los van dat het vullen er van ook veel langer duurt.
L zit echt in een verlatingsangst fase. Als we haar in bed leggen en dan weglopen is het echt drama. Ze is dan zo aan het krijsen Hoe kunnen we dit fijner maken voor haar? Of is het echt gewoon bij haar blijven tot ze in slaap valt en wachten tot deze fase voorbij gaat
Mijn vriend heeft er 4000+ besteld van Zwitsal bij iBood vorige week weet niet of ze vaker zoān actie hebben, maar kunnen ff vooruit haha!
Ik denk dat je je echt een breuk tilt als je de baby telkens in het ligbad gaat doen & ik denk ook (maar dit baseer ik op gevoel) dat een pasgeboren baby de geborgenheid van een klein badje fijn vindt tov een groot bad. Ik zou wel bij het kopen van een klein badje erop letten dat het badje makkelijk van de standaard afgaat want bij ons gaat dat niet makkelijk en dat is heel irritant.
Wij hadden niks afgezet, maar ik heb wel zoān gymmat van de Ikea gekocht voor naast de bank. Zo kon hij wel vrij kruipen en ontdekken, maar was er ook een veilige plek om te gaan staan en lopen. Ik heb de eerste paar weken dat hij zich ging optrekken en de eerste stapjes zette wel met samengeknepen billen en hartkloppingen erbij gezeten ik denk dat het ook afhankelijk is van je kindje, maar die van ons probeert alles al ver voordat hij het echt kan, dus die viel in die periode iedere 5 minuten wel een keer op de grond. Meestal niet hard, maar ik vond het toch erg spannend. Gelukkig ging die fase hier ook wel weer snel voorbij. Juist door het proberen en het vallen, leerde hij heel snel om zich op te vangen en nu (2-3 maanden later) valt hij bijna nooit meer. Wat betreft kastjes en rommel: ik zou babyproofen, goed opletten en proberen meteen aan te leren waar ze niet aan mag komen. Het is veel werk, maar anders blijf je bezig als ze iets ouder wordt.
Wij hebben alleen de keuken afgezet, maar dat was 1 deur en daar stonden alle kattenspullen. Verder lijkt het me inderdaad belangrijk dat je kindje lekker alles kan ontdekken en dat je gewoon moet proofen inderdaad
Gisteren was de laatste dag van onze zoon op het kdv omdat hij 4 jaar is geworden en hij na de zomervakantie naar school gaat. De jongste gaat binnenkort naar een andere kdv omdat dat logistiek makkelijker is.
Of zijn vaste leidster en ik allebei even ongeneerd een traantje hebben gelaten samen, perhaps?!
Ik weet 100% zeker dat ie het leuk gaat vinden op school en daar kijkt ie dan nu ookal naar uit maar als je dan hoort dat ie zo geliefd is in op de groep bij de leidsters en bij de andere kinderen en dat ze hem echt gaan missen, heb ik zo het gevoel dat we uit zijn vertrouwde omgeving weg trekken en dat voelt heel raar.
Ik had echt een deja vu momentje naar de kraamzorg: je bent blij dat je op je eigen benen kan staan maar aan andere kant is het heel raar om afscheid te nemen.
Ahhhh wat leuk om te horen!!!
Het voelt ook zo dubbel dat onze tweede zoon naar een kdv gaat en dat het beleid omtrent het brengen en ophalen gewoon kut is met corona ten opzichte van het oude kdv namelijk bij de deur afgeven ten op zichte van gewoon op groep komen en een praatje kunnen maken, kind kan ff ontdooien etc. Zeker als ie de eerste paar keren helemaal nieuw is daar, merk zo dat dat nu door mijn hoofd blijft spoken en ik mij steeds schuldiger voel dat ik hem uit zijn vertrouwde omgeving weghaal