Tips, ervaringen & aanraders #4

Wij hebben nooit een apart badje gekocht, maar zijn in het begin met haar gaan douchen, en vrij snel samen met haar in bad gegaan.

1 like

Als je zoekt op Deryan tentje kan je denk ik nog wel wat oudere reacties/ervaringen vinden, want is vaker naar gevraagd. Wij vonden het tentje in ieder geval heel fijn. Makkelijk mee te nemen ook op de fiets als we bij vrienden gingen borrelen bijvoorbeeld en namen hem ook mee als we een dag naar het strand/meer gingen. We gebruikten het wel uitsluitend als slaapplek en niet ook als speeltentje, dat hielp voor ons goed. Nu hij ouder (2.5) is gebruiken we wel een camping bedje. Mede door corona hebben we de tent minder vaak gebruikt dan gepland, waardoor hij het op een gegeven moment niet meer gewend was en doorhad dat de rits dichtging zeg maar. Toen zijn we overgestapt.

@Nefertiti Hier beviel een nekband heel goed, daarmee lag hij volledig in het water en kon hij zelf ‘zwemmen’. Gevoelsmatig uiteraard. Werkte echter wel maar tot hij doorhad dat hij in het water ook kon ‘rollen’. Want je kan er niet echt lekker mee op je buik liggen zeg maar haha. Je hebt overigens ook kleine zwemvleugels, die van Speedo zijn bijvoorbeeld speciaal voor onder de 1 jaar en stuk kleiner dan die standaard dingen.

1 like

Ik heb mijn nichtje met haar 1e verjaardag de Nijntje verstoppertje gegeven en dat was een hele grote hit. Ze word nu bijna 2 en we zitten te bedenken wat we haar kunnen geven. Iemand hier tips waar jullie 2-jarige helemaal gek op is?

1 like

En iets meer kanten waar spenen uit kunnen vallen haha

12 likes

Haba heeft veel leuke eerste spelletjes. Hier is Berenhonger een grote hit!

Een Deryan tentje wordt officieel afgeraden om zonder toezicht (dus als jij slaapt) in te slapen ivm kans op rebreathing. Het gebeurt alsnog veel.

1 like

Ah dat is nog een goede om te weten! Maar dit zou puur zijn als we op bezoek zijn ergens
Denk dat ik die tent gewoon skip en dat bedje meeneem, dan maar even sjouwen

Om dit te voorkomen had ik hun spenen vast gemaakt aan de pootjes van hun knuffel. 3 x raden wat er toen uit bed werd gegooid. :unamused:
Dus nu zit aan poot 1 de speen en wordt de knuffel met poot 2 aan de slaapzak vastgemaakt en nu gaat het goed. :raised_hands: Werkt wel alleen bij een slaapzak zonder mouwen.

4 likes

Hoe weet je dat?

Dit hebben wij en hij vindt het zó leuk! Dat bandje zit ook helemaal niet strak om z’n nek en alle ledematen lekker vrij om te bewegen.
Tot nu toe alleen nog maar in een bad uitgetest, maar na z’n vaccinaties komende week ook eens in het zwembad testen!

1 like

Het Nijntje dansspel :smiley: stoelendans! Het is echt mega leuk en onze 2-jarige word helemaal wild als hij die doos ziet.

Ook magneetpuzzels vindt hij super leuk.

@Discopony Huh, hoe zou dat dan gebeuren in dat tentje?

Wij hebben een grondbox gekocht en die als hekwerk om de bank heen gezet, zodat hij nog wat groter is dan wanneer je box in een rondje zet. Dit werkte tot 11 maanden ongeveer, toen werd hij woedend als je hem er alleen in liet om even naar de keuken te lopen bijv. Nu hebben we de box opgesplitst en er hekjes van gemaakt voor de keuken en voor de open kast waar ook de kattenbak/kattenvoer en planten staan, zodat hij de hele woonkamer heeft nu. En dat werk heel goed! Dus als je er een koopt zou ik er wel naar kijken of je hem ook op kan splitsen

2 likes

Billendoekjes zijn weer in de aanbieding bij etos. Wij hebben altijd die pure, de korting is echt goed.

Staat in de handleiding, niet gebruiken zonder toezicht.

@anon18050057 Volgens mij speelt mee dat het matrasje van plastic gemaakt is en dat slapen op plastic volgens de NCJ veilig slapen richtlijnen afgeraden wordt.

Ik denk ook eerder krentenbaard dan waterpokken, je huisarts kan dan idd antibioticazalf (fusidine) voorschrijven en dan gaat het vrij snel over.

1 like

Zeeman?

Gek hè? Paar maanden terug had ik ook extra hydrofiele nodig, toen ook nergens wat te vinden.

1 like

Action? Daar had ik vorig jaar fijne vandaan. Ik weet niet of ze ook wit hebben.

1 like

Of deze? 6 voor €10

Wij hebben ook een bad maar hebben toch wel een badje aangeschaft voor die eerste paar weken/maanden. We hebben nu zo’n doomoo badkussen besteld, daar kun je je kindje in leggen. Wij gaan het dit weekend uitproberen om dan met z’n 3en in bad te gaan. Deze hebben we:

2 likes