Tips, ervaringen & aanraders #4

Ja he. Maar Joolz is wel echt topspul. Heb mijn kinderwagen nu al 3,5 non stop in gebruik en hij is nog helemaal goed.

Ja we hebben de kinderwagen nog van de eerste. Een mooie GEO die nog steeds mooi is, hoop echt dat die opnieuw kunnen gebruiken. Maar buggy is kapot door al dat vliegen en wil eigenlijk tzt niet de GEO meenemen. @Oprah oh! Ga het tzt zeker proberen.

1 like

Oh echt! Dan ga ik wel even een rondje lopen!

@Broodrooster Ahh denk dat je hem nog wel kan gebruiken hoor. Hier hebben er ook 2 kinderen in gelegen. Wil de mijne verkopen maar vraag me af of het nog de moeite waard is want er zitten wel krassen enzo op.

Ja, ik gebruik onze Joolz nu voor de 3e, en hij is nog steeds echt top :ok_hand:t2:

Ik bedoel meer dat ik hoop dat m’n huidige zw goed blijft gaan en ik dan de Joolz opnieuw kan gebruiken. Ik geloof vast dat die heel goed blijft, moet wel voor dat geld.

Oh sorry verkeerd begrepen!! Dat hoop ik ook voor jullie. Hoop dat je over een paar maanden zo trots als een pauw achter die gevulde kinderwagen loopt :heart::heart:

1 like

Ja en als dat plankje dan uit is nog een keer €80 dokken terwijl ik er hier een heb liggen :sob:

1 like

Wij hebben een Dubbati en hebben m met veel
plezier gebruikt. Zijn alleen nu overgestapt op een buggy omdat dat toch net wat kleiner op te klappen is. Maar mocht er een tweede komen gaan we zeker de Dubatti weer gebruiken. Onze dochter heeft heerlijk geslapen in de wagenbak de eerste paar weken.

Voor degene die nog een kinderwagen zocht.

Volgens betaal je bijna dubbel als je hem nieuw moet kopen. (Showroom model)

Zou een slaaptrainer werken met 22 maanden? L. Is weer elke dag zo vroeg wakker… :tired_face:
Vandaag om 04:45. Gister 05:00 en toen wilde ze ook ineens geen middag slaapje doen. Ik was echt zo blij dat ze s’avonds wel gelijk sliep. Ik ben echt gesloopt, weet niet meer wat ik er mee aan moet. Hopelijk gaat ze vanmiddag dan wel weer gewoon slapen :yawning_face:

Dat is inderdaad ook wel heel handig, dan kun je hem langer gebruiken.

Dit hebben wij voor onze baby. Gekregen van m’n broer en ik dacht wat moeten we ermee?! Maar de baby vindt het zoooo geweldig. Dus nu gaan we elke week met hem in bad en dan spartelt hij lekker rond in z’n babyfloat. Echt zo leuk want hij stopt dan gewoon niet met lachen. Dus ik zou zeggen, koop het.

3 likes

Wij gaan over een maand (als het kan :sob:) op vakantie naar Italië met de auto. Wie heeft er tips hoe een lange autoreis met een dreumes door te komen? We stoppen halverwege om ergens te slapen wel. Ik dacht aan een iPad, maar wat zijn nou tips van echte ervaringsdeskundigen?

Kijk of er langs de route speeltuintjes zijn zodat je je kind daar even 15 min kan laten uitrazen.

@Cadeaupapier ik heb R. in het begin ook wel veel in de ringsling gedragen, maar nu vind ik dat voor langere stukken niet fijn omdat het gewicht idd meer op 1 schouder zit. Terwijl ik rustig kilometers ga wandelen met haar in een draagzak/doek (ze is nu 8kilo ong).

Heb de ringsling aangeschaft toen K. een maand of 8-9 was en gebruikte hem dan idd als we met de fiets bv ff naar het dorp gingen. Neemt weinig ruimte in en je doet hem zo om en dan handen vrij in de winkel. Daar vond ik hem ideaal voor.

2 likes

Wij twijfelen ook over Italië of DK met de auto. Bin Italië zou ik zeker voor dreigt Bennerspas (ofzo) in Oostenrijk stoppen en overnachten. Pas volgende ochtend verder naar Italië rijden. En onderweg idd speeltuinen op zoeken waar je even kunt zitten met je eigen belegde broodjes en drinken.

Als je gaat stoppen is bellenblaas ook een aanrader.

In de auto had ik een map met potloden, kleurplaten, en van die kras boekjes van de action/zeeman.

Verder wat eten, dan zijn ze ook altijd even zoet. En favo pop enz.

Als al het vermaak op is, dan gaat de iPad vaak even aan, niet vergeten dingen offline te zetten

1 like

Als je het trekt, ‘s nachts rijden. Overdag kinderen naar opvang of opa/oma ofzo, dutjes doen, en dan om 21u weg. Dan heb je er al 12u opzitten voor ze wakker worden :see_no_evil:! Dat werkte hier 2 keer uitmuntend haha. Maar dat moet je wel zelf zien zitten en een nadeel vonden wij dat je daar aankomt en je kind(eren) zijn spring levend en jij bent kapot :sweat_smile:… op de terugweg loste we dat op door de dag van aankomst oppas/opvang te hebben en dan bijslapen. Op de heenweg is dat lastiger…

1 like

Hoe wij het nu 2 keer hebben gedaan (meeste is al wel gezegd geloof ik):

• Mand maken met speelgoed, elke keer 1 dingetje geven tot ze het zat zijn. Bij de stops alles weer terug in de mand stoppen en opnieuw beginnen.
  • Afleveringen offline zetten op de iPad
  • Genoeg te eten bij je hebben
  • Indien het kind een speen gebruikt: maak m vast of zorg voor veel extra’s, want die dingen vliegen altijd de auto door.
  • Boekjes meenemen die je eventueel voor kunt lezen (makkelijker als het kind ook naar voren kijkt)
  • Misschien nog een cadeautje inpakken dat onderweg uitgepakt kan worden.

Wij gaan overigens nu voor de eerste keer ‘s nachts rijden, dus ben benieuwd hoe dat gaat

1 like

Gebruikt iemand van jullie een longchamp le pliage tas als soort mama/verzorgingstas?