Kijk of er langs de route speeltuintjes zijn zodat je je kind daar even 15 min kan laten uitrazen.
@Cadeaupapier ik heb R. in het begin ook wel veel in de ringsling gedragen, maar nu vind ik dat voor langere stukken niet fijn omdat het gewicht idd meer op 1 schouder zit. Terwijl ik rustig kilometers ga wandelen met haar in een draagzak/doek (ze is nu 8kilo ong).
Heb de ringsling aangeschaft toen K. een maand of 8-9 was en gebruikte hem dan idd als we met de fiets bv ff naar het dorp gingen. Neemt weinig ruimte in en je doet hem zo om en dan handen vrij in de winkel. Daar vond ik hem ideaal voor.
Wij twijfelen ook over Italië of DK met de auto. Bin Italië zou ik zeker voor dreigt Bennerspas (ofzo) in Oostenrijk stoppen en overnachten. Pas volgende ochtend verder naar Italië rijden. En onderweg idd speeltuinen op zoeken waar je even kunt zitten met je eigen belegde broodjes en drinken.
Als je gaat stoppen is bellenblaas ook een aanrader.
In de auto had ik een map met potloden, kleurplaten, en van die kras boekjes van de action/zeeman.
Verder wat eten, dan zijn ze ook altijd even zoet. En favo pop enz.
Als al het vermaak op is, dan gaat de iPad vaak even aan, niet vergeten dingen offline te zetten
Als je het trekt, ‘s nachts rijden. Overdag kinderen naar opvang of opa/oma ofzo, dutjes doen, en dan om 21u weg. Dan heb je er al 12u opzitten voor ze wakker worden ! Dat werkte hier 2 keer uitmuntend haha. Maar dat moet je wel zelf zien zitten en een nadeel vonden wij dat je daar aankomt en je kind(eren) zijn spring levend en jij bent kapot
… op de terugweg loste we dat op door de dag van aankomst oppas/opvang te hebben en dan bijslapen. Op de heenweg is dat lastiger…
Hoe wij het nu 2 keer hebben gedaan (meeste is al wel gezegd geloof ik):
- Mand maken met speelgoed, elke keer 1 dingetje geven tot ze het zat zijn. Bij de stops alles weer terug in de mand stoppen en opnieuw beginnen.
- Afleveringen offline zetten op de iPad
- Genoeg te eten bij je hebben
- Indien het kind een speen gebruikt: maak m vast of zorg voor veel extra’s, want die dingen vliegen altijd de auto door.
- Boekjes meenemen die je eventueel voor kunt lezen (makkelijker als het kind ook naar voren kijkt)
- Misschien nog een cadeautje inpakken dat onderweg uitgepakt kan worden.
Wij gaan overigens nu voor de eerste keer ‘s nachts rijden, dus ben benieuwd hoe dat gaat
Gebruikt iemand van jullie een longchamp le pliage tas als soort mama/verzorgingstas?
Yes! Werkt top
Heb ik weleens gedaan maar als we echt een dag weggingen dan vond ik ‘m te klein/te veel graaien omdat ie taps loopt. Het past wel hoor, maar een tas met wat vakken vond ik praktischer.
Ik zit al een tijdje te denken, maar wat is favo pop?
Favoriete pop?
Omg ik ben zo dom, een pop. Ja duh :’) hahaha ik dacht meteen aan soorten snoep of popmuziek. Hahaha. Sorry vastloper
@anon18050057 haha ja dit dus. De oudste is hier helemaal vastgeroest aan 1 pop en de jongste wilt haar Frozen Barbies en Elsa zachte popje mee. Als ze daarmee kunnen zitten, dan is het soms ook al gewoon goed. Net als slapen in de auto, zo lang ze die pop hebben is het goed
Ik wil die handige haakjes aan de Joolz gebruiken (die waar je waarschijnlijk een Joolz tas van 600 euro aan kan hangen). Ondanks de enorme boodschappenmand lijkt het me handig om iets te hebben waar ik even een flesje water en wat speelgoed in kan doen. Maar ik heb echt even geen idee wat ik daar aan kan hangen. Het moet dus iets met lusjes zijn, want het zijn een soort knopjes.
Ik kan geen foto vinden haha, hopelijk weten mensen wat ik bedoel.
Hahaha lekker die kids aan de poppers op de achterbank, zo kom je er wel.
Ik heb de L
Bedoel je deze? Ik ben precies opzoek naar hetzelfde (tas om eraan te hangen, en de manier hoe)
Weet ook niet echt goed zoiets blijft hangen of dat je speciale clips moet kopen.
voorbeeldje.
Ik ben echt dol op mn ringsling, maar zou het niet aanraden als enige draagding. Hij is ook superhandig om op locatie mee te voeden, je kan ze makkelijk op de goede hoogte hangen en hoeft dan niet met zo’n lamme arm te zitten. Als je wil kun je je dan ook snel bedekken met die flap. Maar gewoon echt handig ding om in te dragen ook. Ze kunnen er ook superlang in.
Klinkt goed, waarom zou je hem dan toch niet adviseren als enige?