Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik heb ze ook van byhappyme maar ik vond het stom dat ze ineens uit Denemarken kwamen. Ik dacht dat het een Nederlandse website was, ik vind het zonde om ze van zover te laten komen.

Ik heb ze daar ook besteld net, maar dat ze uit Denemarken komen was me niet opgevallen. Ik weet wel dat Bibs een Deens merk is, bedoel je dat niet? Op de website staat dat ByHappyMe namelijk in Amstelveen zit.

@Mrsyess ik denk dat je de gewone bibs bedoelt? Ik kan ze bij kledingzaken hier in de stad namelijk niet laten personaliseren met naam erop. Die zijn nodig voor het kdv hier :slight_smile:

1 like

Misschien laten ze de speentjes daar bedrukken? Ik heb het nog even gecheckt en ze kwamen echt uit Denemarken.

Hmm oke. Ik zie idd wel op mijn rekening ā€œNetherlandsā€ staan. Ben benieuwd of ze dan ook uit Denemarken komen. Dat is wel een minpunt ja.

Oh stom. Niet goed gelezen :see_no_evil:

Ik heb het bij m’n oudste dochter toen geprobeerd, maar die dingen hielpen hier niet. Als ze een onderbroek aan had met een ongelukje was die net zo nat en dat oefenbroekje moest ook alsnog uit, want die voelde ook nat. Dus zag de meerwaarde er niet van. Jongste dochter is nu net 2 en die wilt af en toe al op de wc plassen en soms poepen en we doen het nu allemaal gewoon op haar initiatief. Bij de oudste wilden we te snel en werkte averechts.

En @Moon86

Inderdaad. En kindjes leren dat ze nat worden als ze plassen en leren daardoor sneller wanneer ze plassen of moeten plassen. Eventueel kunnen ze het dan na een klein drupje ophouden en de rest op de wc/potje.

Maar de kleren en de vloer blijven wel droog.

1 like

Nee, alleen het broekje.

ik haal ze hier, probeer sites als bol.com te ontwijken en dit is volgens mij ook gewoon een nederlands bedrijf

1 like

Wij hebben nooit een oefenbroekje gebruikt. Gewoon direct alleen een onderbroek.
Als ze al op eigen initiatief naar het toilet wil, lijkt het me ook weinig toegevoegde waarde hebben.

2 likes

Eens, we hebben het ook zo gedaan. Na luierbroekje meteen over op ondergoed. Als hij een ongelukje had, tja jammer haha.

3 likes

Poep bij het zindelijk worden vond ik ook echt het allerergste. Ik heb bij de primark een stapel van de allergoedkoopste onderbroekjes gekocht en als ze dan gepoept had gooide ik het met onderbroek en al weg. Niet duurzaam, maar het kwam gelukkig bij beide kinderen niet al te vaak voor.

8 likes

Ja dit deden we ook. Bij zeeman in de aanbieding hele stapel goedkope onderbroeken. En dan hup de prullenbak in.

1 like

Ik vind dat zindelijkheid trainen wel echt een gedoe eigenlijk. Weet gewoon niet goed hoe het aan te pakken? Online staat ook nergens echt een stap-voor-stap methode ofzo.

We hebben nu bedacht dat ze thuis een onderbroekje aan doet, en dat we haar op gezette tijden op het potje zetten. Ze heeft al wel eens wat op het potje gedaan.

Maar hoe lang duurt het voordat een kind het zelf een beetje aan gaat geven dat ze moet plassen? Ze zegt het nu eigenlijk te laat (dus als ze net heeft geplast).

2 likes

Hier schrok ze in het begin telkens als ze een ongelukje had gehad en dan wou ze niet meer. Dus bij ons heeft ze eerst een maand of 3 een luier aan gehad en dat we haar iedere keer om de zoveel tijd naar wc brachten. Op een gegeven moment ging ze het steeds beter zelf aan geven en toen deden we steeds vaker haar luier uit. Op een gegeven moment zei ze: ik wil geen luier meer. Sindsdien is ze droog. Ze heeft eigenlijk nog nooit ergens buiten oid een ongelukje gehad. Wel een keer of 3 dat ze naast de wc had geplast omdat ze te lang had gewacht. Tussen de af en toe geen luier meer en dat ze zelf aangaf geen luier meer te willen hebben we wel vaak met zo een stikkervel gewerkt. Samen stikkers uitzoeken. Hele grote voor het poepen en kleinere voor het plassen. Elke keer als die vol was kreeg ze of een kadotje of een dagje weg. Eerste keer na 10 keer 2e keer ook volgens mij en toen na 30 keer. Daarna volgens mij nog na een paar keer week droog en na een maand droog ofzo.

Trouwens hier was een potje niets. Maar een wc met verkleiner en een trappetje van de ikea. Wat dat opstapje wat bij de verkleiner hoorde was veelste laag. Met dat trapje kon ze er zelf klimmen en had ze haar benen stevig op de bovenste plank.

2 likes

3 maanden? Pff voelt zo lang haha. Ik hoopte dat het wat sneller zou gaan :grimacing:

Wij hebben trouwens ook zo’n brilverkleiner, maar ze vindt het potje fijner.

Jaa is het ook! Toen de lockdown begon dacht ik ook nou paar weken thuis en dan lukt het wel. En het begin ging heeeel goed tot dat ze dus een paar keer een ongelukje had. Ze voelde het net te laat dus toen hebben we toch weer een luier aan gedaan. Misschien als je doorzet dat het dan sneller gaat.

1 like

De vloer in K. haar nieuwe kamer wordt op dit moment gelegd en morgen komen ze ook het verduisterende gordijn bezorgen, yay! Ik wil dit weekend haar nieuwe bed opzetten daar vast, zodat ze er overdag vast in kan slapen als we in het nieuwe huis zijn en zodat het ook echt een rustplekje voor haar wordt in de drukte van het klussen. Vast wat speelgoed neerzetten etc. Wordt echt met de dag meer ons huis.

Dus ik wil morgen naar IKEA, alleen wat voor hoeslaken doe je om zo’n meegroei matras? Kom op de site niet echt wijs eruit. Doe ik gewoon een van 80x200 eromheen die je dan wat verder eronder stopt of?

Edit: en aanvullend wat hadden jullie als eerste kussen? K. jat steeds mijn kussen haha en ze is nu 2 dus dacht dan kan ze evt wel een eigen kussentje.

1 like

Ja dat kussen is ook meer het idee toch haha :stuck_out_tongue:

Hebben ze die hoeslakens ook gewoon bij IKEA of kan ik die beter ergens online vast bestellen?

Top, dan krijg ik die vast wel gevonden in de winkel of anders vraag ik een medewerker :slight_smile: Zou jammer zijn als ze zaterdag helemaal enthousiast is en we er dan toch geen hoeslaken voor hebben haha.