Tips, ervaringen & aanraders #4

Nooit? :sweat_smile:

Nee, bij de peuters vond ik het wel minder worden dan bij de babygroep. Maar nog steeds is het een komen en gaan van snotneuzen. Ik heb mijn hoop gevestigd op de basisschool?

Ja begrijpelijk. Wij zitten ook wel in de situatie dat mijn ouders op een uur rijden zitten. Dus het voelt gewoon nog niet fijn.
Misschien gaan we wel ooit in een hotel vlakbij mijn ouders, dan vind ik het minder erg. Maar lijkt me juist zo fijn om even te chillen thuis.

Ik moet zeggen dat we ook nooit overdag een oppas hebben behalve voor werk. Ook nog wel een dingetje. Ook daarvoor vind ik iedereen te ver weg wonen om dan langs te komen (of daarheen te gaan).

Edit: oké ik ben al als verrassing aan het kijken naar een hotel. Wel pas eind september maar toch :grimacing: zin an.

3 likes

O man. Ik vind het echt heftig. Niet alleen ziek moeten zorgen voor een ziek kind, maar ook ongeveer elke week zelf een paar dagen koorts en ziek zijn

1 like

Wij ook. We gingen een lang weekend naar Kopenhagen met zijn twee. Was echt de hemel en kind had t ook goed bij oma.

4 likes

Ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt. K. en R. hebben ook nog nooit gelogeerd, van ons hoeft dat niet zo nodig en zeker zolang ze nog nachtvoedingen krijgen slaap ik er dan toch niet beter op. Als we een bruiloft oid. hadden, was er oppas aan huis die bleef slapen. Veel fijner voor mij vond ik, want ik hield er dan gewoon rekening mee en kon de nachtvoeding dan weer zelf doen ipv. kolven.

Als uit logeren wel goed voelt moet je dat vooral doen. Of dat nou is om een nachtje bij te slapen, een nacht helemaal los te gaan of gewoon een avond ongestoord op de bank zitten of wat voor reden en met 1, 3, 10 of 30 maanden: als het voor jou goed voelt is het prima toch :slight_smile:

@Krekel het eerste jaar dat ze naar de opvang ging, was ik constant mee verkouden etc. met K
 Nu alleen nog als ze echt heel erg verkouden is met groen en geel snot (maar dan is het bij mij een gewone verkoudheid
alhoewel dat tegenwoordig ook rot is). En als ik nu wel iets mee oppik is het minimaal. Toen ze bv buikgriep had laatst, heb ik 1 avond ook wat last gehad maar dat was het.

5 likes

Mijn 1-jarige is ook een week ziek geweest en nu is hij beter en daarna ben ik ruim een week ziek geweest door hem. Zo ellendig dit. Vandaag is hij weer naar de opvang. Ik ben benieuwd wat hij over een paar dagen onder de leden heeft.

3 likes

Ik vind het ook vreselijk. Mijn man heeft nergens last van, dus die is het inmiddels ook goed zat dat ik ook continu ziek ben.

2 likes

Iemand nog een cybex maxi Cosi nodig?

2 likes

Ik zou het dan gewoon niet doen. Het moet dan wel de bedoeling zijn dat je zelf ook kan ontspannen en lekker kan slapen. En als dat niet het geval is en het zelfs nog meer “moeite” kost, zou ik hem gewoon niet uit logeren brengen. Anders heb je er zelf alsnog niks aan. Onze dochter ging al vrij vroeg uit logeren. Ik geloof met 4 maanden ongeveer. Zij werd toen 1 à 2 keer wakker. Maar ik gaf ook geen borstvoeding meer, anders had ik het ook zeker niet gedaan hoor! Mijn schoonmoeder woont 2 straten verderop dus dat is ook een hele geruststelling. Pas later ging ze naar mijn moeder, maar ook die woont maar op 10 minuten fietsafstand. Nu kan ik gewoon bellen “hey mam, kan ze vanavond bij jou blijven logeren? We willen even een dagje uitslapen.” Erg eigenlijk he :joy:.

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, en voel je vooral niet schuldig. Als jij het niet wilt, dan wil je niet. Je moet niet jezelf voorbij lopen voor andermans plezier.

2 likes

Lief dat jullie zo uitgebreid antwoorden allemaal, ook @Suikerklontje (en de rest natuurlijk).
Ouders en schoonouders wonen op 30 a 40min rijden (met de auto, die we niet zelf hebben), dus dat is wat meer plannen.

Het logeren komt later wel, als ik er idd meer door ga ontspannen.

1 like

Ik heb me dus in mijn hoofd gehaald dat ik een babynestje wil. Nu probeer ik verstandig te zijn en niet meteen te kopen waar ik mijn oog op heb laten vallen en het eerst hier te vragen.

Ik heb een babynestje
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb een babynestje en gebruik hem
  • wel
  • niet, waarom?

0 stemmers

En bij ja op vraag 1 en 2, welke heb je?

Wij hebben deze: Doomoo cocoon babynestje

Fijn nestje, omdat de baby vrij kan ademen doordat de bovenkant luchtdoorlatend is. Ook kan je je baby vastsnoeren zodat je baby veilig op dezelfde plek blijft liggen.

1 like

Ik heb er een maar eigenlijk nooit gebruikt want m’n baby lag liever wat meer rechtop in een voedingskussen zodat ze alles in de gaten kon houden :joy:

4 likes

Ik heb een zwangerschapskussen,waar je een hoes omheen kunt doen, zodat het een nestje wordt.

4 likes

Ik heb een sleepyhead

1 like

Ja daarom wil ik het ook. Wij hebben niet zoveel plek en ik vind een box echt zo’n mega in de wegsta ding. Daarnaast hebben we geen huisdieren oid.

Het is trouwens wel opvallend hoe veel mensen daar een mening over hebben. Ik heb al gehoord ‘nou dat hoort niet hoor’, ‘ik zou dat niet doen want als er iets gebeurt met je kind kun je het jezelf nooit vergeten’ en ‘maar waar leg je hem dan?’
En eerlijk is eerlijk, ik word er dus mega onzeker van. Want ja, moeten we er dan toch maar eentje kopen? Terwijl ik vaak hoor dat het een opslagplek is en onhandig. Maar als je dan zegt dat je het niet koopt is het opeens raar.

1 like

Yes bedankt voor deze tip!!! Deze had ik precies nodig :smile:

1 like

Haha herkenbaar. Ik had hier toen ook gevraagd: heb je echt een box nodig. Uiteindelijk besloten: we kopen er eentje als het nodig is en dan is het de volgende dag in huis, in elkaar zetten en klaar. Maar we hebben nooit een box gemist. Eerste tijd lag onze baby vaak op ons, in de kinderwagen, kinderstoel of het nestje. Daarna ook op een speelkleed op de grond en af en toe in de wipper.

2 likes

Precies dit. Net mijn vriend overtuigd. Nu sterk in mijn schoenen blijven staan als mensen commentaar hebben.

Sleepyhead. Veel gebruikt maar wel maar tot een week of 2 geleden (baby is nu 11 weken). Dus veel is relatief :wink: Vond m wel echt fijn om de baby af en toe in te kunnen leggen naast me op de bank bijvoorbeeld.
Het was een cadeautje van m’n ouders en ik ben heel blij dat ie nog een ronde mee kan bij een vriendin die nu zwanger is, want die prijs
 dat is echt te dol.

Edit: en we hebben (nog) geen box. Zelfde insteek als @Portugal en tot nu toe nog niet gemist. Baby ligt op speelkleed in de woonkamer.

1 like