Ik heb zelf een baby nestje gemaakt, ik zou zelf niet zonder gewild hebben, hij heeft er zoveel meer in gelegen dan in de box tot nu toe. Op de bank, in bed (niet als we gingen slapen maar als we nog even tv gingen kijken s ochtends in bed bijv) mee naar visite, buiten etc.
J is bijna 4 maanden nu, ik wil dan kijken of hij al toe is aan hapjes. Maar ik lees overal wat anders, waarmee zijn jullie begonnen? En vanaf wanneer verving bij jullie een hapje een voeding? Ik geef trouwens borstvoeding
Kleintjes methode gedaan!
Denk dat dit online de beste “samenvatting” is haha
Ik had er 2 via marktplaats overgekocht, volgens mij zelf gemaakt ofzo.
Maar ik vond ze wel heel fijn. Ik gebruikte ze ook gewoon in de box. Onze kinderen waren te vroeg geboren en ik had het idee dat ze op die manier toch wat meer geborgenheid hadden wanneer ze In de box lagen dan wanneer ze er zonder in lagen. En zo sloegen ze elkaar ook niet.
Wij hebben er eentje van Done By Deer (2dehands) en deze wordt dagelijks gebruikt. Onze dochter slaapt hier overdag in in de box. Ideaal omdat ze zich wat meer geborgen voelt ipv in de (voor haar nu nog) grote box.
Ik zou je een babynestje zeker aanraden!
Niet onzeker van worden. Het is zo persoonlijk en er zijn echt zat andere oplossingen. Ik heb twee kinderen die zodra ze gingen bewegen beiden de box verschrikkelijk vonden. De eerste keer hebben we hem met 8 maanden opgeruimd omdat hij stond te verstoffen en nu al rond de 5-6.
Het was voor ons ook geen veilige plek om R. weg te leggen als wij even gingen plassen ofzo, want K. klom er gewoon bij in. Onze hele woonkamer is gewoon babyproof al van K. nog, dus lekker op een speelkleed op de grond. En ja op een gegeven moment liggen ze daar meer naast dan op, maar dat hoort ook bij de ontwikkeling toch ik ga ook gewoon plassen als ze samen in de woonkamer zijn, laat dan wel de deur open zodat ij kan horen wat er gebeurt maar het gaat altijd prima.
Babynestje hebben we veel gebruikt, ik heb er 1 die een goede vriendin heeft gemaakt. Het is de eerste maanden een prima “vervanging” van een box, maar zodra ze gaan rollen is het niet meer veilig om ze daar zonder toezicht in te leggen op bv de bank. Maar dan kun je ze ook prima op een kleed leggen en zorgen dat je stopcontacten babyproof zijn etc.
Wij hebben een Dubatti kinderwagen en zijn hier heel erg blij mee, maar voor op vakantie en op de fiets zoeken we een lichtgewicht buggy erbij. Nu ben ik na wat speurwerk op internet (en budget wise - rond de 100 euro) op twee modellen gestuit:
Koelstra Simba buggy: Koelstra Buggy Simba Zwart
Qute Q-star buggy: Qute Q-Star Buggy Jeans | Babypark
Iemand ervaring met één van beide of is één model enorm aan te raden? Belangrijk voor ons is dat 'ie enigszins geschikt is voor lange mensen. Ik ben zelf 1.80 m en vriend is 1.96 m.
En hierop inhakend: ook wij zijn op zoek naar een buggy die we makkelijk aan de fiets kunnen hangen. Dan is het dus een paraplumodel, als ik het goed begrepen heb. Bijna alle paraplumodellen gaan maar tot 15 kilo, dat lijkt me zo weinig. Ik neem aan dat ze er daarna niet meteen doorheen zakken, maar zou toch liever tot 22 kilo (geloof dat dat de andere gewichtsklasse vaak ik, weet het zeker uit mijn hoofd) hebben. Heeft iemand daar nog een goede tip voor?
Heeft iemand ‘Modu’ (ja ik weet dat iemand het heeft maar wie hahaha), en is dat al leuk om met 1jr te geven? We zijn echt blanco haha.
T kreeg een trybike, maar die kon ook al lopen met 10/11 maanden, en dus hadden we wel de verwachting dat hij dat snel zou kunnen en leuk zou vinden (dat was een grote grap want hij raakt dat ding nog steeds niet aan, vindt het gewoon niet leuk haha). Maar we zien E nog niet binnen een maand of 2 lopen, plus dat ik eerst wil zien of zij het wel leuk vind - en dan kan ze die van T wel pakken.
Als T nou gek was geweest van dat ding was een tweede trybike wel iets, maar nu vinden we dat zonde.
Je hebt zoveel van die Modu pakketten, wat is nou een beetje leuk om als startpakket te doen? Kan je het makkelijk uitbreiden? Bijv met kerst nog een kleiner pakketje? Kunnen ze er al snel iets mee op die leeftijd?
Edit, de zoek optie verteld mij dat @anon50301661 en @360 de mensen zijn met alle ervaring hiermee ?
Hmm je kan er niet bijv een loop karretje van maken? Ik denk dat T er anders sowieso wel mee speelt , maar dat terzijde haha
(Andere 1 jarige tips zijn ook welkom )
Mijn verwachting van de een jarige is idd dat ze ofwel er over heen klimt op weg naar een oude afgekloven gebakken aardappel. Ofwel het gebruikt om net wel dat stuk aluminium folie van de tafel te grissen
Heeft iemand tips voor een betaalbare regenjas zoals deze voor een kindje met maat 86? Andere kleuren zijn ook welkom.
Ik wil niet €80 uitgeven, maar vind zo’n soort jasje wel schattig staan bij kindjes.
Hema! Heb ik ze zien hangen van de week! (& vinted - petit bateau)
Bij Hema deze in allerlei kleurtjes:
@Fishing en @anon37686689, dankjewel! Dat ik daar zelf niet op was gekomen. Vinted is zeker ook een optie, maar met dit zomerse weer wil ik de jas deze week al bij hem aan kunnen doen.
Wij hebben de koelstra en zijn 1.87. Deze buggy kan ook makkelijk mee op de fiets. Wel vind ik het voor even prima lopen maar voor wat langere tijd toch net te laag.
Ik heb de Maclaren xlr techno. Deze gaat tot 25kg en is ook te gebruiken vanaf newborn, want er kan zelfs een maxi cosi op (handig bij een eventueel volgend kindje).
Wat ik heel erg prettig vind is dat er gewoon een duwstang op zit ipv twee hendels (en de stang is ook nog in hoogte verstelbaar!). De stang vouwt in het midden op dus vouwt op als een paraplu.
Ik ben er erg blij mee!
Edit: misschien ook een tip voor @Sarie
Jaaaa K kreeg het voor zijn eerste verjaardag en hier was het meteen een hit! We maakten er inderdaad loop wagentjes van in diverse uitvoeringen. En hij vond het ook heel leuk om over de losse blokken te klauteren, die legde ik dan als een soort hindernis over de bekende Ikea mat.
Hij is nu 2 en nu maken we echt samen allerlei toffe bouwwerken en karretjes. Hebben er inmiddels ook een uitbreidingsset bij zelfs met half rondjes, ook heel cool.
Klinkt geweldig, maar echt te duur voor een buggy ‘erbij’… maar thanks voor de tip!
Goed om te weten! Die andere lijkt wat hoger te zijn, dus wellicht is dat dan toch een betere keuze…