Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik kwam in het oude topic ook deze vraag tegen maar met 1 antwoord, dus stel hem nog een keer:
Twijfel tussen de TrippTrapp of de kinderstoel van Kidsmill. Wat zijn jullie ervaringen?

1 like

Misschien een tip maar gezien ze zo snel groeien soms heb ik gewoon van een te groot hoedje de achterkant van de stof trgen mekaar genaaid. Zo paste het al en kan het makkelujk weer losmaken. In mijn ervaring past het toch nooit helemaal precies.

2 likes

Wij hebben hetzelfde gehad met een leidster met een hoofddoek. Huileennnn bij het wegbrengen. Na het tijdje is dat gelukkig vanzelf over gegaan.

1 like

Ik had een hoedje van Liewood gekocht voor 3-6 maanden, kaartje er natuurlijk meteen afgerukt en was al te klein voor mn baby van toen bijna 3 maanden. Vallen dus klein!
Edit: zijn hoofd is gemiddeld van grootte haha

Dit kan ik bevestigen haha. Mijn zusje heeft echt alle kleuren haar vd regenboog gehad en tot ze 1,5 was vond K. haar het eerste half uur dan altijd maar eng. Zo erg zelfs dat als ze met ons meereed naar mn ouders ik achterin ging zitten, anders was K. alleen maar aan het huilen :sweat_smile:

1 like

Heel goed! Baby groeit goed, weegt nu net zoveel en net zolang als K. bij de geboorte haha (maar was natuurlijk ook echt mini). Mn zusje doet het ook beter dan verwacht, dus dat is superfijn.

11 likes

Eentje van Huisje 8! Heel blij mee. Aan het begin veel gebruikt, nu bij 3 maanden niet meer.

1 like

Pfff verlatingsangst is pittig zeg. De ochtenden zijn nog steeds vroeg, en gisteravond wilde ze ook ineens niet meer naar bed. Ze is ontroostbaar, het enige wat werkt is dat ik naast haar ga zitten, anders is het krijsen en gaat ze na een paar minuten hard schoppen en haar hoofdje tegen de spijlen bonken. Gister was ze om 04:20 wakker, ik heb maar een kussen gepakt en op de grond gelegd en gewacht tot ze in slaap viel (dat was ongeveer een uur later) Thuis is ze ook snel overstuur als ik even wegloop en vanochtend tranen toen ik haar bij oma dropte.

Ik hoop alleen niet dat ik het erger maak door elke keer bij haar te zitten. Zou het een kwestie van gecontroleerd huilen en heel veel herhalen totdat ze het opgeeft? Of wel gewoon bij haar zitten/liggen tot we weer uit deze fase zijn?
En wat wegbrengen betreft: wat doen jullie in zo’n situatie? Snel afscheid of juist eerst even zitten/bij blijven en dan gaan? Beide opties is hier tranen…

Hoe oud is je dochter? Hier heeft ernaast zitten nooit gewerkt, dan ging hij gewoon absoluut niet slapen. Voor ons was dus de manier om het kort en saai te houden en dan weer weg te gaan. Het kan zijn dat je dat heel vaak moet doen, maar het wordt steeds minder!

22 maanden. ‘Normaal’ was het genoeg als we even naar haar gingen na een paar minuten even laten huilen en een hand op haar rug legde en dan ging ze weer liggen. En dat telkens weer wat langer volhouden. Maar nu hangt ze over de rand van de ledikant en krijst ze echt, en mag ik haar ook echt niet aanraken. En weglopen en laten huilen lijkt nu helemaal niet meer te stoppen.

1 like

Wij hebben dit net achter de rug, duurde een week ofzo maar is voorbij! Helaas wel echt door écht vol te houden. Ik schreef het van de week al ergens, maar ben vergeten waar… we doen in ieder geval 1 persoon per keer om het saai te houden en dan elke keer na 5 minuten ofzo (dit kun je ook opbouwen) en dan dezelfde zin zeggen: Het is bedtijd, ga maar lekker slapen liefie. En dan weg. Het is niet leuk om je kleintje zo krijsend achter te laten, maar wat jij zegt: aanraken werkt ook niet. Wat ons betreft is dit de snelste en makkelijkste weg naar succes. Dus niet intrappen om verhaaltjes enzo te gaan voorlezen (deed mijn man nog wel es) want dan leren ze dat het dus zin heeft om zo te gillen haha.

1 like

Als iemand nog een hysterische speelmat zoekt:

1 like

Ah super! Heb hem meteen besteld.

2 likes

Voor wie nog loopylinks wil, ze hebben nu deze bij Kruidvat voor 1,99! Met verschillende texturen ook :ok_hand:t3:

15 likes

Ik heb geen ervaring met de kidsmill stoel maar de tripp trapp vind ik hele goede kwaliteit. Wij hebben voor beide kinderen een (tweedehands) tripp trapp, onze oudste is 3 en we gebruiken hem heel veel, ze zit er elke dag vaak op. De stoelen zijn al tweedehands en ze blijven er gewoon goed uitzien.

Ik hoor het graag als je eruit bent wij hebben hetzelfde issue. Ik kende kidsmill nog niet maar die hebben veel mooiere velvet inzet stukken en de mogelijkheid om er een wipstoel van te maken. Maar tripptrapp is wat bekender.

Ja ik vind de kidsmill iets mooier en die inzet ook. Maar door de bekendheid van de triptrap twijfelen we (ik, m’n vriend weet waarschijnlijk het verschil niet haha).
Zal morgen ook nog eens een vriendin vragen die wel die van kidsmill heeft.

1 like

Wij hebben de Kidsmill up. Erg tevreden over :slight_smile: Vond die beter passen bij onze tafel, en er was een aanbieding met blad en kussenset die ons over de streep heeft getrokken.

@SpeedOfSound jullie issue met de stagiaire klinkt als een perfect excuus om die toffe Barbies te kopen! Haha. Heb ik laatst zelf ook gekocht voor K. Of inderdaad een donkere pop (ik ben fan van die van Miniland).

Barbies

10 likes

Haha ja oké ik liet me een beetje meeslepen. :sweat_smile: Misschien om alvast leuk meer te zetten? :sweat_smile:

1 like