T heeft dit ook gehad… wij wonen in een heel wit dorp, op ons hele kdv zit 1 kindje met een andere huidskleur en hij ziet dat dus simpelweg nooit.
De vriend van mijn schoonzus heeft echter een donkere huidskleur en prachtig grote bos kroeshaar. Nou. No way. T Wilde met iedereen spelen en knuffelen maar een blik ri deze jongen en hij moest zo hard brullen…
Ik voelde me daar ook heel lullig over idd. Het is wel weggetrokken, ik merk nu geen onderscheid en hij zit bij “dat ene kindje” in de groep en ze zijn oprecht beste vrienden haha. Als hij haar in de supermarkt ziet rennen ze op elkaar af voor een knuffel. Helemaal goed gekomen dus 
Ik denk dat hij bij iemand met fel roze haar net zo goed was gaat huilen destijds. Ze zien het nooit en dat maakt dat het eng vinden. Maar mijn ervaring is dus dat ze er snel aan wennen en overheen groeien!
Edit: ik heb boekjes geprobeerd maar er was nul interesse. Hij las toen alleen maar over tractors en andere grote machines haha. Verder dan Nijntje & Nina zijn we niet gekomen… :’)
En een donkere pop was ook niks. Kind heeft nog nooit zo hard gegild toen bij babyzwemmen als bij een donkere pop… Meteen ‘neee’ gillen en ‘klaar’ gebaren