Tips, ervaringen & aanraders #4

Na de twee andere buggy vragen van vandaag, heb ik ook nog een buggy vraag :grin:

Ik ben opzoek naar een buggy waar je een maxi cosi op kunt zetten. Wij hadden 1 in bestelling maar die is pas 3 september leverbaar en dat is te laat voor onze vakantie. Heeft iemand nog een goede tip?

Handig! Vertelde de verkoopster bij Babypark idd ook dat dat kan, maar ik heb geen rek of krat op mijn fiets, dus toch op zoek naar een paraplumodel.

Mutsy nexo! Is een volwaardige buggy en vouwt heel klein op
En weegt niet veel. We gebruiken nog enkel die en gaan onze dubatti verkopen. Maxi cosi past er ook op
En kan helemaal plat.

1 like

Ohhh lastig! N heeft een donkere pop die ze overal mee naartoe sleept, al vanaf dat ze 7 of 8 maanden was. Misschien nog een idee?

2 likes

Ik weet dat baby’s van die leeftijd soms hard kunnen huilen bij mensen die qua uiterlijk niet ‘lijken’ op papa of mama. Net zoals dat baby’s wat vaker gaan lachen naar mensen die wel op ze lijken. (Bijv zelfde haarkleur)
Mijn oudste zoontje had dit ook rond die leeftijd alleen dan bij oude, grijze opa’s.
Altijd brullen, wanneer hij een opaatje zag.
Ik voelde me ook vaak schuldig erdoor, maar uiteindelijk komt het echt weer goed.
Misschien boekjes ‘lezen’ met plaatjes van allemaal verschillende mensen erin?
Edit: ah dat laatste idee had je zelf al :bulb:

3 likes

T heeft dit ook gehad… wij wonen in een heel wit dorp, op ons hele kdv zit 1 kindje met een andere huidskleur en hij ziet dat dus simpelweg nooit.
De vriend van mijn schoonzus heeft echter een donkere huidskleur en prachtig grote bos kroeshaar. Nou. No way. T Wilde met iedereen spelen en knuffelen maar een blik ri deze jongen en hij moest zo hard brullen…
Ik voelde me daar ook heel lullig over idd. Het is wel weggetrokken, ik merk nu geen onderscheid en hij zit bij “dat ene kindje” in de groep en ze zijn oprecht beste vrienden haha. Als hij haar in de supermarkt ziet rennen ze op elkaar af voor een knuffel. Helemaal goed gekomen dus :see_no_evil:

Ik denk dat hij bij iemand met fel roze haar net zo goed was gaat huilen destijds. Ze zien het nooit en dat maakt dat het eng vinden. Maar mijn ervaring is dus dat ze er snel aan wennen en overheen groeien!

Edit: ik heb boekjes geprobeerd maar er was nul interesse. Hij las toen alleen maar over tractors en andere grote machines haha. Verder dan Nijntje & Nina zijn we niet gekomen… :’)
En een donkere pop was ook niks. Kind heeft nog nooit zo hard gegild toen bij babyzwemmen als bij een donkere pop… Meteen ‘neee’ gillen en ‘klaar’ gebaren :cold_face:

Niks tegen jouw kind want het is niet gek, maar lijkt me zo moeilijk als je die stagiaire bent! Hopelijk went je kindje snel.

Hier merk ik dat hij sneller lacht naar blonde vrouwen hahaha. Maar wel een vrij diverse kdv dus dat is hij inmiddels wel gewend.

1 like

Ik kan de boekjes van Mylo Freeman aanraden :). Wij hebben nu het boekje Tweeling, maar ik wil ze allemaal wel. Zo mooi geïllustreerd!

4 likes

O. is bang voor mensen met rood haar…

1 like

Bij baby’s / jonge kinderen gebruik je meestal NMG, Nederlands met gebaren (ook wel babygebaren). Dit betekent dat je gewoon spreekt en de belangrijkste woorden in de zin ondersteunt met gebaren. Je hoeft dus niet elk woord te gebaren.
Vanuit de taalontwikkeling wordt meestal geadviseerd om uitingen te gebruiken die net langer / moeilijker zijn dan wat je kind zelf laat. Als je kind nog niet praat, kan je dus zinnen gebaren van één of twee woorden. Als je kind zelf al in losse woorden of tweewoordzinnen praat, gebaar jij in zinnen van 4-5 woorden, etc. Je kiest de woorden om te gebaren doe het belangrijkst zijn in de betekenis van de zin.
In dit voorbeeld kan je dus starten met ‘eten’. Omdat je ook de gesproken taal en intonatie gebruikt, kan je je betekenis duidelijk maken (wil Anna ‘eten’?). Je kan ook prima alle woorden gebaren hoor, maar dan is het lastiger voor je kind om er betekenis aan te koppelen. Het woord ‘eten’ is lekker concreet, je kind krijgt dan ook eten, dus dat is duidelijk.
Voor namen worden meestal aparte naamgebaren gebruikt. Vaak kies je dan het handgebaar van de eerste letter van de naam van je kind in combinatie met een eigenschap van je kind. Als Anna bijvoorbeeld krullen heeft, kan je het handgebaar van A combineren met een beweging bij je hoofd die krullen maakt. Maar daar zou ik niet mee starten hoor. Ik gebruik dat zelf wel in mijn werk, maar niet bij mijn kind.

3 likes

Mijn dochter is 2,5e maand en ik ben op zoek naar een zonnehoedje. Iemand tips? Heb enkele leuke van Liewood en Kongesslojd gezien maar die zijn voor kindjes vanaf 6 maanden en waarschijnlijk dus veel te groot…

Ze zijn vandaag bij Kidsdeco in de aanbieding zag ik. Daar hebben ze ook 0-3 maanden en 3-6 maanden.

Ik zou proberen me hier niet zo druk over te maken hoor :slight_smile: jij kunt er niks aan doen en zoiets kan gewoon gebeuren. Door je zo uitgebreid te excuseren lijkt het misschien ook ‘erger’ dan het is. Vaak doe ik het gewoon af met een grapje, “Ja opa Henk is ook een heeeeeele enge meneer” ofzo (maar dan beter) om het een beetje luchtig te houden.

Ik kwam in het oude topic ook deze vraag tegen maar met 1 antwoord, dus stel hem nog een keer:
Twijfel tussen de TrippTrapp of de kinderstoel van Kidsmill. Wat zijn jullie ervaringen?

1 like

Misschien een tip maar gezien ze zo snel groeien soms heb ik gewoon van een te groot hoedje de achterkant van de stof trgen mekaar genaaid. Zo paste het al en kan het makkelujk weer losmaken. In mijn ervaring past het toch nooit helemaal precies.

2 likes

Wij hebben hetzelfde gehad met een leidster met een hoofddoek. Huileennnn bij het wegbrengen. Na het tijdje is dat gelukkig vanzelf over gegaan.

1 like

Ik had een hoedje van Liewood gekocht voor 3-6 maanden, kaartje er natuurlijk meteen afgerukt en was al te klein voor mn baby van toen bijna 3 maanden. Vallen dus klein!
Edit: zijn hoofd is gemiddeld van grootte haha

Dit kan ik bevestigen haha. Mijn zusje heeft echt alle kleuren haar vd regenboog gehad en tot ze 1,5 was vond K. haar het eerste half uur dan altijd maar eng. Zo erg zelfs dat als ze met ons meereed naar mn ouders ik achterin ging zitten, anders was K. alleen maar aan het huilen :sweat_smile:

1 like

Heel goed! Baby groeit goed, weegt nu net zoveel en net zolang als K. bij de geboorte haha (maar was natuurlijk ook echt mini). Mn zusje doet het ook beter dan verwacht, dus dat is superfijn.

11 likes

Eentje van Huisje 8! Heel blij mee. Aan het begin veel gebruikt, nu bij 3 maanden niet meer.

1 like