Tips, ervaringen & aanraders #4

Pfff verlatingsangst is pittig zeg. De ochtenden zijn nog steeds vroeg, en gisteravond wilde ze ook ineens niet meer naar bed. Ze is ontroostbaar, het enige wat werkt is dat ik naast haar ga zitten, anders is het krijsen en gaat ze na een paar minuten hard schoppen en haar hoofdje tegen de spijlen bonken. Gister was ze om 04:20 wakker, ik heb maar een kussen gepakt en op de grond gelegd en gewacht tot ze in slaap viel (dat was ongeveer een uur later) Thuis is ze ook snel overstuur als ik even wegloop en vanochtend tranen toen ik haar bij oma dropte.

Ik hoop alleen niet dat ik het erger maak door elke keer bij haar te zitten. Zou het een kwestie van gecontroleerd huilen en heel veel herhalen totdat ze het opgeeft? Of wel gewoon bij haar zitten/liggen tot we weer uit deze fase zijn?
En wat wegbrengen betreft: wat doen jullie in zo’n situatie? Snel afscheid of juist eerst even zitten/bij blijven en dan gaan? Beide opties is hier tranen…

Hoe oud is je dochter? Hier heeft ernaast zitten nooit gewerkt, dan ging hij gewoon absoluut niet slapen. Voor ons was dus de manier om het kort en saai te houden en dan weer weg te gaan. Het kan zijn dat je dat heel vaak moet doen, maar het wordt steeds minder!

22 maanden. ‘Normaal’ was het genoeg als we even naar haar gingen na een paar minuten even laten huilen en een hand op haar rug legde en dan ging ze weer liggen. En dat telkens weer wat langer volhouden. Maar nu hangt ze over de rand van de ledikant en krijst ze echt, en mag ik haar ook echt niet aanraken. En weglopen en laten huilen lijkt nu helemaal niet meer te stoppen.

1 like

Wij hebben dit net achter de rug, duurde een week ofzo maar is voorbij! Helaas wel echt door écht vol te houden. Ik schreef het van de week al ergens, maar ben vergeten waar… we doen in ieder geval 1 persoon per keer om het saai te houden en dan elke keer na 5 minuten ofzo (dit kun je ook opbouwen) en dan dezelfde zin zeggen: Het is bedtijd, ga maar lekker slapen liefie. En dan weg. Het is niet leuk om je kleintje zo krijsend achter te laten, maar wat jij zegt: aanraken werkt ook niet. Wat ons betreft is dit de snelste en makkelijkste weg naar succes. Dus niet intrappen om verhaaltjes enzo te gaan voorlezen (deed mijn man nog wel es) want dan leren ze dat het dus zin heeft om zo te gillen haha.

1 like

Als iemand nog een hysterische speelmat zoekt:

1 like

Ah super! Heb hem meteen besteld.

2 likes

Voor wie nog loopylinks wil, ze hebben nu deze bij Kruidvat voor 1,99! Met verschillende texturen ook :ok_hand:t3:

15 likes

Ik heb geen ervaring met de kidsmill stoel maar de tripp trapp vind ik hele goede kwaliteit. Wij hebben voor beide kinderen een (tweedehands) tripp trapp, onze oudste is 3 en we gebruiken hem heel veel, ze zit er elke dag vaak op. De stoelen zijn al tweedehands en ze blijven er gewoon goed uitzien.

Ik hoor het graag als je eruit bent wij hebben hetzelfde issue. Ik kende kidsmill nog niet maar die hebben veel mooiere velvet inzet stukken en de mogelijkheid om er een wipstoel van te maken. Maar tripptrapp is wat bekender.

Ja ik vind de kidsmill iets mooier en die inzet ook. Maar door de bekendheid van de triptrap twijfelen we (ik, m’n vriend weet waarschijnlijk het verschil niet haha).
Zal morgen ook nog eens een vriendin vragen die wel die van kidsmill heeft.

1 like

Wij hebben de Kidsmill up. Erg tevreden over :slight_smile: Vond die beter passen bij onze tafel, en er was een aanbieding met blad en kussenset die ons over de streep heeft getrokken.

@SpeedOfSound jullie issue met de stagiaire klinkt als een perfect excuus om die toffe Barbies te kopen! Haha. Heb ik laatst zelf ook gekocht voor K. Of inderdaad een donkere pop (ik ben fan van die van Miniland).

Barbies

10 likes

Haha ja oké ik liet me een beetje meeslepen. :sweat_smile: Misschien om alvast leuk meer te zetten? :sweat_smile:

1 like

Schoenen en kleine losse onderdelen uit en opbergen dan kan dat prima :stuck_out_tongue_winking_eye: je hebt wel kans dat de barbie er over een jaar een beetje afgekauwd uitziet alleen

Miley en jackey verschillen niet zoveel in lengte. De miley heeft kleinere wieltjes en heeft tussen de achterste wielen een stang zitten. Wat wel vervelend kan zijn omdat je daar (soms) tegenaan kan lopen. Daarentegen kan je er wel een meerijdplankje op bevestigen en bij de jackey kan dat weer niet.

1 like

Mag aardappel wel volgens Buskruit met muisjes? Of vermijden ze alle nachtschade tot een bepaalde leeftijd? Heb zelf het introductieschema van Kleintjes aangehouden, maar die doen ook al wel gewoon tomaat vanaf 6m. Ik vond dat wel heel helder en lekker duidelijk per maand, kun je daarbinnen aanrommelen. Maar er zijn volgens mij ondertussen zoveel verschillende meningen over alles, dat gewoon kiezen wat het beste bij jullie past het enige advies is haha

Dat schema kun je hier vinden, kiwi is vanaf 1 jaar.

Ik zou gewoon een beetje kijken waar je je goed bij voelt. Ik denk dat je overal wel iets anders over letterlijk alles kunt vinden. Je kunt ook zeggen ‘ik volg het cb’ en daarvan alles opvolgen.

1 like

De adviezen wijzigen geloof ik ook echt elk jaar :sob: Ik heb hier een wat ouder boek liggen, daar kijk ik dus alleen in voor recept inspiratie, wat van de producten klopt niets.
Maar ik zou ook 1 ding aanhouden. Of dat het CB is of Kleintjes is denk ik om het even?
Buskruit zou ik sowieso niet vertrouwen :sweat_smile:

1 like

“Fruit met een haartje, wacht maar een jaartje!” Dat roepen ze bij kleintjes altijd haha.
Dus perzik, kiwi, aardbei, etc :sweat_smile:

3 likes

Ik zou 1 “methode” kiezen als leidraad en het daarbij houden, anders word je gek idd. Dus of voedingscentrun, of kleintjes of iets anders. Wij hanteren het introductieschema van kleintjes als je dat ook zou willen doen kan ik je de app Graphico aanraden,m. Kost €2,99 ofzo maar daarin kun je dus zoeken op voedingsmiddelen en dan snel zien met welke maand iets volgens dat schema kan. Ideaal om even snel iets op te zoeken.

1 like