Ik twijfel nog, zo duur en we hebben de kinderwagen ook al van dubatti.
Maar is dus geld waard?
Wij zijn niet lang maar gaat om het mee kunnen nemen. Kinderwagen neemt zoveel ruimte in beslag.
Ik twijfel nog, zo duur en we hebben de kinderwagen ook al van dubatti.
Maar is dus geld waard?
Wij zijn niet lang maar gaat om het mee kunnen nemen. Kinderwagen neemt zoveel ruimte in beslag.
Om het mogelijk nog wat ingewikkelder te maken: Advies van de diëtiste van het ziekenhuis voor onze baby (bijna 8 mnd, en heeft een allergie vandaar dat we daar überhaupt komen): kiwi en aardbei mag al in het eerste jaar, soms krijgen ze daar een soort vlindervormige uitslag van, maar dat is geen allergie en kan geen kwaad. Tomaat kan gekookt wel, rauw nog niet. Aardappel mag ook. Ei, pindakaas en/of andere noten(pasta) juist al wel voor ze 8 mnd zijn elke week een beetje geven als je kind gevoelig zou kunnen zijn voor allergieën.
TLDR: Eigenlijk mogen we alles geven behalve honing, zout en dingen met toegevoegde suiker.
Nu het hier toch over eten gaat: mijn kind at wekenlang met smaak gepureerde groenten. Nu wil hij dat niet meer (ook niet pompoen die zoet is. Wortel gaat nog wel), maar hij wil alleen nog maar fruit. Is dit herkenbaar? Wat kan ik hieraan doen?
En ik herken heel erg wat je zegt over alle informatiebronnen die wat anders zeggen @SpeedOfSound Ik probeer me daarom maar te houden aan de richtlijnen van het Voedingscentrum
Wij gebruikten een tijdje potjes omdat hij vers niet lekker vond. Potjes at hij met veel smaak, nu dus niet meer. Weer over gestapt op vers, maar dat zet geen zoden aan de dijk
N heeft meestal weinig trek in (warm) eten als ze heel verkouden en benauwd is. Dus wij doen dan makkelijk en geven gewoon een boterham. Ook oefenhapjes wilde ze dan vaak niet. Na een tijdje zijn we dat ook niet meer gaan proberen op het hoogtepunt van haar verkoudheden.
Gekke vraag. Hier wordt veel Blippi gekeken. Er is ook een aflevering dat hij in een kindermuseum in Las Vegas is waar de een kleine supermarkt hebben, klein ziekenhuis, kleine garage etc. Weten jullie misschien of er ook zoiets in Nederland is?
Bedoel je zoiets als madurodam?
Nee eigenlijk niet haha. Iets waar ze dus in een speelgoed supermarkt kunnen spelen bijvoorbeeld, dus echt boodschappen doen en betalen enzo.
Oooh blippi is T hier ook groot fan van!
Ja zo iets zou echt een hit zijn hè haha!
Nee dat niet maar misschien is het Nijntje museum dan wel leuk? Daar heb je afwisselende dingen waar ze in kunnen zitten of doktertje spelen.
Ja dat denk ik ook haha!
Wat gebruiken jullie tegen de muggen? We hebben geen hor en gaan binnenkort verhuizen dus dat is voor het volgende huis. Ik lees over squitos stickers dat die zouden werken, iemand ervaring mee? Of bijvoorbeeld een apparaat of lampje dat iets doet?
Ik had vroeger van die vapona stekkers maar dat lijkt mij niet echt goed voor een baby.
Ja zeker! Wij gebruiken m momenteel niet omdat ze 2,5 is en we nu veel met de fiets doen. Maar tot bijna 2 jaar zeer intensief gebruikt, bijna iedere dag.
Wij hebben wonen in het centrum en hebben geen grote hal dus de wagen stond lang in de woonkamer. Daarom wilde we niet een te grote. Hij rijdt heerlijk, je kan m compact opvouwen en is licht.
Straks bij de 2e gaan we m weer gebruiken.
M’n vriend en ik zijn allebei klein en ik vond dus niet dat de bak laag lag, althans voor ons was het perfect.
Pluspunt vond ik ook dat ik ie wat goedkoper is dan de andere Joolz modellen. Wij hebben m toen met black friday ook nog met fikse korting gekocht. Dus tip, wacht black friday even af (moet kunnen met jouw uitgerekende datum denk ik?).
Mijn baby is nu 6 maanden ( de tijd!!) en is mega geïnteresseerd in ons eten. We willen er nu dus mee beginnen. Groente, fruit en daarna ook pap en brood etc.
Ik vind dat Rijstebloem zo zinloos overkomen, nul voedingswaarde en ook niet te hakken. Naar mijn weten zijn wij bij onze eerste meteen begonnen met spelt pap, nadat hij de eerste hap rijstebloempap uitkotste en ze bij CB volgens mij ook aangaven dat andere pap ook mocht. Nu heeft ons CB geen inloop spreekuur door COVID en kan ik het mij echt niet meer heugen can onze eerste…
Hebben jullie ervaring met eerst spelt of andere pap ipv rijstebloempap bij een baby?
Wij hadden rijstebloem ook overgeslagen en deden ook spelt pap van de Ah (dacht ik).
Volgens mij ‘moeten’ wij eigenlijk ook met pap beginnen maar is dat echt noodzakelijk? Of wat is de reden eigenlijk?
Er zijn al veel buggy-vragen gesteld maar ik zoek weer nét wat anders: welke buggy’s kunnen zowel voor- als achteruit worden gebruikt? Ik vind mijn baby nog te jong om vooruit te kijken, maar ik wil wel een buggy voor de vakantie over een maandje. Onze auto zit namelijk met kinderwagen echt al vol en dan moeten we ook nog bagage mee.
Ja, dit vroeg ik me ook af. Wij hebben ook nooit pap gegeven maar ik word toch een beetje nerveus als ik er zoveel over lees.
Ik heb wel ooit zo’n slaap papje geprobeerd maar dat werd direct geweigerd
Ik zit hier net even terug te lezen, maar waarom dat introduceren van voedsel volgens dat kleintjes schema? Wat is er niet goed aan met 6 maanden aardbei geven?
Gewoon interesse hoor.
Wij geven S (6 maanden) blijkbaar heel veel dingen die volgens dat schema niet zouden mogen.
Volgens mij is het steeds bij alle producten een combinatie van darmrijping, allergie en verteerbaarheid. Zo reageren sommige kindjes heel heftig op aardbeien bijvoorbeeld.