Tips, ervaringen & aanraders #4

Nee hoor! Je doet rapley/kleintjes toch? Hier ook en nooit pap gegeven, ja op den duur havermout ofzo als ontbijt, toen ie al zelf met een lepel kon eten maar vond ie niks haha

@Anna88 ja klopt, op basis van allergies en hoe het valt in de darmen. Voor kindjes met gevoelige darmen oid zou het dus heel prettig kunnen zijn.

1 like

Thanks voor de antwoorden. @Broodrooster en @Superkonijn

Hier doen we niet aan Rapley, puur omdat ik het zelf ooit met mijn oudste hebt geprobeerd en die zich zo in een hapje banaan verslikte dat dat ontzettend traumatisch voor mij is geweest. Ook al weet ik dat er hele theorieën zijn over al dan wel of niet kunnen verslikken als baby met reflexen etc etc; mijn ervaring is anders en vind het doodeng.

Hier dus nu introductie van gepureerd fruit en groente afgewisseld met een potje.
En de pap die ik omdat ik de afwisseling met brood als ontbijt wel handig vind, mijn oudste wisselt havermoutpap ook nog steeds af met muesli of brood. Ook deden wij door de pap wel eens een gepureerd banaantje of ander fruit, hebben ze gelijk alles binnen.

3 likes

Mijn oudste is gek op pap, zodra hij wakker is is dat het eerste waar hij om vraagt. Daarna kan hij pas functioneren.
Mijn jongste moet er echt niks van hebben, ook geen havermout. Ik vind het wel jammer, want in pap zit meteen veel voedingsstoffen.

2 likes

Ah oké. Merk gelukkig niks van allergie of buikpijn. Het is echt een vreetzakje en eet echt alles wat we hem geven, is ook zeer geïnteresseerd in eten, als wij iets drinken of eten stopt hij meteen met wat hij aan het doen is en blijft het vol verwondering volgen.

2 likes

Volgens mij is er eentje van cybex die zowel voor- als achteruit kan herinner ik me van onze zoektocht. Deze was het volgens mij: https://cybex-online.com/nl-nl/eezy-s-twist2. Ik heb dat ook overwogen maar de voordelen van andere buggy’s hebben er toch voor gezorgd dat we een andere hebben gekozen. Het was wel even wennen dat ik niet meer naar haar kon kijken maar het ging meteen heel goed eigenlijk en zij vond het reuze interessant.

1 like

Op die leeftijd snapte mijn kind dat echt niet :slight_smile: had voor hem gewoon een rietjesbeker

1 like

Oef, pas na 1 jaar gingen ze dat hier snappen! Daarvoor gewoon tuitbekers en rietjesbekers.

Edit: de rietjesbekers van munchkin zijn ideaal. Daar zit een gewichtje onderaan het rietje. Als ze dan de beker kantelen (zoals een tuitbeker) dan komt er toch drinken uit, doordat gewichtje. :ok_hand:

5 likes

Ik ben benieuwd hoe mensen het met 6 maanden doen? Tuitbeker schijnt slecht te zijn (maar geen idee meer waarom) dus ik heb een rietjesbeker en 360 ding maar uit de rietjesbeker drinkt hij echt niet. Hij vindt het leuk om dat rietje in z’n mond te doen en dan roep ik heel hard ‘zuigen!!!’ (lol) maar dat doet hij niet. Op de 360 bijt hij en dan komt er ook water uit haha, maar dat lijkt me ook geen goede manier om het te leren. Open beker bijt hij ook op en hij is dan heel wild en dan verslikt hij zich heel vaak. Maar we zijn pas anderhalve week bezig dus ik vraag me af of we gewoon geduld moeten hebben. Of toch beter onze techniek moeten aanpassen voor ons kind de rest van zijn leven in bekers bijt (mijn man doet dat wel namelijk, zo irritant).

Volgens mij dronken ze met 6 maanden bij mij nog niet meer dan opvolgmelk. De tuitbeker, rietjesbeker én 360 beker snapte ze niet.
Soms gaf ik ze water of diksap in hun fles.

1 like

Met 6mnd dronken ze hier echt nog enkel moedermelk. Om te voorkomen dat ze zich vullen met “zinloos vocht” (zoals water) en vervolgens geen melkvoeding meer willen. Oefenden dan wel eens met een open beker met neussparing.
Vanaf 8-9mnd snapten ze beiden een rietje en ietsje later zo’n 360beker :)!

Edit
Deze

Kleinleer.nl en haarspeldjes.com

2 likes

Ik geef geen borstvoeding dus volgens mij is het dan minder erg. Ik lees ook vaak dat alleen een open beker het beste is en ze het snelste leren maar dat geeft zo’n troep en een 360 graden beker kan mijn kind al een beetje zelf bedienen.

1 like

Met een kind van 6 maanden zou ik gewoon geen verwachtingen hebben. In het begin greep mijn zoontje gewoon af en toe mijn glas en nam daar een stokje water uit (lees vrijwel alles op zijn T-shirt).

Wij hebben deze mini bekertjes, die zijn klein en licht. Ik weet niet meer vanaf wanneer we hem daar melk uit gegeven hebben. Ik denk dat we met 6 maanden gewoon nog flesjes gaven.

• Zat nog even in mijn foto’s terug te kijken. Rond 6.5 maand zie ik hem met zo’n 360 beker, maar ik weet dat het een hele tijd duurde voor hij daar iets van snapte.
1 like

Nog even een aanvulling: hier ging juist een rietjesbeker helemaal niet (met bijna 1 jaar nog steeds niet trouwens :sweat_smile:). Die 360 snapte hij al redelijk snel, was alleen wel wat zwaar. We hebben een klein siliconen open bekertje met oortjes van Zara en daar drinkt hij al vanaf 7 maanden top uit. Enige nadeel is natuurlijk wel dat je er bij moet blijven om geen zwembad op de grond te krijgen

1 like

K. is net 2 en kan pas sinds kort uit een rietje drinken. Ze snapte het gewoon niet, ook niet als wij het rietje dan al vol deden en beetje knepen ofzo (bv met een smoothie). Maar ineens kon ze het.

Wij hebben haar altijd uit open bekers of de 360gr beker laten drinken, het liefste wilde ze uit ons glas drinken dus dat deed ze ook al snel.

Kindje van vrienden die 3 weken jonger is snapte de 360gr beker niet, maar wel een rietje. Toen waren ze een keer samen spelen en ruilden ze ineens van beker en konden ze het ineens allebei haha :joy:

6 likes

Iemand aanraders qua kraampakket? Ik moet en zelf betalen en vind het wel veel plastic. Maar vind dan als alternatief alleen het pakket van Dalalou en dat is wel weer het andere uiterste.
Vrees dat ik m’n eigen pakket moet maken anders haha, maar of het me die moeite waard is

2 likes

Als het je een beter gevoel geeft kun je misschien de ongebruikte spullen doorgeven aan een bureau dat het geeft aan mensen die een kraampakket niet kunnen betalen? Dat vond ik zelf wel een fijn idee.

2 likes

Ik heb geen aanraders voor een duurzaam kraampakket, maar ik heb nog veel over ervan en kan dat eventueel naar je opsturen!

1 like

Ik heb dit natiurlijke pakket tweedehands gekocht. Alleen de cordring en het kraamverband was er gebruikt. Dit heb ik los gekocht.

1 like

Ik dacht dat alle kraampakketten gratis waren? Ken dat ook niet (baby in het buitenland gekregen) dus zou lekker alles los kopen :slight_smile:

1 like