Nog even een aanvulling: hier ging juist een rietjesbeker helemaal niet (met bijna 1 jaar nog steeds niet trouwens ). Die 360 snapte hij al redelijk snel, was alleen wel wat zwaar. We hebben een klein siliconen open bekertje met oortjes van Zara en daar drinkt hij al vanaf 7 maanden top uit. Enige nadeel is natuurlijk wel dat je er bij moet blijven om geen zwembad op de grond te krijgen
K. is net 2 en kan pas sinds kort uit een rietje drinken. Ze snapte het gewoon niet, ook niet als wij het rietje dan al vol deden en beetje knepen ofzo (bv met een smoothie). Maar ineens kon ze het.
Wij hebben haar altijd uit open bekers of de 360gr beker laten drinken, het liefste wilde ze uit ons glas drinken dus dat deed ze ook al snel.
Kindje van vrienden die 3 weken jonger is snapte de 360gr beker niet, maar wel een rietje. Toen waren ze een keer samen spelen en ruilden ze ineens van beker en konden ze het ineens allebei haha
Iemand aanraders qua kraampakket? Ik moet en zelf betalen en vind het wel veel plastic. Maar vind dan als alternatief alleen het pakket van Dalalou en dat is wel weer het andere uiterste.
Vrees dat ik mān eigen pakket moet maken anders haha, maar of het me die moeite waard is
Als het je een beter gevoel geeft kun je misschien de ongebruikte spullen doorgeven aan een bureau dat het geeft aan mensen die een kraampakket niet kunnen betalen? Dat vond ik zelf wel een fijn idee.
Ik heb geen aanraders voor een duurzaam kraampakket, maar ik heb nog veel over ervan en kan dat eventueel naar je opsturen!
Ik heb dit natiurlijke pakket tweedehands gekocht. Alleen de cordring en het kraamverband was er gebruikt. Dit heb ik los gekocht.
Ik dacht dat alle kraampakketten gratis waren? Ken dat ook niet (baby in het buitenland gekregen) dus zou lekker alles los kopen
Ligt aan je verzekering!
Ik heb een basisverzekering (ging er vanuit dit jaar niet te bevallen hahaha), daar zit geen kraampakket in.
Dank voor alle tips! Ik duik er even in
Vaak kun je overgebleven spullen ook inleveren bij je verloskundige, die zorgt dat het bij moeders terecht komt die het goed kunnen gebruiken.
Deze misschien? Zijn ook nog luxere varianten
Heeft er iemand ervaring met een gps horloge voor hun kind?
We wonen in een erg kinderrijke buurt en zijn soms 30 + minuten aan het zoeken naar de oudste, omdat ze de hele middag door wisselen tussen huizen van vriendjes. En dan weet eigenlijk geen ƩƩn ouder in welk huis ze dan precies zitten.
Super praktisch. Zeker als je wil gaan eten.
Dus wij dachten; als hij nou een gps horloge heeft waarmee je een belletje kan laten afgaan ofzo, dat hij weet āals dat belletje klinkt, moet ik naar huis.ā
Maar ik wil geen goedkope troep van Ali die na 2 x het al niet meer doet. (Als er goeie te koop zijn bij Ali hoor ik het wel graag. )
bij ons was het ook een kwestie van geduld. Vanaf 6 maand alleen maar munchkin aangeboden en haar zelf laten ontdekken, opeens het ze het door.
Kan een kind ook teveel drinken? N wil echt de hele dag door drinken, lekt ook om de haverklap door omdat ze de ene fles/beker na de andere wegtikt. Meestal water met een heel klein beetje diksap erin (paar druppels). Ik weet dat er veel kinderen zijn die moeite hebben met drinken, maar moet je er op een gegeven moment ook een rem op zetten?
Ik heb geen idee wat betreft een gps horloge, maar wij hebben voor bovenstaand probleem een app groep aangemaakt, die we ākinderbuurtappā hebben genoemd. Hier zitten de vaders en/of moeders in van de kinderen uit de buurt.
In deze app worden alleen vragen gesteld als: Is Lisa bij 1 van jullie spelen?
Om te voorkomen dat je dus de hele buurt door aan het zoeken bent. Werkt heel fijn
Misschien eens bijhouden hoeveelste exact drinkt en wat gebeurt er als je haar geen drinken geeft? Zweet ze bijvoorbeeld veel? Snelle metabolisme? Is ze plots veel gaan drinken of altijd al zo? Zou het bijhouden en een keer bespreken met een kinderarts.
Je zou ook een Apple Airtag kunnen kopen?
Ik ben begin januari uitgerekend. Is een rompertje met lange mouwen en daarover heen een shirtje dan warm genoeg? En wanneer ga je over naar korte mouwen? Ik vind dat toch zo lastig te bedenken. Ik ben zelf best wel een kou kleum en nu ben ik dus bang dat mijn baby dat ook gaat zijn. Hoe weet ik nou of hij wel warm genoeg is aangekleed?
Mijn baby is van eind januari, in begin ook lange mouwen rompers met lange mouwen shirts. Maar in het voorjaar over gegaan naar korte mouwen rompers en nu mouwloos. Je kan in het nekje voelen of ze te warm zijn.
Precies dit heb ik ook! Dacht je weet nooit hoe lang het duurt, maar beval ook net voor het einde van het jaar. Ik heb nog een studentenzorgverzekering dus die vergoed ook niets.
Ohhh dit herken ik heel erg. N lekte rond een jaar of anderhalf jaar ofzo ineens elke dag zo drie keer door omdat ze zoveel dronk en dan in eens heel veel ging plassen. Minder drinken ging ook niet echt want dan was het echt krijsen. Het is nu weer wat normaler geworden! Wat ook hielp is een beker met drinken geven ipv de fles omdat dat wat langzamer ging.