Ligt aan je verzekering!
Ik heb een basisverzekering (ging er vanuit dit jaar niet te bevallen hahaha), daar zit geen kraampakket in.
Dank voor alle tips! Ik duik er even in
Vaak kun je overgebleven spullen ook inleveren bij je verloskundige, die zorgt dat het bij moeders terecht komt die het goed kunnen gebruiken.
Deze misschien? Zijn ook nog luxere varianten
Heeft er iemand ervaring met een gps horloge voor hun kind?
We wonen in een erg kinderrijke buurt en zijn soms 30 + minuten aan het zoeken naar de oudste, omdat ze de hele middag door wisselen tussen huizen van vriendjes. En dan weet eigenlijk geen één ouder in welk huis ze dan precies zitten.
Super praktisch. Zeker als je wil gaan eten.
Dus wij dachten; als hij nou een gps horloge heeft waarmee je een belletje kan laten afgaan ofzo, dat hij weet ‘als dat belletje klinkt, moet ik naar huis.’
Maar ik wil geen goedkope troep van Ali die na 2 x het al niet meer doet. (Als er goeie te koop zijn bij Ali hoor ik het wel graag. )
bij ons was het ook een kwestie van geduld. Vanaf 6 maand alleen maar munchkin aangeboden en haar zelf laten ontdekken, opeens het ze het door.
Kan een kind ook teveel drinken? N wil echt de hele dag door drinken, lekt ook om de haverklap door omdat ze de ene fles/beker na de andere wegtikt. Meestal water met een heel klein beetje diksap erin (paar druppels). Ik weet dat er veel kinderen zijn die moeite hebben met drinken, maar moet je er op een gegeven moment ook een rem op zetten?
Ik heb geen idee wat betreft een gps horloge, maar wij hebben voor bovenstaand probleem een app groep aangemaakt, die we ‘kinderbuurtapp’ hebben genoemd. Hier zitten de vaders en/of moeders in van de kinderen uit de buurt.
In deze app worden alleen vragen gesteld als: Is Lisa bij 1 van jullie spelen?
Om te voorkomen dat je dus de hele buurt door aan het zoeken bent. Werkt heel fijn
Misschien eens bijhouden hoeveelste exact drinkt en wat gebeurt er als je haar geen drinken geeft? Zweet ze bijvoorbeeld veel? Snelle metabolisme? Is ze plots veel gaan drinken of altijd al zo? Zou het bijhouden en een keer bespreken met een kinderarts.
Je zou ook een Apple Airtag kunnen kopen?
Ik ben begin januari uitgerekend. Is een rompertje met lange mouwen en daarover heen een shirtje dan warm genoeg? En wanneer ga je over naar korte mouwen? Ik vind dat toch zo lastig te bedenken. Ik ben zelf best wel een kou kleum en nu ben ik dus bang dat mijn baby dat ook gaat zijn. Hoe weet ik nou of hij wel warm genoeg is aangekleed?
Mijn baby is van eind januari, in begin ook lange mouwen rompers met lange mouwen shirts. Maar in het voorjaar over gegaan naar korte mouwen rompers en nu mouwloos. Je kan in het nekje voelen of ze te warm zijn.
Precies dit heb ik ook! Dacht je weet nooit hoe lang het duurt, maar beval ook net voor het einde van het jaar. Ik heb nog een studentenzorgverzekering dus die vergoed ook niets.
Ohhh dit herken ik heel erg. N lekte rond een jaar of anderhalf jaar ofzo ineens elke dag zo drie keer door omdat ze zoveel dronk en dan in eens heel veel ging plassen. Minder drinken ging ook niet echt want dan was het echt krijsen. Het is nu weer wat normaler geworden! Wat ook hielp is een beker met drinken geven ipv de fles omdat dat wat langzamer ging.
Onze jongste is van begin januari en zij droeg de eerste maand ongeveer een lange mouwen romper met daarover een (warm/gebreid) vestje, broekje, sokken en mutsje (of zo’n warm boxpakje met voetjes). Ze kon zich niet zo goed zelf warm houden dus lag ze ook nog onder een warm dekentje en met kruiken. Je kunt inderdaad het nekje voelen en kraamzorg helpt je hier ook mee op weg hoor!
Wat mij aangeleerd is uit t ziekenhuis is om in de eerste periode aan te houden wat je qua lagen zelf draagt + 1 extra en idd kijken hoe je baby zich op temperatuur houdt.
Ah goed om te weten! Dankjewel.
Mijn zoontje droeg alleen een romper (korte of lange mouw) met daarover een T-shirt met lange mouwen. Nooit een trui of vest. Hij had het nooit koud.
Mijn baby is ook van eind januari en droeg lange mouwen rompers en vaak een lange mouwen tshirt hierover heen of een vestje. Hij was echt een kou kleum dus ook nog overal in huis dekentjes om hem in vast te houden.
Nu in de zomer vind ik het ook nog wel lastig wat ik hem aan moet doen. Ben volgens mij rond mei over gegaan naar rompers met korte mouwen. Als je meerdere laagjes doet kun je makkelijk iets uitdoen/aandoen als het te warm of koud is :).
Nog een tip: een schapenvacht. Wij hadden er een in de kinderwagen en is heerlijk warm! Was met gaten dus kon ook in de maxi-cosi!
Die van ons heeft dit een tijdje 's nachts gehad, we moesten zijn beker echt 4x bijvullen. Het hielp toen we overstapten op een andere beker (van zijn oude flessen naar 360 beker). Volgens mij was hij gewoon heel gehecht aan die flessen en zat hij er daarom de hele nacht aan te lurken met die nieuwe beker niet meer. Weet niet of het bij jou ook zo is, maar misschien helpt het iets.