Tips, ervaringen & aanraders #4

Onze jongste is van begin januari en zij droeg de eerste maand ongeveer een lange mouwen romper met daarover een (warm/gebreid) vestje, broekje, sokken en mutsje (of zo’n warm boxpakje met voetjes). Ze kon zich niet zo goed zelf warm houden dus lag ze ook nog onder een warm dekentje en met kruiken. Je kunt inderdaad het nekje voelen en kraamzorg helpt je hier ook mee op weg hoor!

2 likes

Wat mij aangeleerd is uit t ziekenhuis is om in de eerste periode aan te houden wat je qua lagen zelf draagt + 1 extra en idd kijken hoe je baby zich op temperatuur houdt.

2 likes

Ah goed om te weten! Dankjewel.

Bedankt allemaal! @Ovenschaal @Grey
Zo fijn om hier die vragen te kunnen stellen!

Mijn zoontje droeg alleen een romper (korte of lange mouw) met daarover een T-shirt met lange mouwen. Nooit een trui of vest. Hij had het nooit koud.

2 likes

Mijn baby is ook van eind januari en droeg lange mouwen rompers en vaak een lange mouwen tshirt hierover heen of een vestje. Hij was echt een kou kleum dus ook nog overal in huis dekentjes om hem in vast te houden.

Nu in de zomer vind ik het ook nog wel lastig wat ik hem aan moet doen. Ben volgens mij rond mei over gegaan naar rompers met korte mouwen. Als je meerdere laagjes doet kun je makkelijk iets uitdoen/aandoen als het te warm of koud is :).

Nog een tip: een schapenvacht. Wij hadden er een in de kinderwagen en is heerlijk warm! Was met gaten dus kon ook in de maxi-cosi!

2 likes

Die van ons heeft dit een tijdje 's nachts gehad, we moesten zijn beker echt 4x bijvullen. Het hielp toen we overstapten op een andere beker (van zijn oude flessen naar 360 beker). Volgens mij was hij gewoon heel gehecht aan die flessen en zat hij er daarom de hele nacht aan te lurken :slight_smile: met die nieuwe beker niet meer. Weet niet of het bij jou ook zo is, maar misschien helpt het iets.

1 like

Bedankt voor de tip :relaxed: Welke poppenwagen hebben jullie?

1 like

Ah wat schattig! Ik moet die van ons maar even beneden zetten dan want hij staat nu op haar kamer maar daar speelt ze eigenlijk nooit.

1 like

Hier speelt ze er ook veel mee. En ze gaat er zelf in zitten en moeten wij haar rond trekken.

1 like

Hoe zouden jullie dit doen? Ik ben dus zwanger. We hebben op de eerste verdieping drie slaapkamers: één van ons, dan is de kleinste kamer nu van N (nu bijna 15 maanden) en de middelgrote kamer is een werkkamer/opslagkamer/logeerkamer. En we hebben nog een zolder die helemaal open is. We willen sowieso op de zolder een wandje plaatsen zodat we op de voorzolder de wasmachine/droger etc. hebben maar er ook een echte kamer is. De spullen van de middelgrote kamer zouden dan ook naar zolder gaan (flinkkkkke klus) zodat die kamer ook omgetoverd kan worden tot kinderkamer. Nu is de vraag of we N van de kleinste kamer afhalen en naar de grotere kamer gaan doen, of dat N op haar kamer blijft en de baby de grotere kamer krijgt. Ik neig naar het eerste maar dat is natuurlijk wel meer werk (want twee kamers verbouwen). Maar N is natuurlijk wel ouder en heeft misschien eerder behoefte om op haar kamertje te spelen of zo, en dan is haar eigen kamer wel echt klein.

Ik zou zelf de baby in de oude kamer van N laten (want dat is - neem ik aan - nog het kamertje met een commode en ledikantje) en dan de nieuwe kamer de kamer van N maken.

Ja klopt, dank je! Ik denk dat dat inderdaad het handigst is. Hoewel ik denk dat ze beiden een ledikant en commode nodig hebben tegen die tijd (N is dan bijna 2). Komt goed, ik heb nog even haha

1 like

OMG ben je zwanger? Gefeliciteerd! :pleading_face: :heart_eyes:

1 like

Ja! Dankjewel :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Hebben jullie zo’n baby’s eerste jaar boekje gebruikt/ingevuld? Of is dat meer iets wat uiteindelijk gaat versloffen.

Bij mij versloffen ze binnen een week. Maar je vergeet wel snel dingen dus het is wel leuk om bij te houden.

1 like

Oké never mind, ik loop al mega achter met de zwangerschapsdagboek dus dan zal het bij de baby’s eerste jaar boek ook wel zo zijn :rofl:

3 likes

Haha! Ik heb er eentje waarbij je per maand invult. En dan is het 1 pagina met vragen. Dit vind ik nog te overzien en lukt me vooralsnog (zoon is 9 maanden).

2 likes

Ik hou al 4 jaar een boekje bij met elke dag een zinnetje (ok, ik moet soms ineens 14 dagen bijschrijven…). Had ook een meerdere jaren boek maar daarvan is het eerste jaar al niet afgekomen helaas.

4 likes