Tips, ervaringen & aanraders #4

Ooh welke is dat?

Babyboek van Lifestyle2Love. Ik vind het wel een aanrader. De eerste maand vragen per week en daarna is het per maand. En ik gebruik de witte pagina’s om foto’s in te plakken, omdat ik vrees dat het fotoboek maken wel langer gaat duren en dan heb ik een leuk overzicht van het eerste jaar.

2 likes

Iemand toevallig enig idee wat een leuk verjaardagscadeautje is voor een jongen van 6? Blijkbaar zit hij in een moeilijke fase qua cadeaus, maar gezelschapspelletjes en boeken vindt hij soms wel leuk. Maar welk gezelschapspel/boek? Ik zie door de bomen het bos niet meer :exploding_head:

Wat is je budget?

Bij ons is beverbende een succes, maar ook van die setjes met testjes zoals water, licht etc.

1 like

Spelletjes die mijn 7-jarige leuk vindt:
Monopoly junior
Catan Junior
Uno
Carcassonne Junior
Skip bo
Rara wat ben ik?
Yahtzee (maar dan moet je al wel aardig goed kunnen rekenen)

1 like

Ahh super super dankjewel voor de tips! @Perzik @Petitprince

Als ik de spelregels online lees, lijkt het me allemaal zo ingewikkeld maar waarschijnlijk snapt een 6-7 jarige meer dan ik denk :sweat_smile:

1 like

Voor beverbende hoef je niks te snappen.

De dingen die @Petitprince noemt hebben wij ook, maar vindt de 7jarige soms nog wel lastig. Heeft het nog niet helemaal door maar dat zal ook per kind anders zijn

1 like

Ik heb zo’n ‘one line a day’ boekje gekregen en vul hem al ruim 2 jaar elke dag in (en soms een week terugwerkend), dat is zoooo leuk om terug te lezen!

2 likes

Ik zag toevallig bij de huismuts dat ze de Apple Airtag aan de kledinglabels van hun kindjes hebben vastgeklikt nu ze in disneyland zijn.

Misschien is dat iets? Maar dan moet je wel een iphone hebben geloof ik.

Heb er zelf geen ervaring mee trouwens maar ziet er zo op de site heel handig uit.

2 likes

Ik heb een notitieboekje gekocht en ik schrijf gewoon als ik zin heb een stukje aan m’n dochter, als een soort dagboek. Nu 3 maanden bezig en ik houd het voor mijn luie doen verrassend goed bij.
Ik kon geen boek vinden met de vragen die ik dan leuk vond, dus nu schrijf ik zelf wat ik leuk vind. Soms een voorbeeld van haar dagschema, andere keer een lijstje met haar bijnamen, soms gewoon gezwam.
En ik houd haar fotoalbum (nu nog) goed bij en schrijf daar ook wel veel bij.

1 like

Ik had de volgende spelletjes en boeken gevraagd bij mijn 6 jarige

Samenvatting

Verder vindt hij Catan Junior heel leuk, Carcassonne junior, ticket to ride mijn eerste reis en doolhof bordspel.
Qua boeken vindt hij alles van Dolfje weerwolfje heel leuk.

2 likes

Iemand tips voor leuke baby/kinderwinkels in Noord-Holland? Dus niet de standaard prenatal…

Ik heb een zwangerschapsinvulboek gebruikt, elke week netjes bijgehouden. En nu hij geboren is hou ik ook maandelijks z’n eerste jaar-boekje bij. Maar ik ben dan ook een sucker voor boekjes invullen en hou altijd alles wel netjes bij.
Lijkt me zo leuk voor later! Blader nu zelf al met heel veel plezier m’n zwangerschapsinvulboek door.

1 like

Iemand ervaring met een GPS horloge voor kinderen? Ik heb die van Qlokkie op het oog maar ik kan niet zo goed vinden wat je nou daadwerkelijk aan extra kosten (data/belminuten) kwijt bent.

Mijn dochter (3 maanden) draait helemaal rond in haar ledikant - voeten bij het hoofdeind zeg maar. Ze ligt in een puckababy (en willen over naar slaapzak) en ze trappelt denk zo hard dat ze verschuift. Maar komt dus ook met haar benen tussen de spijlen en dan is het huilen.
Ik kan alleen maar zo’n bedrand bedenken als oplossing, maar dat wil ik eigenlijk niet. Volgens mij wordt dat niet als veilig gezien?
Iemand een tip? Of is dit een beweeglijke fase die weer over gaat?

Edit: haha, hoor mij nou. Beweeglijke fase. Alsof ze niet alleen maar meer gaat bewegen…

Half Amsterdam!
Big en belg, Archive store, Minimarkt, Wijswest, De Kleine Parade

1 like

In Haarlem: Kidsstore, Meneer Paprika, Babyplus, Room42 en Never Grow Up

1 like

Donsje in Amsterdam? Of mini parade dat ligt volgens mij ook in noord holland ergens

1 like

Haha ik was laatst een weekendje naar Amsterdam en ben precies al deze winkels bij langs gegaan. Ze zijn echt allemaa stuk voor stuk mega leuk en dikke aanraders! De spullen die ze verkopen zijn ook echt prachtig :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik doe dit en dat is echt een wonder. Ik kan niet eens een vakantiedagboek bijhouden. Het is wel echt leuk om terug te lezen, nu al. Babg is nog niet eens een jaar. Dus ik zou het iedereen aanraden. Je vergeet het toch veel sneller dan je denkt, zeker omdat de ontwikkeling van zo’n baby zo snel gaat!