Bedankt voor de tip Welke poppenwagen hebben jullie?
Ah wat schattig! Ik moet die van ons maar even beneden zetten dan want hij staat nu op haar kamer maar daar speelt ze eigenlijk nooit.
Hier speelt ze er ook veel mee. En ze gaat er zelf in zitten en moeten wij haar rond trekken.
Hoe zouden jullie dit doen? Ik ben dus zwanger. We hebben op de eerste verdieping drie slaapkamers: één van ons, dan is de kleinste kamer nu van N (nu bijna 15 maanden) en de middelgrote kamer is een werkkamer/opslagkamer/logeerkamer. En we hebben nog een zolder die helemaal open is. We willen sowieso op de zolder een wandje plaatsen zodat we op de voorzolder de wasmachine/droger etc. hebben maar er ook een echte kamer is. De spullen van de middelgrote kamer zouden dan ook naar zolder gaan (flinkkkkke klus) zodat die kamer ook omgetoverd kan worden tot kinderkamer. Nu is de vraag of we N van de kleinste kamer afhalen en naar de grotere kamer gaan doen, of dat N op haar kamer blijft en de baby de grotere kamer krijgt. Ik neig naar het eerste maar dat is natuurlijk wel meer werk (want twee kamers verbouwen). Maar N is natuurlijk wel ouder en heeft misschien eerder behoefte om op haar kamertje te spelen of zo, en dan is haar eigen kamer wel echt klein.
Ik zou zelf de baby in de oude kamer van N laten (want dat is - neem ik aan - nog het kamertje met een commode en ledikantje) en dan de nieuwe kamer de kamer van N maken.
Ja klopt, dank je! Ik denk dat dat inderdaad het handigst is. Hoewel ik denk dat ze beiden een ledikant en commode nodig hebben tegen die tijd (N is dan bijna 2). Komt goed, ik heb nog even haha
OMG ben je zwanger? Gefeliciteerd!
Ja! Dankjewel
Hebben jullie zo’n baby’s eerste jaar boekje gebruikt/ingevuld? Of is dat meer iets wat uiteindelijk gaat versloffen.
Bij mij versloffen ze binnen een week. Maar je vergeet wel snel dingen dus het is wel leuk om bij te houden.
Oké never mind, ik loop al mega achter met de zwangerschapsdagboek dus dan zal het bij de baby’s eerste jaar boek ook wel zo zijn
Haha! Ik heb er eentje waarbij je per maand invult. En dan is het 1 pagina met vragen. Dit vind ik nog te overzien en lukt me vooralsnog (zoon is 9 maanden).
Ik hou al 4 jaar een boekje bij met elke dag een zinnetje (ok, ik moet soms ineens 14 dagen bijschrijven…). Had ook een meerdere jaren boek maar daarvan is het eerste jaar al niet afgekomen helaas.
Ooh welke is dat?
Babyboek van Lifestyle2Love. Ik vind het wel een aanrader. De eerste maand vragen per week en daarna is het per maand. En ik gebruik de witte pagina’s om foto’s in te plakken, omdat ik vrees dat het fotoboek maken wel langer gaat duren en dan heb ik een leuk overzicht van het eerste jaar.
Iemand toevallig enig idee wat een leuk verjaardagscadeautje is voor een jongen van 6? Blijkbaar zit hij in een moeilijke fase qua cadeaus, maar gezelschapspelletjes en boeken vindt hij soms wel leuk. Maar welk gezelschapspel/boek? Ik zie door de bomen het bos niet meer
Wat is je budget?
Bij ons is beverbende een succes, maar ook van die setjes met testjes zoals water, licht etc.
Spelletjes die mijn 7-jarige leuk vindt:
Monopoly junior
Catan Junior
Uno
Carcassonne Junior
Skip bo
Rara wat ben ik?
Yahtzee (maar dan moet je al wel aardig goed kunnen rekenen)
Ahh super super dankjewel voor de tips! @Perzik @Petitprince
Als ik de spelregels online lees, lijkt het me allemaal zo ingewikkeld maar waarschijnlijk snapt een 6-7 jarige meer dan ik denk
Voor beverbende hoef je niks te snappen.
De dingen die @Petitprince noemt hebben wij ook, maar vindt de 7jarige soms nog wel lastig. Heeft het nog niet helemaal door maar dat zal ook per kind anders zijn