Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik heb zo’n ‘one line a day’ boekje gekregen en vul hem al ruim 2 jaar elke dag in (en soms een week terugwerkend), dat is zoooo leuk om terug te lezen!

2 likes

Ik zag toevallig bij de huismuts dat ze de Apple Airtag aan de kledinglabels van hun kindjes hebben vastgeklikt nu ze in disneyland zijn.

Misschien is dat iets? Maar dan moet je wel een iphone hebben geloof ik.

Heb er zelf geen ervaring mee trouwens maar ziet er zo op de site heel handig uit.

2 likes

Ik heb een notitieboekje gekocht en ik schrijf gewoon als ik zin heb een stukje aan m’n dochter, als een soort dagboek. Nu 3 maanden bezig en ik houd het voor mijn luie doen verrassend goed bij.
Ik kon geen boek vinden met de vragen die ik dan leuk vond, dus nu schrijf ik zelf wat ik leuk vind. Soms een voorbeeld van haar dagschema, andere keer een lijstje met haar bijnamen, soms gewoon gezwam.
En ik houd haar fotoalbum (nu nog) goed bij en schrijf daar ook wel veel bij.

1 like

Ik had de volgende spelletjes en boeken gevraagd bij mijn 6 jarige

Samenvatting

Verder vindt hij Catan Junior heel leuk, Carcassonne junior, ticket to ride mijn eerste reis en doolhof bordspel.
Qua boeken vindt hij alles van Dolfje weerwolfje heel leuk.

2 likes

Iemand tips voor leuke baby/kinderwinkels in Noord-Holland? Dus niet de standaard prenatal…

Ik heb een zwangerschapsinvulboek gebruikt, elke week netjes bijgehouden. En nu hij geboren is hou ik ook maandelijks z’n eerste jaar-boekje bij. Maar ik ben dan ook een sucker voor boekjes invullen en hou altijd alles wel netjes bij.
Lijkt me zo leuk voor later! Blader nu zelf al met heel veel plezier m’n zwangerschapsinvulboek door.

1 like

Iemand ervaring met een GPS horloge voor kinderen? Ik heb die van Qlokkie op het oog maar ik kan niet zo goed vinden wat je nou daadwerkelijk aan extra kosten (data/belminuten) kwijt bent.

Mijn dochter (3 maanden) draait helemaal rond in haar ledikant - voeten bij het hoofdeind zeg maar. Ze ligt in een puckababy (en willen over naar slaapzak) en ze trappelt denk zo hard dat ze verschuift. Maar komt dus ook met haar benen tussen de spijlen en dan is het huilen.
Ik kan alleen maar zo’n bedrand bedenken als oplossing, maar dat wil ik eigenlijk niet. Volgens mij wordt dat niet als veilig gezien?
Iemand een tip? Of is dit een beweeglijke fase die weer over gaat?

Edit: haha, hoor mij nou. Beweeglijke fase. Alsof ze niet alleen maar meer gaat bewegen…

Half Amsterdam!
Big en belg, Archive store, Minimarkt, Wijswest, De Kleine Parade

1 like

In Haarlem: Kidsstore, Meneer Paprika, Babyplus, Room42 en Never Grow Up

1 like

Donsje in Amsterdam? Of mini parade dat ligt volgens mij ook in noord holland ergens

1 like

Haha ik was laatst een weekendje naar Amsterdam en ben precies al deze winkels bij langs gegaan. Ze zijn echt allemaa stuk voor stuk mega leuk en dikke aanraders! De spullen die ze verkopen zijn ook echt prachtig :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik doe dit en dat is echt een wonder. Ik kan niet eens een vakantiedagboek bijhouden. Het is wel echt leuk om terug te lezen, nu al. Babg is nog niet eens een jaar. Dus ik zou het iedereen aanraden. Je vergeet het toch veel sneller dan je denkt, zeker omdat de ontwikkeling van zo’n baby zo snel gaat!

Dan ben je failliet en gelukkig

2 likes

Ik wilde dit proberen met m’n zoontje van 6 maanden en hij heeft na een paar dagen door dat hij moet zuigen aan z’n rietjesbeker. Nog steeds met veel moeite en hij schrikt ervan, maar dat I vind het best snel gaan. Lijkt mij superhandig onderweg enzo, dus misschien een tip voor mensen met een baby die veel te druk is om uit een open glas of 360 te drinken.

1 like

Misschien een domme vraag, maar goed. Als je een kinderwagen koopt is het dan nodig om ook meteen de voetenzak te kopen? Of kan je die ook van een ander merk kopen?
Wij zijn aan het kijken naar een kinderwagen en dan kan je allemaal extra’s erbij kopen, voetenzak/parasol/regenhoes/ etc. Nou lijkt een voetenzak me wel echt nodig, maar mag dat er bij wijze van spreken ook een van de Hema zijn?

Ik zet dit toevallig net in het andere topic. Veel dingen zijn universeel! Wij hebben ook een Joolz met een andere regenhoes. Belangrijkste is dat het een beetje goed zit natuurlijk maar een voetenzak biedt geen extra veiligheid ofzo. Dus dan is het echt niet erg om iets anders te gebruiken.

2 likes

Ja ik schrok echt van de prijs van een voetenzak. Maar kan je de voetenzak dan ook in het autostoeltje gebruiken? Of heb je er dan dus eigenlijk twee nodig?
Halleluja, ik wist dat je veel dingen nodig had voor een baby, maar zoveel :upside_down_face:

O echt? Ga daar zo even kijken. Maar dankjewel! Fijn dat dat kan.

Oh en ik gebruik geen voetenzak in de Maxi Cosi, gewoon een dekentje als het nog koud is maar je zet natuurlijk ook de verwarming aan. Lijkt me alleen maar irritant dat je dan die warme voetenzak om hebt. Dekentje trek je er zo af. Maar dat is persoonlijke voorkeur!

2 likes