Wij hebben afgelopen tijd ook heel veel problemen gehad met slapen. Krijsen, verlatingsangst, hoofdbonken tegen de ledikant aan, en ze werd elke dag krijsend wakker tussen 04:30 en 05:30 en wilde niet meer slapen. We hebben van alles geprobeerd: even laten huilen en dan gerust stellen, er naast zitten, eruit halen en dan kijken of ze tegen ons aan in slaap viel in de stoel, een paar keer bij ons in bed gelegd als echt niets meer werkte. Ik heb zelf een keer op de grond geslapen naast haar ledikant toen niks werkte. Nachtlampje, knuffel met white noise… Wat een ellende.
Ik ben vorige week begonnen door de deur op een kier te zetten en in de deuropening te gaan zitten tot ze sliep. Zodat ze me eerst helemaal zag, dan alleen nog een been…En zo elke keer wat verder weg.In de gang zitten, dan naar mn eigen slaapkamer die ernaast is, en even laten weten dat ik er wel was als ze ging mopperen. Inmiddels kan ik gewoon naar beneden, en dan soms nog even terug om haar gerust te stellen als ze haar knuffels en speen uit bed gooit.Inmiddels slaapt ze een stuk rustiger en sinds 3 dagen door tot 06:30 en lijkt het erop dat deze lastige fase erop zit.
Helaas is het nog wel zo dat alleen ik haar naar bed mag brengen. Als ik thuis moet werken tot 20 uur wil ze echt niet slapen als haar vader haar naar bed brengt en is het nog steeds krijsen en drama. Hopelijk gaat die fase ook weer voorbij.