Ik zo’n vergroter gehad en ik kon dus echt niet recht van voren verschonen. Waar doe je die spartelbenen als er overal poep zit, bijvoorbeeld.
Toen maar besloten dat we alle tips van de fysio voor voorkeurshouding gingen opvolgen behalve deze. Het is uiteindelijk goedgekomen gelukkig.
Echt gek hoe je het je dan niet kan voorstellen hoe het anders kan. Ik zou ook echt niet met z’n beentjes de andere kant op kunnen verschonen, ook dat heb ik geprobeerd.
ben ook van mijn werk gewend om mensen te verzorgen vanaf de zijkant dus misschien daarom.

Wel is inslapen nog lastig, het duurt zeker een uur voordat ze eindelijk opgeeft en gaat slapen. En vannacht was ze om de 2 uur even huilend wakker, leek erop dat ze nachtmerries of angst had, maar zodra ik binnen kwam ging ze weer liggen en verder slapen.
. Wij hadden een kussen beneden liggen en die legde wij met regelmaat gewoon op tafel. Ik had overdag echt geen zin om naar boven te gaan om te verschonen. Vaak deed ik haar luier voor of na het slapen ook gewoon beneden. Wel gebruiken we de commode nog veel voor kleding zoals rompertjes, sokjes, slaapzakken en pyjama’s.