Tips, ervaringen & aanraders #4

Hema heeft ze iig in maat 74, die met lange mouw in setjes van 2 heb ik wel eens gehaald voor K.

1 like

Lodger! Volgens mij tot 80 of 86!

1 like

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Let je dan ook nog op zoiets als de cito uitslagen ed?

Je zou ook nog eens naar de rapporten met beoordeling door de onderwijsinspectie kunnen kijken. Zie de link hieronder

Overigens wel even een kanttekening over die citoresultaten. Het klopt dat die los niet veel zeggen, maar de inspectie kijkt wel naar of de resultaten overeenkomen met wat er op grond van de leerlingpopulatie verwacht kan worden.

3 likes

Heeft iemand de hemnes (of nieuwe vergelijkbaar Idanas) als commode? Bevalt dat, lijkt wel de hack te zijn, en hebben jullie dan ook een vergroter voor het verschonen/aankleden dat de baby niet schuin hoeft te liggen? Zo ja welke

Ja wij gebruiken deze, bevalt goed. We hebben geen vergroter. We verschonen hem van de zijkant, zijn we helemaal aan gewend. Ik vind het helemaal lastig als hij recht voor me ligt. De enige die het wat lastig vindt is z’n oma haha

1 like

Hier ook hemnes en vind hem fantastisch, wij verschonen ook schuin, en lekker veel ruimte voor bijv luiermandje etc. Hebben bebejou kussen, extra groot en dat past allemaal prima

1 like

Eh schuin
 van de zijkant dus :slight_smile:

2 likes

Wij hebben hem ook, hij is echt perfect!
Ik snap niet wat je bedoelt met vergroten, wij staan er aan de lange kant langs en dat is prima
Kind ligt gewoon op een normaal kussen

Foto:

En op die lege plek ligt nu het verschoonkussen, en dan kun je zo een laatje opentrekken om iets te pakken

4 likes

Ik bedoel zoiets Bopita Charlotte Bladvergroter Wit | Babypark

Maar als jullie het allemaal schuin of van de zijkant doen is dat dus niet nodig

Niet noodzakelijk, het is volgens mij net wat je gewend bent. M’n moeder legt het liefste een aankleedkussen op de keukentafel en gaat ervoor staan.
Heb ook weleens gelezen dat het wel beter is voor je bekkenbodem als je er recht voor staat, omdat je dan recht staat en niet gedraaid.
Het is maar net wat je handig en fijn vindt.

1 like

Ah dat wist ik niet. Het is ook maar net wat je gewend bent. Vanwege lichte voorkeurshouding weleens geprobeerd andersom te verschonen, maar dat ging ook hopeloos!

1 like

Wij zitten ongeveer op de €600 - €700 p/m momenteel voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Denk wel dat dat een beetje gemiddeld is. Boodschappen zijn gewoon erg duur helaas.

Ik zo’n vergroter gehad en ik kon dus echt niet recht van voren verschonen. Waar doe je die spartelbenen als er overal poep zit, bijvoorbeeld.
Toen maar besloten dat we alle tips van de fysio voor voorkeurshouding gingen opvolgen behalve deze. Het is uiteindelijk goedgekomen gelukkig.

Echt gek hoe je het je dan niet kan voorstellen hoe het anders kan. Ik zou ook echt niet met z’n beentjes de andere kant op kunnen verschonen, ook dat heb ik geprobeerd.

1 like

Bij ons heeft de kraamzorg dat toen aangeleerd, recht van voren verschonen. Ook met het oog op draaiend verschonen.
Zou het nu inderdaad ook echt niet anders meer kunnen.

2 likes

Ja ik pak dus met m’n linkerhand de beentjes en die gaan naar links en met rechts doe ik alles. Om het dan naar achteren te doen lijkt me lastig haha.

Ik denk dat het inderdaad echt is hoe je het hebt geleerd en als je het een week anders doet het wel went, maar ik herken dus wat he zegt dat je niet eens snapt hoe de andere methode werkt.

Ik heb de kleine hemnes als commode zonder bladvergroter en ik wist dus uberhaupt niet dat er ook een optie is om je kindje te verschonen met de beentjes naar je toe? :sweat_smile: ben ook van mijn werk gewend om mensen te verzorgen vanaf de zijkant dus misschien daarom.

Enige waar je wel op moet letten is de diepte, niet alle kussens passen er goed op. Ik heb er eentje van jolein en die past net.

2 likes

Ik heb er de hele week over gedaan. Wat een ramp haha cadeautjes voor de 2e verzinnen :sweat_smile:
Misschien hebben anderen er nog wat aan:
Voor de zoekfunctie: “cadeau tips 1 e verjaardag” :stuck_out_tongue_winking_eye:
(Ik kan overigens wel een lijst van 50 dingen maken ofzo, maar daarvan heeft T al 2/3e gehad in de afgelopen 2.5 jaar haha)
5-DEA12-AC-006-E-4-F4-B-8665-E1-CB43840390
44-EEAFBA-FBE9-45-F7-A920-89-F9767863-CD

Tips hierbuiten:
Vraag iedereen z’n holztiger lievelings dier mee te nemen - wij missen deze 2 nog om de big five te maken vandaar deze nu haha
Het grote Nijntje aanwijs boek
Rupsje nooit genoeg boek
Nijntje verstoppertje
(Bergstein) laarsjes
Grimms poppetjes met die insteek mal
Grimms regenboog & platen
Grimms auto
Way to play (meer vanaf 2jr)
Duplo (altijd een hit)
Sambabal
Kussen set stokke
Reserve knuffel van dé knuffel
Badpakje / zwembroekje

5 likes

Haha wat herkenbaar over dat verschonen. Hier ook gewoon zoals @Nefertiti vanaf de zijkant. Mijn moeder daarentegen heeft zo’n commode waar ik dus vanaf voor benader; ik kan er he-le-maal niks mee. Telkens als ik haar daarop verschoon zit die luier zo vreemd dat ze bijna altijd gewoon doorlekt :sweat_smile:

Wat ik zo hopeloos vind altijd zijn die verschoon units in toiletten. Mega laag, heb het gevoel dat ze totaal niet stabiel zijn, waarrr laat je al je spulletjes? 1 stap naar achteren en je beland zelf in de pot en dan de niet te versmaden geur. :nauseated_face:

Het liefst leg ik dan gewoon ‘ergens’ waar ik ben een verschoonmatje neer en hoppa, maar krijg altijd de indruk dat dat niet door iedereen wordt gewaardeerd ( al helemaal naarmate het kind ouder wordt).

Nu het toch over commodes gaat, hoe lang gebruiken jullie dat? Blijft het daarna in de slaapkamer van kind als het ouder is of
?