Tips, ervaringen & aanraders #4

Wij hebben het tot het eerste jaar gebruikt en daarna verschoonde we hem eigenlijk altijd op de bank. Hij heeft nog wel op zijn kamer gestaan een jaar. Nu met 2 jaar is de commode naar de babykamer.

Wij hebben een Malm kast (4 lades) en zolang het past blijft je lekker op zijn kamertje. En anders kunnen we die ergens anders in huis gebruiken. Maar wij hebben ook geen hangkast voor hem, waarschijnlijk pas als hij veel ouder is.

Onze baby is pas 6 maanden maar we verschonen haar bijna altijd boven, komt ook omdat we haar daar de fles geven. Goede vraag wel wat hierna… die hemnes kun je wel goed ook gebruiken voor kleren.

deze van de zeeman!

1 like

Wij hebben de Hemnes met een bladvergroter. Eerst nog met zo’n verschoonmand, daarna verschoonkussen. Maar eigenlijk gebruiken we de commode nu alleen nog maar als kast. L. wil al maanden niet meer liggen, dus waren we op luierbroekjes en staand verschonen overgestapt. Ik moet hem er nog afhalen, als hij nog netjes is dan zal ik hem nog op de verkoop pagina zetten voor wie interesse heeft.

Korte update over de nachten met L: geen lange krijs buien meer, en ze blijft eindelijk weer tot 06:00/06:30 liggen! :partying_face: Wel is inslapen nog lastig, het duurt zeker een uur voordat ze eindelijk opgeeft en gaat slapen. En vannacht was ze om de 2 uur even huilend wakker, leek erop dat ze nachtmerries of angst had, maar zodra ik binnen kwam ging ze weer liggen en verder slapen.
Ik merk dat ze zelf ook een stuk vrolijker is overdag en veel minder meltdowns heeft. Wat is dat fijn zeg…

11 likes

voor het verschonen hebben wij het alleen de eerste weken gebruikt en dan vaak alleen na bad. Daarna toch al snel op de bank, op bed of op de eettafel :woman_shrugging:t3:. Wij hadden een kussen beneden liggen en die legde wij met regelmaat gewoon op tafel. Ik had overdag echt geen zin om naar boven te gaan om te verschonen. Vaak deed ik haar luier voor of na het slapen ook gewoon beneden. Wel gebruiken we de commode nog veel voor kleding zoals rompertjes, sokjes, slaapzakken en pyjama’s.

1 like

Heeft iemand tips voor leuke podcasts om je een beetje voor te bereiden? Ik luister nu naar mama’en van Nina Pierson maar vind het met vlagen eigenlijk een beetje te zweverig (ze zegt bijv dat ze niet meer kan dansen na haar bevalling omdat ze teveel is geaard door haar bevalling??) en daar kan ik dan helemaal niks mee.

Adem in adem uit, podnataal en voor als je kinderen hebt ik ken iemand die

2 likes

The longest shortest time.

1 like

Ja dan ben je dus teveel geaard!! Daar heb je het al

2 likes

Thanks! Ga eens luisteren straks

Ik luister de bevallingsverhalen van Podnataal. En verder luister ik de podcast van Verlosmoeder!

2 likes

Deze luister(de) ik afwisselend:

• Zwanger & Zo de podcast
  • Podnataal
  • Wijzer in verwachting
  • Mom & Co - de podcast

Edit: Verlosmoeder is ook erg fijn om naar te luisteren inderdaad!

2 likes

K. is 2 en sinds kort zindelijk en we zijn net verhuisd. Zij heeft nu een echte kledingkast en haar Hemnesladekast die we als commode gebruikten staat nu op onze nieuwe kamer voor onze kleding :stuck_out_tongue_winking_eye: als we niet waren verhuisd of als ze nog niet zindelijk was, had ik hem nog op haar kamer gehad en er dan een smalle kast bijgekocht met hanggedeelte, omdat ik dat nu met grote kleding begon te missen.

Over van voren of opzij verschonen; de kraamhulp ging bij ons gewoon aan de zijkant vd commode staan om van voren te kunnen doen. Mijn man is zó gewend dat ze met het hoofd voor hem rechts liggen dat hij op iedere andere manier een grote error krijgt :joy:

Wij hebben daar meerdere van, m’n schoonmoeder maakt ze voor ons. Een grote, daar zit alle duplo in. Ideaal vind ik, want je gooit alle duplo daarop, aantrekken en klaar.
Heb nog een kleinere, maar die heb ik bijna alleen maar als speelkleed gebruikt toen S nog klein was. Omdat er gewoon niet zo heel veel qua speelgoed in past

1 like

Wij hebben er echt een veel te groot ding van gemaakt wat onnodig veel keuzestress gaf. Al die onderwijsvormen, lesprogramma’s en inspectierapporten etc: het zal wel (moet ik wel bij vermelden dat wij gezonde kinderen hebben die zich prima ontwikkelen, ik snap dat dit anders is als je kind wat ‘complexer’ is). Uiteindelijk kijken naar of je een goed gevoel hebt bij een school. En je bedenken dat je het ook maar gewoon moet gaan ervaren en als het echt tegenvalt of je kind vastloopt je ook altijd weer weg kunt.

1 like

Ik heb echt geen inspiratie voor een leuk cadeau voor de verjaardag van L. Hebben jullie nog aanraders? Ze wordt dan 2 jaar.
Aanraders? We hebben helaas niet veel ruimte in de woonkamer voor grote dingen, hebben er nu een al speelkeukentje staan. Ik wilde eerst een ballenbak, maar dat is ook te groot voor haar eigen kamertje. Nieuwe loopfiets krijgt ze al van opa en oma.

Een step misschien? (Was een grote hit bij de dochter van een vriendin)

Edit: of een skippy-paard?

1 like

Ik kwam ook net tips voor een tweede verjaardag vragen, maar dan voor het zoontje van een vriendin, dus wat kleiner. Ik dacht aan wat boekjes maar als iemand nog een geniale tip heeft dan is die ook welkom!

Misschien Modu? Samen geven met opa en oma?