Tips, ervaringen & aanraders #4

Wij hebben hem ook, hij is echt perfect!
Ik snap niet wat je bedoelt met vergroten, wij staan er aan de lange kant langs en dat is prima
Kind ligt gewoon op een normaal kussen

Foto:

En op die lege plek ligt nu het verschoonkussen, en dan kun je zo een laatje opentrekken om iets te pakken

4 likes

Ik bedoel zoiets Bopita Charlotte Bladvergroter Wit | Babypark

Maar als jullie het allemaal schuin of van de zijkant doen is dat dus niet nodig

Niet noodzakelijk, het is volgens mij net wat je gewend bent. M’n moeder legt het liefste een aankleedkussen op de keukentafel en gaat ervoor staan.
Heb ook weleens gelezen dat het wel beter is voor je bekkenbodem als je er recht voor staat, omdat je dan recht staat en niet gedraaid.
Het is maar net wat je handig en fijn vindt.

1 like

Ah dat wist ik niet. Het is ook maar net wat je gewend bent. Vanwege lichte voorkeurshouding weleens geprobeerd andersom te verschonen, maar dat ging ook hopeloos!

1 like

Wij zitten ongeveer op de €600 - €700 p/m momenteel voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Denk wel dat dat een beetje gemiddeld is. Boodschappen zijn gewoon erg duur helaas.

Ik zo’n vergroter gehad en ik kon dus echt niet recht van voren verschonen. Waar doe je die spartelbenen als er overal poep zit, bijvoorbeeld.
Toen maar besloten dat we alle tips van de fysio voor voorkeurshouding gingen opvolgen behalve deze. Het is uiteindelijk goedgekomen gelukkig.

Echt gek hoe je het je dan niet kan voorstellen hoe het anders kan. Ik zou ook echt niet met z’n beentjes de andere kant op kunnen verschonen, ook dat heb ik geprobeerd.

1 like

Bij ons heeft de kraamzorg dat toen aangeleerd, recht van voren verschonen. Ook met het oog op draaiend verschonen.
Zou het nu inderdaad ook echt niet anders meer kunnen.

2 likes

Ja ik pak dus met m’n linkerhand de beentjes en die gaan naar links en met rechts doe ik alles. Om het dan naar achteren te doen lijkt me lastig haha.

Ik denk dat het inderdaad echt is hoe je het hebt geleerd en als je het een week anders doet het wel went, maar ik herken dus wat he zegt dat je niet eens snapt hoe de andere methode werkt.

Ik heb de kleine hemnes als commode zonder bladvergroter en ik wist dus uberhaupt niet dat er ook een optie is om je kindje te verschonen met de beentjes naar je toe? :sweat_smile: ben ook van mijn werk gewend om mensen te verzorgen vanaf de zijkant dus misschien daarom.

Enige waar je wel op moet letten is de diepte, niet alle kussens passen er goed op. Ik heb er eentje van jolein en die past net.

2 likes

Ik heb er de hele week over gedaan. Wat een ramp haha cadeautjes voor de 2e verzinnen :sweat_smile:
Misschien hebben anderen er nog wat aan:
Voor de zoekfunctie: “cadeau tips 1 e verjaardag” :stuck_out_tongue_winking_eye:
(Ik kan overigens wel een lijst van 50 dingen maken ofzo, maar daarvan heeft T al 2/3e gehad in de afgelopen 2.5 jaar haha)
5-DEA12-AC-006-E-4-F4-B-8665-E1-CB43840390
44-EEAFBA-FBE9-45-F7-A920-89-F9767863-CD

Tips hierbuiten:
Vraag iedereen z’n holztiger lievelings dier mee te nemen - wij missen deze 2 nog om de big five te maken vandaar deze nu haha
Het grote Nijntje aanwijs boek
Rupsje nooit genoeg boek
Nijntje verstoppertje
(Bergstein) laarsjes
Grimms poppetjes met die insteek mal
Grimms regenboog & platen
Grimms auto
Way to play (meer vanaf 2jr)
Duplo (altijd een hit)
Sambabal
Kussen set stokke
Reserve knuffel van dé knuffel
Badpakje / zwembroekje

5 likes

Haha wat herkenbaar over dat verschonen. Hier ook gewoon zoals @Nefertiti vanaf de zijkant. Mijn moeder daarentegen heeft zo’n commode waar ik dus vanaf voor benader; ik kan er he-le-maal niks mee. Telkens als ik haar daarop verschoon zit die luier zo vreemd dat ze bijna altijd gewoon doorlekt :sweat_smile:

Wat ik zo hopeloos vind altijd zijn die verschoon units in toiletten. Mega laag, heb het gevoel dat ze totaal niet stabiel zijn, waarrr laat je al je spulletjes? 1 stap naar achteren en je beland zelf in de pot en dan de niet te versmaden geur. :nauseated_face:

Het liefst leg ik dan gewoon ‘ergens’ waar ik ben een verschoonmatje neer en hoppa, maar krijg altijd de indruk dat dat niet door iedereen wordt gewaardeerd ( al helemaal naarmate het kind ouder wordt).

Nu het toch over commodes gaat, hoe lang gebruiken jullie dat? Blijft het daarna in de slaapkamer van kind als het ouder is of…?

Wij hebben het tot het eerste jaar gebruikt en daarna verschoonde we hem eigenlijk altijd op de bank. Hij heeft nog wel op zijn kamer gestaan een jaar. Nu met 2 jaar is de commode naar de babykamer.

Wij hebben een Malm kast (4 lades) en zolang het past blijft je lekker op zijn kamertje. En anders kunnen we die ergens anders in huis gebruiken. Maar wij hebben ook geen hangkast voor hem, waarschijnlijk pas als hij veel ouder is.

Onze baby is pas 6 maanden maar we verschonen haar bijna altijd boven, komt ook omdat we haar daar de fles geven. Goede vraag wel wat hierna… die hemnes kun je wel goed ook gebruiken voor kleren.

deze van de zeeman!

1 like

Wij hebben de Hemnes met een bladvergroter. Eerst nog met zo’n verschoonmand, daarna verschoonkussen. Maar eigenlijk gebruiken we de commode nu alleen nog maar als kast. L. wil al maanden niet meer liggen, dus waren we op luierbroekjes en staand verschonen overgestapt. Ik moet hem er nog afhalen, als hij nog netjes is dan zal ik hem nog op de verkoop pagina zetten voor wie interesse heeft.

Korte update over de nachten met L: geen lange krijs buien meer, en ze blijft eindelijk weer tot 06:00/06:30 liggen! :partying_face: Wel is inslapen nog lastig, het duurt zeker een uur voordat ze eindelijk opgeeft en gaat slapen. En vannacht was ze om de 2 uur even huilend wakker, leek erop dat ze nachtmerries of angst had, maar zodra ik binnen kwam ging ze weer liggen en verder slapen.
Ik merk dat ze zelf ook een stuk vrolijker is overdag en veel minder meltdowns heeft. Wat is dat fijn zeg…

11 likes

voor het verschonen hebben wij het alleen de eerste weken gebruikt en dan vaak alleen na bad. Daarna toch al snel op de bank, op bed of op de eettafel :woman_shrugging:t3:. Wij hadden een kussen beneden liggen en die legde wij met regelmaat gewoon op tafel. Ik had overdag echt geen zin om naar boven te gaan om te verschonen. Vaak deed ik haar luier voor of na het slapen ook gewoon beneden. Wel gebruiken we de commode nog veel voor kleding zoals rompertjes, sokjes, slaapzakken en pyjama’s.

1 like

Heeft iemand tips voor leuke podcasts om je een beetje voor te bereiden? Ik luister nu naar mama’en van Nina Pierson maar vind het met vlagen eigenlijk een beetje te zweverig (ze zegt bijv dat ze niet meer kan dansen na haar bevalling omdat ze teveel is geaard door haar bevalling??) en daar kan ik dan helemaal niks mee.

Adem in adem uit, podnataal en voor als je kinderen hebt ik ken iemand die

2 likes