Tips, ervaringen & aanraders #4

Maar ik zou bij een volgende denk ik iets later doen. Nu kwam het zo uit met verhuizen / verbouwen / zusje wat dan perfect in z’n ledikant kon haha. Maar opzich zou ik het niet erg vinden als je pas met 2.5-3 was gegaan

1 like

Die van mij zijn nu bijna 2,5 en ik denk dat ik ze er nog zeker een halfjaar in laat

2 likes

Ik ga denk ik toch voor een peuterbed.

Het is mijn eerste kindje en ik hoop ooit nog meer kinderen te mogen krijgen. Dus dan word het bedje gewoon doorgeschoven.

Heb je in een peuterbed ook een peuter dekbedovertrek nodig of een normale maat?
M is nu 2,5 geen idee of hij goed gaat slapen in een groot bed :rofl:

2 likes

Als je het idee hebt dat ie het (er uit komen) kan; dan is het misschien wel tijd over te gaan :see_no_evil:, voor ie in z’n boosheid of enthousiasme anders er uit komt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wij waren bij land van Bartje en hadden T in een ledikant, toen eh bijna 2.5, weet niet hoeveel maanden. En hij klom daar dus gewoon uit. Maar wel Head first - stond er gelukkig nog naast :sweat_smile:.
Vraag me niet hoe, was net een aap haha.

Maar zolang het niet hoeft zou ik het lekker zo houden als jullie het fijn vinden :)!

:joy::joy::joy:
Hahahha geweldig. Geef tzt de regio door dan houden we allemaal slingerende auto’s in de smiezen voor je :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kun je baby flesjes nou gewoon in de vaatwasser doen en is dat dan ‘steriliseren’? Of moet je zo’n magnetron ding kopen (ik wil geen gedoe met pannen enz).

En heb je dan ook zo’n raar droog rekje nodig?

Nee heb je allebei niet nodig. Kraamhulp deed heet water in de fles met n drupje afwasmiddel en dan schudden met de speen erop. Dan omspoelen en uit laten lekken. Dat kan ook op een schoon doekje. Wij deden de flessen al vrij snel in de vaatwasser.

1 like

Wij deden de flessen aan het einde van de dag in de vaatwasser, programma van 70 graden. Tussendoor maakte ik ze met het heetste water uit de kraan en beetje afwasmiddel schoon. We hadden 8 flesjes, dus ik werd er heel snel heel makkelijk in. :rofl:
Spenen deed ik 1 x in de week (als ik er aan dacht. :grimacing:) uitkoken in de waterkoker.

Edit: als je je flessen mooi doorzichtig wil houden, zet ze dan niet samen met spaghetti servies/pannen of bestek in de vaatwasser :rofl: dan krijg je flessen met een oranje tintje.

2 likes

Ik doe ze in de vaatwasser, mijn man zegt altijd dat ik ze dan nog even na moet spoelen mbt glansspoelmiddel op dr speen ofzo maar dat vergeet ik altijd eigenlijk

1 like

Wij hebben een simpele flessenwarmer die we als stoomsterilisator gebruikten. Voor het opwarmen van flessen vond ik hem te traag maar ik vond het wel een handig ding in de tijd dat we alles nog steriliseerden! Ook onderdelen van de kolf enzo deed ik erin. Flessen doen we nu al een hele tijd in de vaatwasser maar voor de tweede gaan we dat ding zeker weer gebruiken.

1 like

Jammer dat dat al een jaar niet meer over kinderen gaat. Sinds covid vind ik het zo tegenvallen altijd

1 like

Ik heb zo’n verpakking met magnetronzakjes gekocht van Ardo,maar Medela verkoopt ze ook. Echt super handig, daar flikker je alles in en doet er 60 ml water bij. Dat zakje doe je dicht (net zoals een ziplockzakje) en die zet je ff in de magnetron.

1 like

Bij de DM kun je dit spul halen (veeeeel voordeliger dan bij de wehkamp). Echt ideaal om tussendoor even om te spoelen.
https://www.wehkamp.nl/app/product/16652330?utm_source=app&utm_medium=share&utm_campaign=pdp_share

1 like

Ohja goeie! Ga ik halen als ik in duitsland ben.

En gelukkig is het dus minder gedoe dan internet me wilde doen geloven :joy: ben een beetje zat van het kopen van babyspul tbh. We hebben een vaatwasser dus het zal wel goed komen dan

1 like

Leukkk! Wij hebben gewoon 1 persoons dekbed genomen. Die kun je evt nog onder het matras in stoppen. Wel een passend dekbed overtrek.

Welke leeftijd gingen jullie kinderen van een stenen bord eten? De bordjes zijn hier allemaal gebarsten maar ik wil eigenlijk geen nieuwe kopen, denk dat ze het misschien wel kan. Weet alleen niet of het een realistische gedachte is voor een kind van 2,5.

ben een beetje zat van het kopen van babyspul

Nouuu dit had ik dan weer niet van je verwacht :laughing:

Ik heb het zelf ook hoor, ik wil voort alles in huis hebben en dan lees of hoor je weer iets en dan ga ik weer denken ohja dat is misschien ook nog handig om te bestellen, helemaal geen zin meer in want je blijft bezig.

1 like

En zoveel heb je ook zo snel in huis, als je het toch nodig blijkt te hebben. Echt in die kraamweek en de weken erop hebben we zoveel online besteld, zo handig. Wij hebben ook heel minimaal gekocht van tevoren en echt alles is gebruikt.

2 likes

Jaaa ik wil nu juist alles kopen en in huis hebben voor het geval dat zodat ik ‘daar straks allemaal niet aan hoef te denken’. Als in een soort nesteldrang, maar zo werkt het natuurlijk helemaal niet.

Ik heb net ook (met 33,5) de pui gewassen, vooral omdat ik dat inzepen zo heerlijk vind en schoonmaakmiddel nu zo lekker vind ruiken. :crazy_face: helemaal gek geworden.

Wie heeft er antenataal gekolft? Heb je dit gedaan vanaf 37 weken ? Ging het een beetje?

1 like