Ja je kan dan zonder problemen even helemaal terug op melk - borst/kv/kolf maakt niet uit. Maar dan hebben ze weer even rust (de darmpjes) om er aan te wennen .
Mijn dochter heeft dit een paar keer gehad. Thermometer met vaseline even gebruiken. Niet roeren of heen en weer bewegen!!! Alleen even er in en eruit, soms gaan ze daardoor automatisch persen. Mocht dat niet lukken en zie je dat ze moet poepen maar niet durft te persen of dat de drol te groot is, deed microlax hier altijd wonderen.
Oh dank jullie wel allemaal! Zit nu zelf even te huilen dat ik van jullie tips krijg, zo lief en behulpzaam hier altijd
Ga het meteen proberen en dna even achter microlax aan.
Mijn baby kreeg toen ze 4 maanden was lactulosesiroop (2x daags 3.5 ml) voorgeschreven omdat ze moeilijk kon poepen.
Wij hebben dat ook meegemaakt. Bij ons hielp lactulose.
Och net liep ze paars aan en gillen van het huilen. Keek in in haar luier zag ik dat de keutel gewoon vast zat. Haar hele anus helemaal ‘vast’ met de keutel. Pff kan wel janken. Huisarts is al niet meer bereikbaar.
Net even extra thee gegeven en een flesje met meer water in verhouding. Klein beetje olie erdoor.
Ga morgen wel even bellen met de HA, dit is niet te doen.
Ooh gossie…heel erg verdrietig om je kleintje zo te zien. L. kreeg ook zoveel last en ging dan overstrekken, ik zat ook regelmatig te janken als ze zo’n last had. Sterkte, het komt goed
Ja heb haar vandaag ook geen vaste voeding meer gegeven. Kijken hoe het vannacht gaat.
Roosvice lacto / pruim misschien ook nog een idee.
Nee ik voel het niet zo goed, soms wel maar soms ook niet. Ik heb ook al een aantal keren gehad dat ik na ongeveer 20 min opeens nieuwe toeschietreflex kreeg en dat er dan nog best wat melk uitkwam. Maarja ain’t nobody got time om steeds zo lang te kolven hoor Bedankt voor het meedenken! Ik ga proberen wat te spelen met de standen.
Binnenkort ga ik naar Duitsland dus even de DM leegkopen. Wat zijn jullie ultieme tips voor baby dingen (7 maanden, wil ook wel snacks uitproberen en wat dingen voor later kopen).
Ach zo sneu en klote geen aanvullende tips meer op wat er al is gegeven, maar als het vanavond weer zo is mag je ook de hap bellen he, vinden ze echt niet erg!
Oh dat is ook een goeie!
Nou ( beetje one issue forummer nu sorry) inmiddels is er godzijdank beweging. Mijn man kwam thuis en net op dat moment kreeg ze weer persdrang inclusief compleet rood aanlopen met krijsen van de pijn. Wij haar neergelegd en gekeken; ‘ stond’ de drol weer echt vast, met een cm ervan al ‘eruit’. Toen heb ik uit een soort reflex die drol ‘ eruit gedrukt’ vanaf buiten terwijl mijn man haar beentjes vasthield. Dus ik hielp haar met persen door te squeezen zeg maar. 15 minuten later weer zelfde verhaal, kwam er weer op dezelfde manier met hulp een keiharde drol uit. Daarna zag je de opluchting van haar gezichtje.
Vanaf nu even geen vaste voeding meer, beetje meer water in verhouding tot poeder en dan maar even kijken hoe we het gaan opbouwen.
Heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties!
Je zou ook nog pruimen kunnen proberen, dat is een natuurlijk laxeermiddel en nog lekker ook!
Wij hebben M geloof ik vanaf 1,5 ofzo zelf de trap af laten gaan, we hebben haar geleerd dat ze boven aan de trap om moet draaien en dan voorzichtig naar beneden klimmen. Mijn neefjes en nichtjes hebben het zittend geleerd, dus dat kan ook nog. M is nu 2 jr 4 maanden en gaat sinds kort “normaal” de trap af, vindt ze heel interessant allemaal.
Mijn man heeft het gedaan. Laten zitten en dan samen zo.
Nu gaat ze staand en dan hou ik handje vast en gaat het stapje voor stapje. Soms doet ze dan tree zittend tussendoor.
Wat waren ook alweer merken waarbij broeken wat smaller zijn bij de taille? S past echt alleen leggings achtige dingen en joggingsbroekjes, jeans enzo zakken gewoon helemaal af
Yes klopt die hebben hele smalle modellen @HotMomma . Mocht je er 1 in de buurt hebben zou ik ff langs gaan om te proberen.
K. draagt nu de polly (NKFPOLLY). Geloof dat die tm maat 86 de NBMPOLLY heet. Ze heeft die broek gewoon 4x in verschillende wassingen/modellen. Ene heeft wat smallere pijpen, andere iets rechtere etc. Maar boven zitten ze allemaal heel smal (dat is ook het model). Bij allemaal zijn de zakjes en knoopjes net anders waardoor je niet ziet dat het dezelfde is vind ik. Loont wel even om online te zoeken, want prijzen varieren nogal
@June88 k. ging in het begin achteruit en dan op de knieën een trede naar beneden. In ons nieuwe huis zit de trapleuning blijkbaar lager want hier komt ze bij de trapleuning dus nu wil ze alleen nog vooruit… brrr. Heb haar nu dus geleerd om langs de brede kant te lopen en niet bij die smalle kant waar de trap draait.
Dankuuuu! Ik ga op zoek
Hopelijk zitten ze bij jullie ook goed! K. draagt qua korte broeken nog rustig maat 80, maar voor lange broeken heeft ze echt 92 nodig voor de lengte en deze zakken niet af bij haar. Moet ze nog wel iets “aansnoeren” maar er zitten ook van die elastieken in.
Mijn broertje heeft leren lopen met chips … van de ene stoel naar de andere. Die liep ook vrij laat en was volgens m’n ouders vooral lui (ik was 5.5 en droeg alles naar ‘m toe als ie een gil gaf
)