Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik ben de ledikantdekens gaan gebruiken voor dekentje op de bank. Worden nu elke dag gebruikt door peuter, mij en ook mijn man steelt hem weleens :sweat_smile: zijn zo lekker zacht

1 like

Het is hier best koud en vochtig helaas, maar gelukkig komen ze binnenkort nieuw glas plaatsen. Dat zal een hoop schelen.

Slim om inderdaad een mix van dekentjes te hebben. Dan komt het vast goed. Als ik jou en @Discopony hoor moet ik sowieso een wollen dekentje van Disana scoren!

@Karl_Lagerfeld Die is ook heel leuk! Volgens mij is hij gemaakt van 100% polyester.

Haha, dit doen wij ook!

1 like

Wel zo fijn idd om dingen te kopen die multifunctioneel zijn en die je langere tijd kunt gebruiken. Daar proberen we met onze aankopen ook echt op te letten.

Ik zag dat de wikkeldeken van Lodger van die gaten heeft voor in de autostoel. Ik denk dat die het sowieso gaat worden. Dan ligt hij ook lekker helemaal ingepakt. Wel zo fijn als we in december uit het ziekenhuis komen.

Top! Dan hoef ik daar niet meer over na te denken. Slim ook een wollen pakje, want we willen graag gebruik gaan maken van een draagzak.

Hoe zit het ook alweer met die pakken van Ielm? Meen me te herinneren wel eens iets gelezen te hebben dat ze niet 100% waterdicht zijn als je kind echt in de plassen gaat zitten e.d. Mijn dochter is nu anderhalf en doet niets liever dan in plassen zitten. Ik zoek iets voor het najaar / de winter waar ze lekker mee buiten kan spelen als het slechter weer wordt.

Pak van Ielm, of een regenbroek (zo’n soort tuinbroek) en regenjas?

• Ielmpak
  • Gewoon regenpak
  • Anders

0 stemmers

K. heeft een Ielmpak en het daar vorig jaar droog mee gehouden, ging er ook regelmatig mee in plassen of met regenlaarzen stukje een meertje oid inlopen. Wij deden de broekspijpen dan over de laarzen en de boord wordt dan wel nat, maar doordat die over de laarzen zit wordt zij niet nat.

@SemM je moet even in de beginpost op dat bewerkicoontje rechtsboven klikken.

1 like

Misschien een domme vraag, maar doe je dat wollen pakje over kleertjes heen als een jas voor in de draagzak naar buiten als het koud is? Want als je ergens binnen bent lijkt mij dat weer te warm?

1 like

N (15 maanden) lekt vrijwel elke nacht door. Ik denk ook dat ze daardoor onrustiger slaapt, ze huilt meerdere keren per nacht eventjes en ik denk dat dat misschien is omdat ze het koud heeft of gewoon omdat het oncomfortabel is. Ze is alleen ook een hele lichte slaper dus ik durf haar niet wakker te maken als ik zelf naar bed ga om haar te verschonen, want ik ben bang dat ze dan niet verder slaapt. Iemand tips? Helpen die broekjes echt beter dan Luiers? Of iets wat ik qua kleding kan doen om haar minder nat te laten worden? Ze slaapt meestal in enkel een romper en haar slaapzak en die zijn beiden doorweekt 's ochtends.

Zou idd andere luiers of broekjes gaan proberen voor de nacht. Bij ons hielp pamper protection night (ofzo) echt het beste. En tegen poepluiers deden we altijd een billendoekje in het randje. Zo bleef hij schoon bij diarree.

1 like

Hier gaat mijn vriend heel blij mee zijn! Die kan niet wachten om buiten te lopen met de draagzak. Dat wollen pakje is heel erg leuk. Ik heb al je tips weer opgeslagen :smile:

1 like

Is er iemand met ervaring met een slaapmethode boek of iets dergelijks? Na een week of 2 ok slapen, was het de afgelopen dagen weer een ramp. Woe/do om de zoveel uur wakker (leek op nachtmerries of nachtangst) en vrijdag en vandaag weer om 05:15 klaar wakker. Inslapen duurt ook meestal 45/60 min met 2 keer huilen.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik ben altijd diegene die eruit moet, omdat ze helemaal in paniek schiet als haar vader het probeert over te nemen en het alleen maar erger wordt. Dus ik ben echt heel erg moe en gefrustreerd onderhand. Ze wil niet eens meer naar bed gebracht worden door haar vader.

Ik denk dat ik het nog niet kan zien omdat ik nog te recent lid ben en/of te weinig posts heb :frowning:

Ik ben in ieder geval op zoek naar een cadeautje voor een kinderpartijtje (kindje wordt 4, ik neem aan dat het iets kleins zou moeten zijn) en een cadeau voor onze (stief)dochter die 4 wordt.

Ik ben nog maar heel recent stiefmoeder en ik ben hier helemaal niet ingegroeid zoals “normale” moeders dus ik ken ook de ongeschreven regels niet :grimacing:

Hebben jullie nog aanraders voor speelkeukentjes? Het liefst niet te groot en het is natuurlijk extra leuk als er knopjes op zitten die ook echt iets doen

Luierbroekjes waren hier de oplossing! Ik vind ze bovenin om de buik ook wat beter blijven zitten omdat dat flexibel is en niet 2 van die plakkertjes heeft wat nog weleens verschuift.

1 like

Enige wat hier helpt is een luierbroekje met daaroverheen een luier. Zo doen we dat nu elke nacht.

1 like

Iemand een tip bij luieruitslag/diarree? Sinds onze dochter van 6 maanden op de crèche zit pakt ze alles op. Dit keer diarree, heeft er nu al een week last van.

Ik wil ORS geven maar ze verslikt zich snel dus durf het eigenlijk niet aan enkel water te geven.
Daarnaast heeft ze nu zo luieruitslag dat dr billen zelfs bloeden.

Had voordat ze bloeden van alles geprobeerd aan cremetjes of juist helemaal niets. Weet even niet zo goed meer wat ik ermee kan of moet…

De billencreme van drs Leenarts werkt hier ook goed bij uitslag.
Sterkte, klikt als een heftige periode!

1 like

Dag mag dus ook op de kapotte plekjes?

Thanks! Zal eens kijken :slight_smile: agg het is elke keer wat, vind het vooral zo sneu voor haar dat ze niet comfortabel is