Ja, precies! Vanaf deze kant van de stad is het amper verder dan het UMC.
Staat mooi ja, ons Gooische meisje
O ja ik vond ze verder heel lief hoor! Vooral de verpleegkundigen, anesthesie en iedereen in de OK. Over de klinisch verloskundigen ben ik niet zo te spreken
Ontbijt en lunch waren inderdaad wel prima, maar het vegetarisch aanbod qua avondeten was gewoon heel matig en geen eiwitvervanger (terwijl ik dat wel echt nodig had op dat moment). En zoân vies groentenprakje erbij. Ik had liever wat magnetronmaaltijden meegenomen of eten besteld, maar dat kwam niet echt in me op.
Oost Duitsland
Edit: Geboortepakjes bestaan ook niet daar, alle babies dragen dezelfde ziekenhuispakjes. Behalve wij haha, we hadden allemaal leuke stippenpakken van de Hema. De verpleegsters kenden ons na een tijdje ook: Wo sind die HollÀnder mit den Outfits?
Vooral Umcg heb je best wat keuze. In Martini is het beperkter, daar keken ze me heel raar aan toen ik zei dat ik zin had in frisdrank. Ik had zoân dorst na de bevalling en zoân zin in spa rood of cola haha. Ik moest het doen met limonade, appelsap of sinaasappelsap.
Ja klopt, en in het Martini zelf was er ook weinig te vinden. Mân vriend heeft ook lopen zoeken naar een frisdrankautomaat (ik had ook zoân zin in cola, niet gevonden). Heb daar toen nog over gepost geloof ik haha, dat ik het zo raar vond dat we nergens snacks konden halen. In het umcg heb je iig de AH to go, lekker makkelijk.
Ja inderdaad, daar kun je makkelijk zelf iets halen. Ik lag in coronatijd in Martini, dus het restaurant was dicht. Mijn man moest ook telkens naar huis om daar te gaan eten.
Ik weet wel wat ik mijn vluchtkoffer stop, mocht ook ooit nog een keer gaan bevallen.
Nouja als je niet vol raakt van het eten daar na een zware bevalling (en operatie) gaat er toch iets mis? Ik hoef geen chefwaardige maaltijd maar wel iets dat vult en gezond is en nog een beetje te vreten is.
En dan denk ik niet alleen aan mezelf die daar maar een paar dagen ligt maar ook aan mensen die daar echt lang liggen voor herstel.
Heee, ik dacht al aan de hand van het kaartje, zijn wij in hetzelfde ziekenhuis bevallen? Ja dus echt heel chill inderdaad. Ik had mijn hele bevalling mega veel honger maar mocht niks eten ivm hoge kans op spoedkeizersnede. Vervolgens was ik bevallen om 4:00 en kon ik niks anders krijgen dan een beschuitje. Mijn tip: neem zeker snacks en eventueel ook wat crackers ofzo mee
Hier in het LUMC bevallen, in totaal daar een week geweest en zooo lekker gegeten, haha! Zelfs een avond een mega lekkere cheeseburger. Waren trouwens privĂ©kamers. Ook weleens in een streek ziekenhuis geweest toen mân baby een nachtje is opgenomen en dat was toch minder.
Maar dan moest je zelf je wekker zetten en je maar zien te redden? Ik vind dat echt belachelijk! Ik liet de ouders lekker slapen en maakte ze wakker als het tijd was, even begeleiden met verschonen en dan tips geven mbt bv.
Ik beval in het ziekenhuis waar ik werk dus weet wat het menu is en dat is opzich prima maar heb wel al tegen mân vriend gezegd dat de eerste warme maaltijd na de bevalling (moet zeker 25 uur blijven) sushi zal zijn
Oh dat is wel balen! Ik mocht om 19.15 beginnen met persen maar mijn verpleegkundige had dit zien aankomen dus rond 18.00 had ze mijn vriend opdracht gegeven flink wat eten voor mij te bestellen. Eeuwig dankbaar dat ze dat heeft gedaan .
Nouja ik kon niet echt om iets anders vragen? Ik heb het wel een keer gedaan en toen zeiden ze dat dit het was (voor vegaâs). Dus ja als ik ooit in dat ziekenhuis beland neem ik lekker zelf eten en snacks mee.
Prima toch als jij het oké vindt om (even) niet lekker en vullend te eten, maar ik waarschuw anderen gewoon even.
Nouja geen eiwitvervanger geven aan iemand die net een keizersnede heeft gekregen. Eten is heel belangrijk bij wondgenezing.
Lijkt wel alsof je persoonlijk beledigd bent ofzo? Alsof ze jouw groentenprakje niet te vreten noemt.
Bij mij (umcg) was het eten best oké. Als je hongerig bent na de bevalling ben je ook gauw tevreden haha. We hadden wel snacks mee dat is wel een aanrader idd.
@Sovereign sushi is wel koud hĂš? Just sayinââŠ
Ik heb van de week de base voor de cybex Z geĂŻnstalleerd en wilde ook de maxi cosi er op bevestigen maar dat lukt me dus niet? Er wordt gezegd dat het i.p. met 1 klik zou moeten lukken maar niet dus, meer mensen die het met dit type hebben gehad ? Ook lijkt ie te groot voor de auto?! Ik zit best naar voren maar hij lijkt teveel tegen de stoel te komen.
Wij hebben dit ook met de maxicosi, hij kan niet achter mân man. Want die kan dan amper nog rijden⊠ik zit altijd zo ongeveer IN de voorruit - dus dat past wel.
Wij hebben âm dus altijd aan de kant waar mân man niet zit zegmaar. Op vakantie zelfs geswitcht als we ook ruilde van bestuurder (dus ook T zân stoel telkens) op de achterbank, anders rijdt/zit het gewoon echt niet lekker voor hem
Ik ben bevallen in het Martini maar daar kregen we gewoon 2 maaltijden. We konden niet zelf kiezen wat we wilden hebben haha Maar ik was kapot en had niet eens energie en zin om te eten dus maakte me ook niks uit.
Ik ben afgestudeerd als dietist en voeding (eiwitten) zijn heel belangrijk bij herstel. Zeker teleurstellend en niet van deze tijd dat een zkh geen adequate eiwitrijke vleesvervangers heeft.
Wij (nee alleen ik, mân man niet haha, die vroegen ze ook niks want hadden best iets willen betalen ofzo anders) kregen 2jr geleden ook gewoon eten. Zonder keuze ofzo. Ze vroegen niet eens vega of niet
Maar misschien hadden ze me dat broodje rosbief weg zien werken
Het was aardappelpuree en spinazie (smaakte heel chemisch uit potje ofzo?) en een HELE zoute worst. Eh, toen heeft mân schoonzus biefstuk bij een lokaal restaurant voor me gehaald . Zo decadent eigenlijk hihi.
Ja zo ging het inderdaad! Ik kon ook niet lopen of niks, dus ik drukte vet vaak op die knop. Wist niet dat dat voor spoed was maar ja, hongerige baby na een keizersnede is ook spoed? Oja het was toen ook 37 graden haha. Oh the memories.
Het verhaal over mijn kamergenoot die een bevallingsfeest met 5 man en een tafel Döner gaf heb ik volgens mij al een keer verteld