Tips, ervaringen & aanraders #4

Luierbroekjes helpen goed. En niet te strakke romper.

Ik dacht even dat je in mijn ziekenhuis was :stuck_out_tongue_winking_eye: maar de huisstijl is net anders haha. Mijn ziekenhuis heeft ook een prima menu. Eigen keuken en kok op de kraamafdeling en die gaat om 22u ofzk naar huis, maar dan kun je tot er weer een kok is wel gewoon brood, beschuit, crackers, limonade, fruit of drinken krijgen. En van 7 tot ik denk ook 22u is er een gastvrouw/gastheer die je kan bellen als je honger hebt/iets wilt hebben qua eten of drinken.

Mijn man mocht ook gewoon mee eten/drinken alleen voor hem moesten we dan wel nog betalen. Echt prima geregeld.

Ik had desalniettemin een halve voorraadkast bij haha. Toen ik ging bevallen van K. Had ik dextro, appelsap en limonade bij voor het geval ik een hypo zou hebben (dan zit je bloedsuiker dus te laag en heb je snelwerkende suikers nodig) en op weg naar het ziekenhuis (met al weeen haha) heb ik mn man bij de tankshop nog cola laten halen, want daar had ik ineens veel meer trek in bij wen hypo dan in wat ik bij had :joy:

Ja, dit wil ik ook weten :joy:

Heb de laatste weken m’n schoonouders gemeden omdat ik bang was daar dan te moeten bevallen. Maar als ik dit menu eerder had gezien
 :wink:

Haha ja er was niks aan de hand en ik heb de knop niet een keer hoeven gebruiken maar ik vond het wel eng! Maar inderdaad lekker gekroeld en genoten en gevideobeld met mijn man :grimacing:

1 like

Blaricum is een aanrader :grin: Niet per se het eten trouwens, maar een fijn, kleinschalig ziekenhuis met alleen maar lieve mensen (en eten zeker ok!). Bij mij lag alles vol in de stad, dus de verloskundige had ruim een uur rond gebeld, voordat duidelijk was waar ik naartoe kon.

2 likes

Ja is die ook vega te verkrijgen? Ja sorry anders gewoon thuisbezorgd hoor :joy::pray:t3: Ga geen vieze shit eten

1 like

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik 3 dagen in het ziekenhuis moest blijven met baby, man mocht niet, en op de kamer lag met andere vrouwen. Vond dat toen echt super zwaar, vooral die nachten. Ik weet nog dat een verpleegster om 23.00 uur zei: goed en dan ga je om 01.00 en om 03.00 kolven en dan om 6 weer. En ik alleen maar dacht: en slapen dan? En geen idee wat je met die baby moest :sweat_smile: en dan alleen, nou echt brrrrr.

Edit: en de babies van de ander huilde natuurlijk steeds als die van jou even stil was

2 likes

Wow dit klinkt heftig, vooral met al die hormonen. Pfoe.

@Fredje prima te doen, halfuurtje rijden. En staat ook wel fancy op je id haha.

1 like

Wat was dat voor horror ziekenhuis?!

1 like

Poeh heftig zeg! Ik heb tijdens m’n zwangerschap opgenomen gelegen en toen lag ik op de kamer met 3 anderen en dat vond ik al heftig qua slaap in de nacht. En daar lagen nog geen eens baby’s bij!

1 like

Ben je van plan om naar Groningen te gaan? Ik kan je alvast vertellen dat ze bij Martini en umcg helaas geen smoothies enzo op het menu hadden haha. Maar wel genoeg keuze verder hoor.

Edit: @anon18050057 Oh wat erg, dan rust je toch totaal niet uit :neutral_face:

Ja, precies! Vanaf deze kant van de stad is het amper verder dan het UMC.
Staat mooi ja, ons Gooische meisje :grin:

1 like

O ja ik vond ze verder heel lief hoor! Vooral de verpleegkundigen, anesthesie en iedereen in de OK. Over de klinisch verloskundigen ben ik niet zo te spreken :grimacing:
Ontbijt en lunch waren inderdaad wel prima, maar het vegetarisch aanbod qua avondeten was gewoon heel matig en geen eiwitvervanger (terwijl ik dat wel echt nodig had op dat moment). En zo’n vies groentenprakje erbij. Ik had liever wat magnetronmaaltijden meegenomen of eten besteld, maar dat kwam niet echt in me op.

1 like

Oost Duitsland :grinning_face_with_smiling_eyes:

Edit: Geboortepakjes bestaan ook niet daar, alle babies dragen dezelfde ziekenhuispakjes. Behalve wij haha, we hadden allemaal leuke stippenpakken van de Hema. De verpleegsters kenden ons na een tijdje ook: Wo sind die HollÀnder mit den Outfits?

11 likes

Vooral Umcg heb je best wat keuze. In Martini is het beperkter, daar keken ze me heel raar aan toen ik zei dat ik zin had in frisdrank. Ik had zo’n dorst na de bevalling en zo’n zin in spa rood of cola haha. Ik moest het doen met limonade, appelsap of sinaasappelsap.

Ja klopt, en in het Martini zelf was er ook weinig te vinden. M’n vriend heeft ook lopen zoeken naar een frisdrankautomaat (ik had ook zo’n zin in cola, niet gevonden). Heb daar toen nog over gepost geloof ik haha, dat ik het zo raar vond dat we nergens snacks konden halen. In het umcg heb je iig de AH to go, lekker makkelijk.

Ja inderdaad, daar kun je makkelijk zelf iets halen. Ik lag in coronatijd in Martini, dus het restaurant was dicht. Mijn man moest ook telkens naar huis om daar te gaan eten.
Ik weet wel wat ik mijn vluchtkoffer stop, mocht ook ooit nog een keer gaan bevallen.

1 like

Nouja als je niet vol raakt van het eten daar na een zware bevalling (en operatie) gaat er toch iets mis? Ik hoef geen chefwaardige maaltijd maar wel iets dat vult en gezond is en nog een beetje te vreten is.
En dan denk ik niet alleen aan mezelf die daar maar een paar dagen ligt maar ook aan mensen die daar echt lang liggen voor herstel.

8 likes

Heee, ik dacht al aan de hand van het kaartje, zijn wij in hetzelfde ziekenhuis bevallen? Ja dus :smile: echt heel chill inderdaad. Ik had mijn hele bevalling mega veel honger maar mocht niks eten ivm hoge kans op spoedkeizersnede. Vervolgens was ik bevallen om 4:00 en kon ik niks anders krijgen dan een beschuitje. Mijn tip: neem zeker snacks en eventueel ook wat crackers ofzo mee