Tips, ervaringen & aanraders #4

Hier in het LUMC bevallen, in totaal daar een week geweest en zooo lekker gegeten, haha! Zelfs een avond een mega lekkere cheeseburger. Waren trouwens privékamers. Ook weleens in een streek ziekenhuis geweest toen m’n baby een nachtje is opgenomen en dat was toch minder.

Maar dan moest je zelf je wekker zetten en je maar zien te redden? Ik vind dat echt belachelijk! Ik liet de ouders lekker slapen en maakte ze wakker als het tijd was, even begeleiden met verschonen en dan tips geven mbt bv.

Ik beval in het ziekenhuis waar ik werk dus weet wat het menu is en dat is opzich prima maar heb wel al tegen m’n vriend gezegd dat de eerste warme maaltijd na de bevalling (moet zeker 25 uur blijven) sushi zal zijn :grin::stuck_out_tongue_winking_eye:

Oh dat is wel balen! Ik mocht om 19.15 beginnen met persen maar mijn verpleegkundige had dit zien aankomen dus rond 18.00 had ze mijn vriend opdracht gegeven flink wat eten voor mij te bestellen. Eeuwig dankbaar dat ze dat heeft gedaan :joy:.

2 likes

Nouja ik kon niet echt om iets anders vragen? Ik heb het wel een keer gedaan en toen zeiden ze dat dit het was (voor vega’s). Dus ja als ik ooit in dat ziekenhuis beland neem ik lekker zelf eten en snacks mee.

Prima toch als jij het oké vindt om (even) niet lekker en vullend te eten, maar ik waarschuw anderen gewoon even.

1 like

Nouja geen eiwitvervanger geven aan iemand die net een keizersnede heeft gekregen. Eten is heel belangrijk bij wondgenezing.

Lijkt wel alsof je persoonlijk beledigd bent ofzo? Alsof ze jouw groentenprakje niet te vreten noemt.

11 likes

Bij mij (umcg) was het eten best oké. Als je hongerig bent na de bevalling ben je ook gauw tevreden haha. We hadden wel snacks mee dat is wel een aanrader idd.

@Sovereign sushi is wel koud hè? Just sayin’…

Ik heb van de week de base voor de cybex Z geïnstalleerd en wilde ook de maxi cosi er op bevestigen maar dat lukt me dus niet? Er wordt gezegd dat het i.p. met 1 klik zou moeten lukken maar niet dus, meer mensen die het met dit type hebben gehad ? Ook lijkt ie te groot voor de auto?! Ik zit best naar voren maar hij lijkt teveel tegen de stoel te komen.

Wij hebben dit ook met de maxicosi, hij kan niet achter m’n man. Want die kan dan amper nog rijden… ik zit altijd zo ongeveer IN de voorruit :sweat_smile: - dus dat past wel.
Wij hebben ‘m dus altijd aan de kant waar m’n man niet zit zegmaar. Op vakantie zelfs geswitcht als we ook ruilde van bestuurder (dus ook T z’n stoel telkens) op de achterbank, anders rijdt/zit het gewoon echt niet lekker voor hem :see_no_evil:

Ik ben bevallen in het Martini maar daar kregen we gewoon 2 maaltijden. We konden niet zelf kiezen wat we wilden hebben haha :sweat_smile: Maar ik was kapot en had niet eens energie en zin om te eten dus maakte me ook niks uit.

Ik ben afgestudeerd als dietist en voeding (eiwitten) zijn heel belangrijk bij herstel. Zeker teleurstellend en niet van deze tijd dat een zkh geen adequate eiwitrijke vleesvervangers heeft.

4 likes

Wij (nee alleen ik, m’n man niet haha, die vroegen ze ook niks want hadden best iets willen betalen ofzo anders) kregen 2jr geleden ook gewoon eten. Zonder keuze ofzo. Ze vroegen niet eens vega of niet :sweat_smile:
Maar misschien hadden ze me dat broodje rosbief weg zien werken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het was aardappelpuree en spinazie (smaakte heel chemisch uit potje ofzo?) en een HELE zoute worst. Eh, toen heeft m’n schoonzus biefstuk bij een lokaal restaurant voor me gehaald :joy:. Zo decadent eigenlijk hihi.

Ja zo ging het inderdaad! Ik kon ook niet lopen of niks, dus ik drukte vet vaak op die knop. Wist niet dat dat voor spoed was :sweat_smile: maar ja, hongerige baby na een keizersnede is ook spoed? Oja het was toen ook 37 graden haha. Oh the memories.

Het verhaal over mijn kamergenoot die een bevallingsfeest met 5 man en een tafel Döner gaf heb ik volgens mij al een keer verteld :upside_down_face:

Ik kon daar afgelopen januari wel kiezen! Via dat tv scherm kon je het dan doorgeven. Maar ik was er ook een paar dagen, misschien dat dat ook nog uitmaakt want het moest wel ruim op tijd doorgegeven worden.

1 like
  • een rietje! Ik was zo blij met mn rietje in mn waterfes.
5 likes

En een soort fles of ander soort fles om te gebruiken bij het plassen. Kreeg daar niks en toen we later weer opgenomen moesten worden was ik het vergeten mee te nemen en zat ik te klooien met een bekertje.

2 likes

Huh, ze hadden in het ziekenhuis niks om je te helpen plassen? Dat is wel een beetje raar.

Nou spoed… Gewoon als je iemand nodig hebt. Als je nou belt voor een glaasje water wat je man ook kan pakken dan zou ik dat wel gezegd hebben maar je ligt daar niet voor niets. Vervelend hoor dat je die ervaring hebt gehad!

Jep, zoiets hadden wij ook. Kroketten, pannekoeken, zalm… kom maar door!!!

Partner kreeg 1 maaltijdbon maar ik kon zoveel bestellen dat hij gewoon mee at.

@Fishing @Superkonijn @Moon86

Oh balen zeg, ik parkeer altijd achteruit in op ons pad en dan was het t handigst geweest om m achter de bestuurdersstoel te plaatsen qua uitstappen😑 dat vertellen ze er natuurlijk niet bij als je dat ding koopt. En tis ook niet zo dat we een kleine auto hebben (Ford B max).

Ja dat reiswiegje van cybex is ook volgens mij de meest grote die er is. In mijn auto zit alleen de hond op de bijrijder stoel dus is niet zo’n probleem gelukkig.