Tips, ervaringen & aanraders #4

Nee eten voor patiënten is echt :nauseated_face:

Ik had dus rond 18:00 eten besteld, kwam er een verpleegkundige binnen die zag dat ik mijn eerste hap avondeten nam en zei: oh nee nee, je mag nu echt niet eten hoor!!! Dadelijk ga je overgeven van de weeën en de kans op keizersnede is groot, dan kan je beter nuchter zijn, zet dat bord maar in de koelkast. Dus toen moest ik toekijken hoe mijn eten weer werd weggehaald :sob: mocht alleen nog droog beschuit :sob:
overigens de volgende dag als lunch wel die maaltijd nog opgewarmd in de magnetron want we lagen toch nog steeds in het ziekenhuis

1 like

Wij hebben een maxicosi Pebble Plus (ofzo haha) en een Volkswagen tiguan - op de bagage ruimte na ook heen kleine auto. Maar dat besef je idd niet als je het aanschaft. Echt suf ja dat het allemaal zo groot is :sweat_smile:

1 like

Doe je dat wollen pakje dan gewoon over zijn/haar kleertjes aan?

Edit:
Oeps…… zie dat je deze vraag al beantwoord hebt! Sorry!

1 like

Nee, niet dat ik weet. Had er ook eigenlijk niet aan gedacht om er naar te vragen.

Mijn ziekenhuis had ook zo’n kaart. Moest een week blijven, vond het net een hotel. Je mocht de hele dag door bestellen wat je wilde. Er waren zelfs kroketten. Mis het eten daar soms nog :grimacing:

Samenvatting

Menukaart

8 likes

Ik denk inderdaad een mug. Heeft die van ons ook wel eens en ik moet dan stiekem een beetje lachen om de ongecoördineerde poging om te krabben :joy:

2 likes

Nee het wordt waarschijnlijk Heerenveen! Dus als iemand daar verhalen over heeft hoor ik het graag :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wat slecht joh. Bij ons kwam de gastvrouw/gastheer om de zoveel tijd binnen lopen (zat ik daar met flinke rugweeen in bad, een verpleegkundige erbij die met de warme douche over mn schouders ging en mn man die half over het bad hing om tegendruk te geven :joy:). Nu zullen ze wel wat gewend zijn op die afdeling en de tussen de deur naar de gang en de bevalkamer is een soort halletje gemaakt met een gordijn, maar vk heeft toch maar even doorgegeven dat we ze wel zouden bellen als we iets nodig hadden :joy:

1 like

Vraagje, mijn dochter is bijna 5 maanden. Hapjes zijn nog geen succes, maar geef iedere dag een paar hapjes. Hopelijk gaat ze er zo een beetje aan wennen en het principe van een lepel snappen haha.

Maar nu las ik dat sommige mensen door de laatste fles rijstebloem doen. Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Geen ervaring met rijstebloem maar hier gingen de hapjes van de ene op de andere dag super goed. Eerst hoefde ze niets en drie dagen later at ze een heel potje leeg

1 like

Zijn er hier moeders die in (omgeving) Zaandam/Zaanstreek wonen en die ik wellicht wat vragen mag stellen? Iets met verhuizen enzo :grin:

Zag dit voorbijkomen. Wellicht zijn hier mensen die dit gebruiken.

Hé, het ZGV :grinning:

Als het er meer worden zou het hand- mond- voetziekte kunnen zijn. Dat heerst nu weer. Mijn kindje (en man :sweat_smile:) hebben dit nu.

1 like

Ik heb dit de hele zwangerschap geslikt en ze gisteren gemaild maar nog geen reactie.

Mijn vader gaat op zn werk nog navragen in hoeverre dit schadelijk kan zijn, (werkt op een lab en daar onderzoeken ze dit soort contaminanten)

1 like

Herkenbaar! Mijn dochter had dit inderdaad ook 1.5 week geleden, schijnt heel erg rond te gaan @SpeedOfSound

4 likes

Oo bedankt dat je dit plaatst! Heb toevallig laatst die mamafit gekocht…

Waar vond je dit bericht?

1 like

H van 21 maanden heeft een vaste avondroutine, waarbij we vragen of we een kusje mogen(geven). Nu was dat eerst altijd heel leuk en gaven we elkaar meerdere kusjes. Nu is het alleen zo dat mij Nu gaat slaan. Dit doet hij dan met een lach en lijkt een reactie uit te lokken.

Gezien slaan niet oké is (van beide kanten niet) en helemaal niet in het gezicht zeggen wij hier natuurlijk wat van, maar ik heb het idee dat hij dan krijgt wat hij wil.

Ik vraag me nu dus een beetje af wat we moeten doen? Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Negeren, corrigeren of de kusjes even een tijdje overslaan of iets anders?

Mijn baby is 6 maanden, hapjes zijn ook nog niet echt een succes, maar we geven haar geen rijstebloem. Heb eigenlijk nooit echt begrepen waarom mensen dat doen?

1 like