Ik zou het slaan misschien heel even negeren. Ik probeer soms wel dingen te zeggen als ‘handjes zijn niet om te slaan, maar om te aaien’ o.i.d. Maar als dat soort dingen zeggen niet helpt, zou ik het even een tijdje negeren.
Hoe groter de reactie hoe meer een kind de aandacht krijgt die het wil. En als je vraagt of je een kusje mag geven, zegt hij dan wel ja?
Mijn dochter heeft dit ook een tijdje gedaan. Ik zei dan idd ook: niet slaan, aaien, zachtjes doen. Soms als ze doorging werd ik wel bozig en zette haar even apart op de grond (wel bij mij in dezelfde kamer, geen afstand nemen)
Ik had op internet gelezen dat ze idd een reactie willen uitlokken, dus verder niet veel aandacht aan besteden. Het is vanzelf na ongeveer 2/3 weekjes over gegaan
Ik realiseer mij door deze verhalen dat ze mij ook geen warm eten hebben aangeboden bij de eerste. Ik was bevallen om 15.15 uur en toen wel brood gekregen, maar daarna waren ze heel lang met mij bezig en heb daarna niks meer gekregen ook? Raar eigenlijk nu ik erover nadenk.
Volgens mij zag ik het op Facebook voorbij komen van prenatal!
Haha al die etensverhalen. Ik moest 3 dagen in het ziekenhuis liggen want inleiden vlotte niet en moest wel vw meconium houdend vruchtwater. We hadden wel veel keuze (Maasstad Rdam), maar de laatste middag en avond had ik niks gegeten want voelde de weeen teveel. Ik heb toen m’n maaltijd salade aan m’n broer gegeven die even succes kwam wensen. Toen ik wel honger kreeg lag ik al aan de ruggenprik en mocht ik niks meer. Om 18.00 had ik 4 cm ( en was toen al 6 uur hongerig) en S is pas om 2.50 geboren. Na geboorte ben ik flauw gevallen op de grond. Was super schrikken voor m’n man en voor de verpleging. Man praat er ook nooit over want hij dacht echt dat ik dood was Er was echt even paniek. Toen ik bijkwam moest ik verplicht paar boterhammen eten en siroop drinken. En paar uur blijven liggen voordat we weg mochten. Deze keer neem ik heel veel snacks mee.
Ik had 's middags al warm eten besteld voor de avond want ik lag al in het ziekenhuis maar was toen nog niet aan het bevallen. De maaltijd (een zware Pasta) werd rond 5 uur gebracht maar toen had ik al weeën en eten was echt het laatste waar ik aan dacht dus ik zei dat ik het niet hoefde maar mijn vriend stond erop dat ik het even liet staan omdat ik later misschien wel trek had. Nou nee dus, rond half 7 kwamen ze afruimen en mijn bord was onaangeraakt en toen gingen ze via mijn vriend communiceren terwijl ik best goed aanspreekbaar was. ‘Hoeft ze echt niet?’ En ‘Lust ze dit niet?’ alsof ik een kat was die andere brokjes had gekregen dan hij gewend is haha.
Toen alles na de bevalling helemaal achter de rug was en we op de kinderafdeling lagen was het inmiddels rond middernacht en had ik nog steeds niks gegeten. Mijn favoriete kinderverpleegkundige heeft toen een heel dienblad voor me gehaald met brood, koeken, tig soorten beleg en allemaal sapjes en zo. Ze was echt de beste.
Verder: eten in het GHZ is niet per se aan te raden maar het kan wel erger denk ik en het personeel was allemaal heel lief.
Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees, maandag ingeleid (in coronatijd), donderdag is dochter geboren, ruggenprik en flauwgevallen erna. Kreeg ook nog vocht en bloedstollers :’) fijn allemaal he! Ik mocht niet meer avondeten want zou al bijna gaan persen, en mijn man mocht wel eten. Grrr
Bij ons ziekenhuis zit een kantine/restaurant met top eten! Gebak van de lokale banketbakker, allemaal soorten smoothies, verse sapjes, belegde broodjes. Je kan zelf je salade samenstellen. En dan nog een heel buffet waar je allemaal warm eten kan krijgen. En dit alles in “La Place” stijl dus alles stond uitgestalt. Maar ook soort van mini supermarkt met zuivelproducten en broodbeleg.
Ik moest een paar dagen in het ziekenhuis blijven en kon helaas niet zelf naar beneden. Dus mijn vriend ging dan van alles foto’s maken en dan appen, zodat ik zelf kon kiezen
Daar moet je natuurlijk wel zelf voor betalen maar je krijgt een kortingsbon voor jou en partner als je bent opgenomen. Daarnaast krijg je ook drie gratis maaltijden aangeboden, plus paar keer per dag komt ‘de kar’ langs voor tussendoortjes. Allemaal prima eten.
Yes!
Dit!! Neem snacks mee…
Mijn ervaring in Belgie: je kon uit twee of drie soorten beleg kiezen voor bij het brood sochtends en ik dacht ook twee keuzes van avondeten. Maar het was echt heel weinig en niet heel erg lekker. Maar de smaak was wel oke. Ik vind ontbijt met twee boterhammetjes en een sneetje kaas veel te weinig persoonlijk (herstellende van een bevalling). Lunch was dan warm eten (ook niet zo heel veel maar wel genoeg op zich, een klein soepje en een warm gerecht) en avondeten weer brood…
Qua smaak was het meer magnetrom-opwarm-gerecht-achtig maar wel redelijk oke… vooral zo blij dat ik eigen koekjes mee had en toch iets kon eten wat echt smaakte. Ja mijn man had eten kunnen gaan uithalen ofzo maar daar wou ik echt niet mee bezig zijn op dat moment.
Jaa zo leuk!! En zo herkenbaar ook voor ons gezin. Tenminste ik herken me altijd in de moeder whaha.
Haha, dit klinkt als een boek voor K! Die staat het altijd even te bewonderen inclusief wauw of wow voor ze doortrekt. Ga hem opslaan voor als ze iets ouder is
Bij mij was het hetzelfde. Sochtends en savonds brood met chocopasta, speculoospasta, jam, kaas of ham. En volgens mij yoghurt/vla erbij.
En avondeten kon ik niet kiezen en was vlees, aardappelen, groente en soep vooraf. En weer zuivel na. Normaal ben ik echt niet van de agv, maar ik had zo’n honger steeds dat alles op ging.
Ik had ook veel snacks mee (waar uiteindelijk vrij weinig van op is gegaan - maar beter te veel mee dan te weinig). Mijn ervaring (ook in België) is gelukkig iets anders: voor ontbijt keuze uit brood en/of pistolets, muesli, soms croissants. Dit met yoghurt en fruit erbij, en peperkoek of speculaas (allemaal te kiezen). 's Middags ook keuze voor soep, en 2 of 3 warme maaltijden, en iets zoet of fruit toe. En dan 's avonds weer brood idd, met verschillende soorten beleg, een slaatje, fruit, … . hangt sterk van ziekenhuis tot ziekenhuis af waarschijnlijk. Mijn partner had trouwens soortgelijke keuzes, maar net iets minder ‘luxe/lekker’ (bv geen croissants :p).
Haha, nee. Zou ook niet weten hoe de wielen eraf moeten bij die van ons. Rij wel een keer extra door een plas
Ik had een meeeega tas vol snacks. Niets van gebruikt
Omg ja en dat je dan vervolgens je borden en glazen doet, maar er nog allemaal straatvuil in het filter zit.
Vind het ook niet zo’n hack eigenlijk, als ze heel vies zijn zet ik de tuinslang erop en normaal vuil loop je er de volgende wandeling eigenlijk altijd wel weer af. Die wielen eraf halen en in de vaatwasser doen kost me meer moeite.
Slim!!! Ik lag vol adrenaline klaarwakker in bed. M’n man sliep, tas met snacks aan de andere kant van de kamer.
Om daar nou voor op ‘t belletje te drukken vond ik beetje te ver gaan
Oooh slim!