Tips, ervaringen & aanraders #4

Bij mij was het hetzelfde. Sochtends en savonds brood met chocopasta, speculoospasta, jam, kaas of ham. En volgens mij yoghurt/vla erbij.
En avondeten kon ik niet kiezen en was vlees, aardappelen, groente en soep vooraf. En weer zuivel na. Normaal ben ik echt niet van de agv, maar ik had zo’n honger steeds dat alles op ging.

Ik had ook veel snacks mee (waar uiteindelijk vrij weinig van op is gegaan - maar beter te veel mee dan te weinig). Mijn ervaring (ook in België) is gelukkig iets anders: voor ontbijt keuze uit brood en/of pistolets, muesli, soms croissants. Dit met yoghurt en fruit erbij, en peperkoek of speculaas (allemaal te kiezen). 's Middags ook keuze voor soep, en 2 of 3 warme maaltijden, en iets zoet of fruit toe. En dan 's avonds weer brood idd, met verschillende soorten beleg, een slaatje, fruit, … . hangt sterk van ziekenhuis tot ziekenhuis af waarschijnlijk. Mijn partner had trouwens soortgelijke keuzes, maar net iets minder ‘luxe/lekker’ (bv geen croissants :p).

1 like

Ik zag dit voorbij komen op instagram. Iemand ervaring?

Haha, nee. Zou ook niet weten hoe de wielen eraf moeten bij die van ons. Rij wel een keer extra door een plas :sweat_smile:

10 likes

Ik had een meeeega tas vol snacks. Niets van gebruikt :joy:

3 likes

Omg ja en dat je dan vervolgens je borden en glazen doet, maar er nog allemaal straatvuil in het filter zit.

Vind het ook niet zo’n hack eigenlijk, als ze heel vies zijn zet ik de tuinslang erop en normaal vuil loop je er de volgende wandeling eigenlijk altijd wel weer af. Die wielen eraf halen en in de vaatwasser doen kost me meer moeite.

2 likes

Slim!!! Ik lag vol adrenaline klaarwakker in bed. M’n man sliep, tas met snacks aan de andere kant van de kamer.
Om daar nou voor op ‘t belletje te drukken vond ik beetje te ver gaan :crazy_face:

2 likes

Oooh slim!

2 likes

Nooit heel erg op gelet, ik vraag meestal ‘mag mama een kusje’ en doe dan van een afstand zoenlippen geluid, en als hij dit niet terug doet, dan stop ik, en zeg ik: ‘nee?, dat is ook oke’.

Vandaag wat meer opgelet (niet bij het bedmoment maar andere momenten) en hij zegt eigenlijk niks en soms schud hij zijn hoofd (nee), ik denk dat als hij niks zegt/doet dat ik het nu gewoon als nee ga zien ipv geen antwoord dus nogmaals vragen of de zoenlippen.

1 like

Ik kreeg wel een goede tip van een vriendin, koop van die wegwerp douchemutsen. Dan kun je die erom doen als de wielen nat zijn en hem zo alsnog naar binnen rijden, zonder slijkspoor of helemaal af te doen.

Oo wat fijn om te horen :blush:. Begrijpelijk hoor, ik zou ook zo snel mogelijk naar huis willen maar als dat niet kan is lekker/gezond eten altijd mooi meegenomen. Kun je misschien ook nog iets zeggen over hoe de kamers eruit zien en wat er allemaal aanwezig is (bijvoorbeeld yogabal/bevalbad)? Ik verwacht mijn eerste en heb geen flauw idee wat te verwachten!

2 likes

Kun je geen rondleiding krijgen? In L. kon dat wel, maar dat was pre-corona.

1 like

Nee helaas, heb voor volgende week een digitale sessie gepland staan maar dat is toch niet helemaal hetzelfde. Vind het daarom wel fijn om wat ervaringen te horen!

1 like

Heeft iemand hier Tiptoi en/of een Magibook? Ik wil het kopen als cadeau voor een 3e verjaardag maar ik twijfel welke leuker is

Oh ja dat is dan sowieso al een verschil! Ik hoefde maar een nacht te blijven en ben om 17.40 bevallen dus vlak voor etenstijd haha

1 like

Ik kreeg vandaag een melding in de ZwangerHap app dat het alleen schadelijk is als je jarenlang grote hoeveelheden ethyleenoxide hebt binnengekregen en dat in de teruggeroepen producten maar kleine hoeveelheden zitten, dat stelde mij in ieder geval wel gerust!

1 like

Haha de snacks die ik had meegenomen (mjeslirepen enzo) zijn uiteindelijk door mijn man opgegeten omdat die op een gegeven moment ook flauw zag van de honger en ik zelf mocht ook niet meer eten helaas, had op dat moment ook geen honger.

Ik zie dat Zeeman nu ook siliconen vakjesborden en placemats heeft! Ze zijn echt lekker bezig daar.

14 likes

Ja die zagen er echt super leuk uit! Was net liewood oid

1 like

Ik vind die placemats zo leuk :heart_eyes: hoop dat ze dit weekend bij ‘mijn’ zeeman liggen

1 like