Tips, ervaringen & aanraders #4

Nooit heel erg op gelet, ik vraag meestal ‘mag mama een kusje’ en doe dan van een afstand zoenlippen geluid, en als hij dit niet terug doet, dan stop ik, en zeg ik: ‘nee?, dat is ook oke’.

Vandaag wat meer opgelet (niet bij het bedmoment maar andere momenten) en hij zegt eigenlijk niks en soms schud hij zijn hoofd (nee), ik denk dat als hij niks zegt/doet dat ik het nu gewoon als nee ga zien ipv geen antwoord dus nogmaals vragen of de zoenlippen.

1 like

Ik kreeg wel een goede tip van een vriendin, koop van die wegwerp douchemutsen. Dan kun je die erom doen als de wielen nat zijn en hem zo alsnog naar binnen rijden, zonder slijkspoor of helemaal af te doen.

Oo wat fijn om te horen :blush:. Begrijpelijk hoor, ik zou ook zo snel mogelijk naar huis willen maar als dat niet kan is lekker/gezond eten altijd mooi meegenomen. Kun je misschien ook nog iets zeggen over hoe de kamers eruit zien en wat er allemaal aanwezig is (bijvoorbeeld yogabal/bevalbad)? Ik verwacht mijn eerste en heb geen flauw idee wat te verwachten!

2 likes

Kun je geen rondleiding krijgen? In L. kon dat wel, maar dat was pre-corona.

1 like

Nee helaas, heb voor volgende week een digitale sessie gepland staan maar dat is toch niet helemaal hetzelfde. Vind het daarom wel fijn om wat ervaringen te horen!

1 like

Heeft iemand hier Tiptoi en/of een Magibook? Ik wil het kopen als cadeau voor een 3e verjaardag maar ik twijfel welke leuker is

Oh ja dat is dan sowieso al een verschil! Ik hoefde maar een nacht te blijven en ben om 17.40 bevallen dus vlak voor etenstijd haha

1 like

Ik kreeg vandaag een melding in de ZwangerHap app dat het alleen schadelijk is als je jarenlang grote hoeveelheden ethyleenoxide hebt binnengekregen en dat in de teruggeroepen producten maar kleine hoeveelheden zitten, dat stelde mij in ieder geval wel gerust!

1 like

Haha de snacks die ik had meegenomen (mjeslirepen enzo) zijn uiteindelijk door mijn man opgegeten omdat die op een gegeven moment ook flauw zag van de honger en ik zelf mocht ook niet meer eten helaas, had op dat moment ook geen honger.

Ik zie dat Zeeman nu ook siliconen vakjesborden en placemats heeft! Ze zijn echt lekker bezig daar.

14 likes

Ja die zagen er echt super leuk uit! Was net liewood oid

1 like

Ik vind die placemats zo leuk :heart_eyes: hoop dat ze dit weekend bij ‘mijn’ zeeman liggen

1 like

Ik weet dat deze vragen vaker gesteld worden, maar ik ben aan het nadenken voor H. Voor kadootjes met sint/kerst en zijn 2e verjaardag, allemaal heel dicht bij. Ik kom niet verder dan een aantal boeken.

Hij vindt auto’s erg leuk, maar daar heeft hij er eigenlijk wel genoeg van.

Wat moer je nou echt hebben voor een 2 jarige? Dat mogen ook dingen zijn van midden en eind 2 jaar.

Als je via de zoekfunctie kijkt kan je heel veel vinden denk ik :slight_smile:

2 likes

Top, niet aan gedacht (nooit gedaan).

1 like

Ik had een houten pizza cadeau gedaan laatst ( de punten met klittenband en toppings en een mesje deegroller enzo). Was een succes bij een 2 jarige. Koksmuts erbij ofzo? Of een keukentje ofzo vinden ze ook leuk.

1 like

Wat geven jullie voor de dag van de leidster? Een cadeautje per leidster of bijvoorbeeld een doosje chocola waar iedereen van kan pakken?
En geef je alleen de leidster van de groep van je kindje of alle leidsters?

Wij hebben 4 leidsters in de groep waar onze dochter zit dus voor hen doen we allemaal apart een doosje bonbons en een klein kaartje vanuit onze dochter geschreven.

2 likes

Ik ben eind december uitgerekend en ik zat te bekijken wanneer mijn zwangerschapsverlof (ik kies voor 6 weken van te voren) in gaat. Echter is het zo dat ik een geplande keizersnede zal krijgen die al met 30 weken ingepland zal gaan worden en vermoedelijk zal ik dan in mijn 38ste of 39ste week de keizersnede krijgen en dus eerder bevallen.

Is het dan nog logischer dat mijn zwangerschapsverlof ook vanaf die geplande datum (in tegenstelling tot de uitgerekende datum) zal zijn?

Voor je verlof wordt er altijd gerekend met je uitgerekende datum, ook al weet je van tevoren al wanneer je gaat bevallen