Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik weet dat deze vragen vaker gesteld worden, maar ik ben aan het nadenken voor H. Voor kadootjes met sint/kerst en zijn 2e verjaardag, allemaal heel dicht bij. Ik kom niet verder dan een aantal boeken.

Hij vindt auto’s erg leuk, maar daar heeft hij er eigenlijk wel genoeg van.

Wat moer je nou echt hebben voor een 2 jarige? Dat mogen ook dingen zijn van midden en eind 2 jaar.

Als je via de zoekfunctie kijkt kan je heel veel vinden denk ik :slight_smile:

2 likes

Top, niet aan gedacht (nooit gedaan).

1 like

Ik had een houten pizza cadeau gedaan laatst ( de punten met klittenband en toppings en een mesje deegroller enzo). Was een succes bij een 2 jarige. Koksmuts erbij ofzo? Of een keukentje ofzo vinden ze ook leuk.

1 like

Wat geven jullie voor de dag van de leidster? Een cadeautje per leidster of bijvoorbeeld een doosje chocola waar iedereen van kan pakken?
En geef je alleen de leidster van de groep van je kindje of alle leidsters?

Wij hebben 4 leidsters in de groep waar onze dochter zit dus voor hen doen we allemaal apart een doosje bonbons en een klein kaartje vanuit onze dochter geschreven.

2 likes

Ik ben eind december uitgerekend en ik zat te bekijken wanneer mijn zwangerschapsverlof (ik kies voor 6 weken van te voren) in gaat. Echter is het zo dat ik een geplande keizersnede zal krijgen die al met 30 weken ingepland zal gaan worden en vermoedelijk zal ik dan in mijn 38ste of 39ste week de keizersnede krijgen en dus eerder bevallen.

Is het dan nog logischer dat mijn zwangerschapsverlof ook vanaf die geplande datum (in tegenstelling tot de uitgerekende datum) zal zijn?

Oké helaas. was te proberen :grin:

3 likes

Oeh wist niet dat dit bestond. Ik zie nu dat deze dag woensdag is. Is het dan ook normaal dat je iets geeft als je kind op een andere dag op de opvang is?

1 like

Je zwangerschapsverlof is even lang, dus je hebt zo juist meer tijd voor herstel en met je baby :blush:

1 like

Het is donderdag de 16e! Het is ieder jaar op donderdag maar ik heb vorig jaar gewoon op vrijdag het cadeautje gegeven.

1 like

Haha, scherp. Hij gaat op maandag naar de opvang, maar dan zal ik iets regelen voor de maandag erop!

Ik wil juist meer tijd voor de keizersnede met de twee andere kinderen vandaar, maarja helaas t is niet anders. Thanks voor je reactie in ieder geval.

1 like

O zo, daar had ik niet over nagedacht. Ik zou het even met je baas overleggen. Als het qua tijd dat je weg bent geen verschil maakt wil hij of zij misschien wel meedenken!

Wat interessant dat ze geplande keizersnede nog met 39 weken doen! Hier (in DE) werd gezegd dat ze het rond de 37 doen om zeker te weten dat je niet eerder weeen krijgt, ik was al benieuwd of dit standaard was. Mag ik vragen wat de reden is van je geplande keizersnede?

Mijn uitgerekende datum is oudjaarsdag en ik zal een week naar voren schuiven dus dan zit ik tussen Kerst en Oud & Nieuw… heeeeel handig (not) haha. Maar goed, het is niet anders. Het hangt natuurlijk helemaal af van de planning wanneer er plek is. Bij de tweede keizersnede zat het in de 39ste week te vol en hebben zij mij met 38+5 al ingepland.

Ik krijg een keizersnede omdat ik al eerder een keizersnede hebt gehad. Als je bij een tweede kindjes kiest of noodgedwongen moet gaan voor een keizersnede is het zo dat je bij een volgend kindje standaard een keizersnede krijgt.

Ik heb dat vorige keer als heel prettig ervaren, zeker omdat ik voor de bevalling nog erg fit was en ná zo’n keizersnede is dat vaak toch anders…

2 likes

Haha, ja handige timing! Vond dat zelf ook heel gek, dat de geboortedag van je kind dan afhangt van wanneer de chirurg kan :stuck_out_tongue:

Ik heb wel es uitzonderingen gehoord trouwens, van mensen die na een keizersnede wel een ‘gewone’ bevalling hadden (in die podcast Podnataal). Wist zelf ook niet dat dat kon.

De gynaecoloog had bij mij uitgelegd dat als je bij je eerste kindje een keizersnede hebt gehad (om wat voor reden dan ook) je in principe normaal mag en kan bevallen bij een tweede kindje.
Mocht je bij je tweede kindje er voor kiezen of gedwongen een keizersnede krijgt, dan betekent dat automatisch dat je bij een volgend kindje (3e, 4e etc etc) dat je alleen nog een keizersnede krijgt omdat ze bang zijn op complicaties bij de wond.

Het kantelpunt zit hem dus waar ervoor wordt gekozen bij dat tweede kindje.

Oh nu snap ik hem! Ja klinkt logisch, dan is het natuurlijk 2x open geweest en wordt het allemaal wat kwetsbaarder.

@Ovenschaal Wat goed! Het advies dat je krijgt is op dat moment natuurlijk ook altijd heel persoonlijk, dus misschien was er nog een andere reden waarom het bij mij zo vroeg was. Geen idee of dat verder gebruikelijk is of niet.