Tips, ervaringen & aanraders #4

Oké helaas. was te proberen :grin:

3 likes

Oeh wist niet dat dit bestond. Ik zie nu dat deze dag woensdag is. Is het dan ook normaal dat je iets geeft als je kind op een andere dag op de opvang is?

1 like

Je zwangerschapsverlof is even lang, dus je hebt zo juist meer tijd voor herstel en met je baby :blush:

1 like

Het is donderdag de 16e! Het is ieder jaar op donderdag maar ik heb vorig jaar gewoon op vrijdag het cadeautje gegeven.

1 like

Haha, scherp. Hij gaat op maandag naar de opvang, maar dan zal ik iets regelen voor de maandag erop!

Ik wil juist meer tijd voor de keizersnede met de twee andere kinderen vandaar, maarja helaas t is niet anders. Thanks voor je reactie in ieder geval.

1 like

O zo, daar had ik niet over nagedacht. Ik zou het even met je baas overleggen. Als het qua tijd dat je weg bent geen verschil maakt wil hij of zij misschien wel meedenken!

Wat interessant dat ze geplande keizersnede nog met 39 weken doen! Hier (in DE) werd gezegd dat ze het rond de 37 doen om zeker te weten dat je niet eerder weeen krijgt, ik was al benieuwd of dit standaard was. Mag ik vragen wat de reden is van je geplande keizersnede?

Mijn uitgerekende datum is oudjaarsdag en ik zal een week naar voren schuiven dus dan zit ik tussen Kerst en Oud & Nieuw… heeeeel handig (not) haha. Maar goed, het is niet anders. Het hangt natuurlijk helemaal af van de planning wanneer er plek is. Bij de tweede keizersnede zat het in de 39ste week te vol en hebben zij mij met 38+5 al ingepland.

Ik krijg een keizersnede omdat ik al eerder een keizersnede hebt gehad. Als je bij een tweede kindjes kiest of noodgedwongen moet gaan voor een keizersnede is het zo dat je bij een volgend kindje standaard een keizersnede krijgt.

Ik heb dat vorige keer als heel prettig ervaren, zeker omdat ik voor de bevalling nog erg fit was en ná zo’n keizersnede is dat vaak toch anders…

2 likes

Haha, ja handige timing! Vond dat zelf ook heel gek, dat de geboortedag van je kind dan afhangt van wanneer de chirurg kan :stuck_out_tongue:

Ik heb wel es uitzonderingen gehoord trouwens, van mensen die na een keizersnede wel een ‘gewone’ bevalling hadden (in die podcast Podnataal). Wist zelf ook niet dat dat kon.

De gynaecoloog had bij mij uitgelegd dat als je bij je eerste kindje een keizersnede hebt gehad (om wat voor reden dan ook) je in principe normaal mag en kan bevallen bij een tweede kindje.
Mocht je bij je tweede kindje er voor kiezen of gedwongen een keizersnede krijgt, dan betekent dat automatisch dat je bij een volgend kindje (3e, 4e etc etc) dat je alleen nog een keizersnede krijgt omdat ze bang zijn op complicaties bij de wond.

Het kantelpunt zit hem dus waar ervoor wordt gekozen bij dat tweede kindje.

Oh nu snap ik hem! Ja klinkt logisch, dan is het natuurlijk 2x open geweest en wordt het allemaal wat kwetsbaarder.

@Ovenschaal Wat goed! Het advies dat je krijgt is op dat moment natuurlijk ook altijd heel persoonlijk, dus misschien was er nog een andere reden waarom het bij mij zo vroeg was. Geen idee of dat verder gebruikelijk is of niet.

Hahaha, ja dat kan je wel zeggen ja. Ik heb denk ik wel 12 echo’s gehad, elke keer bloed prikken, suiker, gewicht checken, heb echt uuuuuren in die wachtkamer gezeten voor vanalles.

Iemand ervaring met een framedrager/rugdrager? We willen graag hiken met onze zoon en hij is nu 21 maanden. En we willen het graag voor langere tijd gebruiken.

Ja, bevalt top (bij 18 maanden). Heb hem van mijn schoonzus, zij had hem via marktplaats. Is dus al een oud ding, maar bevalt prima. Zit als een backpack, dus je draagt het goed op je heup ipv dat het aan je schouders trekt. Je kan hem ook neerzetten, dan is het een soort stoeltje. Zou hem zelf niet nieuw kopen als je niet weet hoe het bevalt, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

1 like

Ik dacht dat een VBAC ook mogelijk was na twee keizersnedes. Ik dacht daar wat over gezien te hebben bij https://instagram.com/studiovbac

Edit: aflevering 5 van de podcast. VBA2C noemen ze het.

1 like

Yes klopt ( @SpeedOfSound ) wij hebben de Minimeis en zijn er echt blij mee. Zoontje is nu bijna 2,5 en gebruiken hem echt nog met veel plezier. We hebben hem gekocht toen hij 1 was en liep en daardoor niet graag meer in de kinderwagen wilde. Dat ding gaat mee op vakantie, dagjes weg etc etc.

Op vakantie gingen we hem aan de rugzak met zo’n karabijnhaak. Hij liep best wat stukken als we gingen wandelen maar we wisselden het af met stukjes in de Minimeis.

Ik vind het nu wel wat zwaar worden, maar m’n man kan hem echt nog prima een uur+ dragen in de Minimeis (en hij is geen topatleet ofzo)

2 likes

Wij hebben er een, echt top!

Ik ben zelf altijd een beetje van team: huilde ze meteen? Gedraagt ze zich normaal? Dan niet bellen. Huisarts gaat me die vragen ook stellen en er dan bij zeggen dat ik haar maar in de gaten moet houden.

Edit: klinkt alsof ik de huisarts niet serieus neem, maar dat is natuurlijk niet zo.

3 likes