Ah ik snap je twijfel! Weet eerlijk gezegd ook niet wat wijsheid is.
Nu ik erover nadenk is het wel echt stom van die flessen, want bij spruw moet je inderdaad uitkoken…
Ah ik snap je twijfel! Weet eerlijk gezegd ook niet wat wijsheid is.
Nu ik erover nadenk is het wel echt stom van die flessen, want bij spruw moet je inderdaad uitkoken…
Ow dat wist ik ook helemaal niet en spenen vervangen heb ik ook nog niet gedaan
Hoe wassen jullie zachte baby speelgoed? Ik heb bijvoorbeeld van die kubussen en een bal gekregen van zo’n zachte stof maar daarbinnen zit dan wel iets wat geluid maakt. Neem aan dat je dit voordat je het voor het eerst gebruik toch ook moet wassen?
Ik vraag het me nu af dus hierbij een poll:
Ik heb een…
0 stemmers
Ik vervang de spenen van de fles om de 6 weken:
0 stemmers
Vervang de speen echt zelden. Maar ik gebruik de fles ook maar 1 keer per maand ofzo.
Vallen kindermaillots net als bij volwassenen ook altijd kleiner? N zit in maat 86 maar ik twijfel of ik 86/92 moet bestellen of een maatje groter.
Nee ze vallen wel op maat bij kinderen. Omdat ze vaak flink rekbaar zijn, kunnen ze langer doorgedragen worden is mijn ervaring
Wij zijn dan waarschijnijk goorlappen maar de spenen heb ik geloof ik alleen vervangen als ze naar een maatje groter ging? Ze drinkt nu af en toe nog een flesje (we hebben er een stuk of 6 nog) en daar zitten echt al oude spenen op . Net als gewone fopspeentjes, daar waren we eerst heel trouw met uitkoken/vervangen maar inmiddels is het gewoon even onder de kraan afspoelen… Glazen flessen lijken me trouwens wel fijn dus misschien dat ik er voor de tweede wel een paar aanschaf.
@anon37686689 ik had maillots bij next besteld alvast in maat 92 maar die zijn echt nog een stukje te lang. Ik vind die van h&m ook vrij lang vallen. Ik zou dus zeker voor 86/92 gaan en niet groter!
Ok, nitwit hier en wilde vandaag idd voor het eerst de flessen uitkoken voor het geval bv niet op gang komt. Mar dus alleen de spenen uit koken en de rest op handwas? Wel of niet met een sopje?
Bij spruw deed ik alleen de spenen vaker uitkoken, want dat is het enige wat in aanraking komt met de spruw. De flessen gewoon in de vaatwasser.
Ik denk dat de informatie over dat uitkoken voor de meeste mensen nieuw is haha. Ik kookte wel altijd uit voor eerste gebruik en dan de flessen die we gebruiken nog 1 keer per week. Maar dat hoeft dus blijkbaar niet per se.
Ik zou gewoon lekker kijken wat je kraamzorg zegt haha, ik vond het wel makkelijk dat je dan 1 persoon hebt die bepaalde regels heeft. Want iedereen zegt weer wat anders. Wij maken bijvoorbeeld schoon met koud water zonder zeep en zetten de flesjes dan in de koelkast met een afgemeten hoeveelheid water. Dat is ons zo geleerd, maar andere mensen doen het weer anders.
Ik kookte flessen wel altijd uit dus, heb het ook zo geleerd in mijn opleiding haha. Maar specifiek de dr browns flessen mogen dus blijkbaar niet uitgekookt worden. Als je die hebt kan je inderdaad de spenen uitkoken en de fles gewoon afwassen. Een flessenborstel is handig daarvoor en gewoon met afwasmiddel inderdaad. Eigenlijk gewoon zoals je normale vaat ook afwast!
Maar dat hoef je op zich niet van tevoren te doen hoor. Als ze nodig zijn in de kraamweek dan zal de kraamverzorgende ze gebruiksklaar maken voor je!
Oohhh haha krijg alweer stress. Had er helemaal niet over nagedacht, heb alleen de kleertjes uitgewassen, maar moet ook alle knuffels speelgoed flesjes en speentjes dus? Is dit iets wat de kraamzorg ook nog aangeeft? Hebben jullie ook ledikantje en box afgesopt van te voren?
Flesjes en speentjes kan de kraamverzorgende voor zorgen hoor. Ik heb zelf niet alle knuffels en speelgoed vantevoren gewassen wel de kleertjes en dekens enzo.
Ledikant en box ook niks mee gedaan verder hoor. Tenzij het al zo lang staat dat het een dikke stoflaag heeft haha, lijkt me verder niet echt nodig.
Oh man ja, ik ben zo blij dat ik de eerste 1,5 jaar van mijn kind in Duitsland heb gewoond haha. DM, Rossmann, loooooove it.
Toen ik verhuisde heb ik ook 12 flessen van mijn favoriete shampoo gekocht, gewoon om zeker te weten dat ik even vooruit kon hehe.
Ik heb wel wat knuffeltjes gewassen maar achteraf vind ik dat wel onzinnig haha. Zo aan het begin zijn ze nog lang niet in de fase dat ze alles in hun mond stoppen en zodra dat zover is was ik allang niet meer zo hygiënisch bezig.
Misschien wisten ze het daar ook niet (de meeste flessen mogen wel gewoon namelijk). Of de voordelen van uitkoken wegen bij bijvoorbeeld premature babies op tegen de nadelen, dat zou ook nog kunnen!
Ja, ledikant, wieg en kasten wel want die stonden, vanwege de verbouwing, in de schuur of elders opgeslagen. Ik heb een paar van die happy horse knuffels die ik wel heb gewassen. De wagenspanner met knuffeltjes eraan en een pluchen kubus niet.
Nee heb ik niet gedaan. Alleen de kleertjes en de box maar die kwam uit de berging van @Oprah
Wil het niet te overdreven doen allemaal want dan zou je de maxi cosi en wagenbak ook moeten schoonmaken?