Wat een rotsituatie @Sarie, ik begrijp zowel jouw gevoel als dat van je vriend.
Wij hebben een hond met een rugzakje (in beslag genomen bij broodfokker en daarna 2x in het asiel en geplaatst voor ze bij ons kwam). Het ging best lang goed want ze is vooral angstig en negeerde de baby. Maar nu B. zelf veel interesse heeft in de hond vind ik het wel lastig hoor. Je moet inderdaad ogen in je achterhoofd hebben want voor je het weet heeft ze de hond in een hoek gedreven, gaat ze er met het kussen van de hond vandoor of probeert ze de staart te grijpen. Wij proberen B. aan te leren zachtjes te doen en alleen te aaien en haar met rust te laten als ze op een van dr veilige plekjes ligt. We hebben ook een huis waar behalve de hal geen aparte ruimte is beneden dus daarom hebben we zowel voorin als achterin de kamer een kussen liggen zodat de hond rustig kan liggen terwijl B. Aan de andere kant van het huis is. Maar het is vooral uitzitten en extreem opletten totdat B. leert hoe ze met de hond om moet gaan. Een ander adres voor de hond is geen optie voor ons omdat ze al zoveel heeft meegemaakt, hoewel ik me nu met kind veel beter kan voorstellen dat mensen hiervoor kiezen.