Mijn zoontje sliep daar ook op, op de opvang.
Dacht dat hij nooit zou blijven liggen maar groepsdruk helpt veel blijkbaar haha
Een vraagje aan @Ovenschaal ivm Dilling (kwestie van goed voorbereid zijn vrijdag ). Ik las dat je ergens schreef dat Dilling best groot valt en door de stretch lang meegaat. Mag ik dan even beroep doen op jouw ervaring? Als mijn baby nu met 7m maar 68 draagt, kan hij met maat 74 wel de winter doorkomen - of kijk ik best toch nog naar maat 80?
Hoe oud is je kleine? L. droeg in de wintermaanden wel vaak de gebreide/tricot broekjes en leggings van Zara. Zo eentje met een voetje eraan. Ze hebben ook merino wollen items. Dilling zoals hierboven vermeld heeft ook basic wollen items en sale dit weekend.
Gisteren voor het eerst luierbroekjes gekocht van kruidvat. F. is 13 kilo dus maatje 4 gekocht, die gaat tot 15 kilo. Is ze vandaag finaal doorgelekt en ik had geen schone broek mee🙈
Vraag me af waar het nou aan ligt, misschien toch beter maatje 5 kunnen kopen? Of zijn de broekjes van kruidvat gewoon prut? We zijn wel heel tevreden over hun eigen merk gewone luiers.
Ik kijk ook niet naar de kilo’s. Doorlekken was hier meestal reden om naar een grotere maat te gaan. Ben wel benieuwd naar de verdere ervaringen met kruidvatbroekjes, wilde die ook voor K. kopen namelijk
Dit had ik ook op een gegeven moment. Is reden voor een grotere maat. Tussen 4 en 5 zit echt een verschil in laadvermogen, dus idd niet naar de kilo’s kijken
Overigens vond ik luierbroekjes maar zozo. Ze vallen smaller tussen de benen en de eerste keer dat H er een aanhad, poepte ze ernaast. Hele romper zat vol en die hebben we dus maar weggegooid. En als je gaat verschonen moet alles uit, dat heb je met een luier niet.
Hmmmm, misschien blijven we dan toch nog bij gewone luiers tot F. echt gaat proberen zindelijk te worden.
Wij vonden de luierbroekjes juist handiger want je kon gewoon staand verzorgen. Broek moest idd wel uit, maar dat deden we ook bij verschonen met luier. En zodra hij naar zindelijkheid ging scheurde hij zelf het randje eraf.
Ik heb bij 13 of 14 kilo al maat 6 gekocht. Vond die andere echt te krap.
Maar Kruidvat broekje lekken ze hier ook doorheen, pamper broekjes werken wel goed. Via https://www.luieraanbiedingen.net/ kijk ik altijd naar de beste aanbiedingen.
Edit: wij gebruiken voor de nacht nog wel gewone luiers en straks naar de opvang geef ik ook gewone luiers mee. Ik vond het als leidster echt drama als een kind nog niet bezig was met zindelijkheidstraining en al wel zo’n broekje aanhad. Altijd eerst schoenen uit, dan broek, dan onderbroek. Terwijl je bij een luier gewoon alles naar de enkels kan schuiven.
Maar thuis willen ze vaak niet blijven liggen, dan vind ik een broekje wel ideaal. Thuis dragen ze toch geen schoenen binnen.
Verschoonde je wel liggend als hij gepoept had, of kan dat ook staand?
Mag ik een vraag stellen over zorgverzekering, hoop dat iemand het weet.
Ik ben nu bij cz verzekerd met aanvullende verzekering jongeren. Wil die volgend jaar omzetten naar iets waar tijdens zwangerschap en geboorte meer vergoed wordt, maar ben nu al (pril) zwanger, heb ik dan wel direct recht op die vergoedingen per 2022?
Bij sommige aanvullende dingen moet je eerst al bepaalde tijd verzekerd zijn dacht ik.
Voor zwangerschap hoeft dat niet, dat krijg je gewoon direct na overstap vergoed. Stel dat je per 1 januari overstapt en 2 januari bent uitgerekend, geen probleem.
Dank je wel voor je snelle antwoord!
Welke verzekering kwam het beste uit? Ik moet nog gaan uitzoeken
Weet ik niet… de voorwaarden en tarieven voor 2022 zijn nog niet bekend toch?
Ik verschoon ook staand, maar gewoon met een normale luier. Ik vind van een luierbroekje echt een groot nadeel dat alles uit moet.
Je mag mij een pb sturen.
Oh dank je wel, ik sta net op het punt om kinderwagen + maxicosi + tripp trapp te bestellen. Nog even wachten dus, hoewel ik ook bang ben dat alles dan uitverkocht is.
Joolz aer
Ik heb ook mijn Geo verkocht en de aer gekocht in verband met de ruimte die het inneemt. Geen moment spijt gehad.