Ik heb de babygym die @Suikerklontje aanraadt op marktplaats gekocht voor 10 euro. Misschien nog een optie als je er over twijfelt?
Wij hebben deze van Lupilu van de Lidl:
Die stimuleert buikspelen door dat spiegeltje en andere frummeldingen
Ja, deze hadden wij ook! Dochter vond deze superleuk, hoorde alleen het muziekje in een van die beestjes âs nachts nog in mân hoofd.
Ja misschien. Ik ga maar weer even stoeien met de tuigjes haha. Thanks!
Nou zo lang spelen ze niet met zoân gym natuurlijk. En je kunt er zelf ook andere speeltjes aan hangen hè. Alles met een haakje of lusje er aan kun je er aan vast maken in plaats van de speeltjes die er bij horen.
Wij hebben er ook een van Tiny Love alleen dan met kleur, de farm editie geloof ik. Hij vindt hem erg leuk en begint er steeds meer en langer mee te spelen.
Ik heb echt 3 super fijne badpakken gekocht bij h&m in de grootste maat die ze hebben en die zaten heerlijk en ook mooi bij mn enorme tieten.
En als ik echt hoog zwanger ben doe ik gewoon een bikini aan denk ik
Ik droeg al een tijd geen bikiniâs meer door striae en omdat ik het niet mooi vind staan bij mijn figuur. Opzich zou ik het hoogzwanger misschien wel dragen als ik een mooie buik heb, die striae kan me dan gestolen zijn. Maar ga over 3 weken op vakantie en ben dan 24 weken dus geen idee hoe zwanger ik dan ben haha
Hahaha nee ik heb hier ook nooit klachten gehad. Ze hebben er iig veel onder gelegen. En het spiegeltje was een grote hit toen ze wat langer op hun buik konden liggen. Lagen ze naar zichzelf te schaterlachen steeds
Ik had dus vanmorgen een weegafspraak bij de GGD omdat hij Ăetsje onder zân lijntje was geraakt een maand geleden, nou zat er weer helemaal mooi op. Maar ik had dus daar ook gezegd wat we van plan waren met de twee warme happen omdat we graag terug naar de 3 flessen willen, gaan ze daar echt een beetje moeilijk over doen en dat hij wel echt brood moet eten. Denk ik: ja, wil ik ook wel maar kan het er moeilijk inproppen allemaal. Heb dus net mân eigen plan getrokken en hem en flinke groente hap gegeven, ligt hij net te spelen op zân kleedje, heb ik er dus steeds een stukje brood ingekregen en inmiddels heeft hij bijna een halve (droge) boterham op?? Haha snap er niks van. Maar goed, wel even kijken of ik die fles nu achterwege kan laten, lijkt me wel met een hap van 175 g en een halve boterham
Wat vervelend, is hij nog steeds aan de lichte kant? Misschien hoort dat gewoon bij zijn bouw? CB hamert altijd wel erg op dat afbouwen hè⌠Ik ben al blij als we nu naar de 3 gaan en met 1 jaar op de 2 zitten. Hij houdt gewoon van zân melk haha!
Heel veel landen in de wereld waar ze helemaal nooit brood eten joh lekker je eigen plan trekken en doen wat voor jullie werkt!
Ik snap dat stipt vanaf 1 jaar geen fles meer ook niet helemaal? Die van ons wordt wild als ze dr flesje alleen al ziet en ze hebben een heel jaar op die dingen geleefd dus ik vind het prima als ze er nog eentje wil 's avonds (ze is 1). Nu wilde ze rond haar verjaardag ineens geen fles meer en duwde ze hem weg dus ik dacht nou oke als jij er klaar mee bent prima. De laatste avonden wil ze wel weer en ze valt er lekker mee in slaap dus ik ben voorlopig niet van plan er mee te stoppenâŚ
En ik vind ook dat ze wel heel veel brood adviseren hoor, 2x warm lijkt me hartstikke gezond ook met lekker veel groente.
Hier hetzelfde! Ik moest en zou met 1 jaar stoppen met de fles, âomdat dat moetâ, maar ik merk dat ze er nog heel veel behoefte aan heeft. Sâavonds voor het slapen gaan krijgt ze er een en soms sânachts ook nog. Daar valt ze lekker mee in slaap en scheelt mij een uur lang wiebelen en sussen. Sâmiddags krijgt ze soms gewoon warme melk.
@Sarie ik neem het CB sowieso niet altijd heel serieus. In grote lijnen, qua controles etc, natuurlijk wel. Maar soms willen ze zich zo erg bemoeien met voeding en wat moet en wat niet. Ouders kennen hun kind het beste denk ik dan.
Ik ben heel tevreden over het consultatiebureau bij ons en hoe men meedenkt, maar dat starre over flesjes snap ik ook niet. Nou ja, wel een beetje, ik snap waar het vandaan komt, maar met mate en verstandig gebruik zie ik er echt geen probleem in. En ik ben logopedist, dus vanuit mijn werk genoeg ervaring mee, haha.
Hier ook nog lekker een flesje voor het slapen, hoor. Vindt ze heerlijk en ze slaapt er goed van. Ze heeft hem in vijf minuten leeg en gebruikt verder geen speen oid, dus zo slecht is dat heus niet. En we doen het braaf voor het tandenpoetsen, dus ook dat lijkt me geen probleem.
Waarom is dat dan zo, dat ze daar zo panisch over doen?
Thanks allemaal voor jullie lieve woorden, we gaan het inderdaad lekker zo doen! Belachelijk ook eigenlijk dat ik denk iets te doen dat niet okĂŠ is terwijl ik mân kind een extra dosis aardappelen en groenten geef Het is niet dat ik hem een McDonalds maaltijd extra aanbied.
Hoe vallen die pakken van Ielm? L wil elke dag buitenspelen, maar gaat rustig van een natte glijbaan, rolt door de zandbak en gaat lekker zitten in een waterplasâŚâBAD! BAD!â Ik heb gewacht met kopen, omdat ik dacht dat het onderhand wel beter weer zou zijnâŚmaar het ziet er naar uit dat het weer nog wel even herfstig blijftâŚ
En kan je daar nog een jas over doen, of is dat dan ook echt niet nodig?
Oh, ze doen hier gelukkig niet panisch.
Maar de reden waarom ze adviseren te stoppen / af te bouwen is omdat drinken uit een beker beter is voor de ontwikkeling van de mondmotoriek en de tongpositie. En dat kan weer invloed hebben op articulatie als je kind gaat praten en op de stand van je gebit / kaak op latere leeftijd.
Edit: ik heb het dan over het stoppen met de fles na 1 jaar, niet over afbouwen oid op jongere leeftijd. Geen idee wat het consultatiebureau daarover adviseert en waarom.
Wij zitten ook nog op 2 flessen met bijna 1.5jaar.
Anders drinkt ze niet genoeg op een dag. Overdag drinkt ze net 200 ml op uit rietjesbeker of pakje. Wat we ook doen. Van de fles wordt ze rustig (als ze eenmaal heeft, anders ongeduldig tot ze de fles heeft).
N zit met haar 1 jaar nog op drie flessen. Misschien moeten we dat ook maar eens afbouwen? Geen idee eigenlijk, maar normaal gesproken hamert de kinderarts er ook heel erg op bij ons. Nu zijn we al een tijdje niet geweest haha.