Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik heb m in 104 gekocht en ze heeft 92. Vorige week had de dochter van een vriendin ons pak aan (geen jas mee en spontaan naar de speeltuin) en die is een jaar ouder. Zij paste het pak goed. Dus over een jaar past mijn H. hem ook nog wel. Echt een fijn pak, H. gaat ook altijd in plassen liggen enzo.

Edit: ik heb m dus op de groei gehaald en niet omdat ze klein vallen.

1 like

Ik vind ze wel op maat vallen. Mijn kind draagt normaal 80/86 maar heb dit pak in 92 gekocht. Is wat te groot maar door de boordjes kan hij het wel al goed aan! Ik doe geen jas erover maar soms een dik vestje er nog extra onder zodat dat niet alsnog vies wordt :grin: Vind het pak echt top

1 like

Ik dacht dat we brood moesten eten vanwege het toegevoegde jodium.
Je moet best veel van andere voedingsmiddelen (vis, kaas, melk) eten om eraan te komen.
Weet niet waar jodium verder goed voor is hoor

Ik dacht voor je schildklier?

Dit staat op de site van Consumentenbond:

Bij kinderen kan een jodiumtekort leiden tot een groeiachterstand en een verminderd leervermogen. In extreme gevallen kan er dwerggroei ontstaan.
Het is daarom vrij zorgelijk dat onze jodiuminname tussen 2006 en 2015 met een derde is gedaald. De grootste oorzaken zijn:
We eten minder brood.
Het zoutgehalte in brood is verlaagd.

Zal daar wel vandaan komen dat ze er zo op hameren.

2 likes

K zit nu bet in 92 en draagt al een paar maanden een ielmpak in 92 (en soms nog in 86)Zit een brede elastisha boord bij mouwen en pijpen dus kon toen ze nog in 86 zat ook prima. Denk dat ze hem vd herfst ook nog wel past. Ze draagt er als het wat kouder is een jas of zon dun regenjasje overheen.

1 like

Ja geen idee, misschien wel? Kan je wellicht vragen aan het Voedingscentrum

1 like

Ik heb dit een keer aan de dietiste gevraagd (kom ik 1x pj in het ziekenhuis omdat dat onderdeel is van het diabetesteam) want die vind ook dat ik te weinig brood eet. Zij heeft daar mij toen wat info over doorgestuurd, zal straks even in mn mail spitten of ik die mail nog heb!

1 like

Ooh maar als dat de reden is maak ik me niet zo druk, want I drinkt het liefst nu al alles uit een beker haha. Als wij iets drinken zit hij me ongeveer te smeken om hem ook wat te geven :sweat_smile: mag je dan niet gewoon de melk in een beker geven? Heb dit nog niet eerder gehoord namelijk!

Ja hoor, bij ons op de opvang hebben ze T nog een maand of 4-5 met dr lunch gewoon moeder melk gegeven in een (tuit/rietjes/open)beker! Dus waarom niet met kv zou ik denken…

1 like

Ik ben ook wel benieuwd naar dit antwoord! Wil je het delen als je het weet?

Wat grappig, dat ga ik ook eens doen met de middagfles!

1 like

Is het matrasje van het Qute campingbedje een beetje stevig? Of een ander merk?
We zitten nu in een hotel en zij hadden wel een bedje maar het is echt waardeloos. Ding vouwt half dubbel alleen al door onze eigen hoeslakens, die normaal om een dikker matras zitten. Ze hadden er ook een heel dekbed bijgedaan. Ik denk niet dat dit bedje vaak gebruikt wordt hier haha.
Dus om dit in de toekomst te voorkomen wil ik toch een eigen campingbedje, maar alleen als dat ook echt voordeel biedt ten opzichte van zo’n waardeloos ding.

Heeft iemand hier de tip voor een kindvriendelijk hotel op Ibiza? Eentje waar wij zelf ook nog een beetje lekker kunnen eten? Andere tips op bestemmingen waar we vanaf nu naartoe mogen zijn ook heel welkom!

Wij hebben toen ik nog zwanger was in deze gezeten:

Vond het een heel fijn hotel! Ruim opgezet qua kamers. Zitten her en der in een kleine groep op het terrein verspreid zegmaar. Dat zie je hier niet zo goed op de foto’s. (Wel bergopwaarts, maar er rijdt ook een golfkarretje)
Veel keus qua eten, ook echt ingericht op kinderen, wat winkeltjes op het terrein en naast een eetzaal bijv ook een bakkertje waar je overdag gewoon pizza en pannekoeken kan halen. Is ons in ieder geval goed bevallen toen. Hadden wel zelf een auto gehuurd zodat je ook bewegingsruimte op het eiland hebt. :relaxed:

Bedankt voor de tip! Klinkt goed. Een vriendin had dit hotel ook al als tip gegeven. Misschien wordt dit het wel!

1 like

Zoooo Hollands die hoeveelheden brood, ik snap ook niet zo goed dat ze daar zo op pushen. Alsof brood zo fantastisch is haha.

@Fredje oh dat is wel interessant, ik dacht namelijk dat het om de melk ging. Dus was al helemaal blij dat we over zijn op water (en hij drinkt ā€˜s nachts soms wel twee flessen water) maar het gaat dus om de fles zelf… zou je dan zo’n beker in z’n bed leggen?

1 like

Wij hebben 3 verschillende campingbedjes en bij alledrie zijn de matrasjes slappe hap. We nemen daarom de gewone matrasjes mee als ze gaan logeren.

4 likes

Wij gaan in juni hierheen: https://www.sunweb.nl/vakantie/spanje/ibiza/es-cana/hotel-alua-miami
Het ziet er in ieder geval kindvriendelijk uit. Ik kan je tzt wel laten weten hoe het is. Tenzij je nu wil boeken, dan heb je daar niet zo veel aan.

Ik heb een Qute Q-break campingbedje en ben daar heel tevreden over.
Er zit in het ā€˜matras’ ook een soort versteviging waardoor hij goed bleef liggen en verzwaart ook wat. Hij trekt ook niet krom als je er een laken omheen doet. Zit een klein laagje zacht materiaal op. Moet wel zeggen dat het heel dun lijkt maar hij slaapt er heerlijk op. De laatste keer dat hij echt van 19-7 doorsliep was hierin :joy:
Het voelt in ieder geval als een fijn degelijk bedje.

1 like