Tips, ervaringen & aanraders #4

Hoe vaak mag een kind ziek zijn ?
M was net weer beter van buikgriep. En nu appt mijn ex dat die 40.2 koorts heeft. En vorige maand was hij ook al ziek. Het is tegenwoordig echt vaak raak.

Nu was ik vroeger ook erg vaak ziek en jong mijn amandelen eruit laten halen. Misschien moet ik toch de huisarts maar eens bellen. Dit is niet leuk meer zo :persevere:

Hopelijk knapt hij snel op. Anders kan ik wederom niet werken :persevere:

Een gewoon matrasje kan heel erg gevaarlijk zijn in een camping bedje. Vooral voor hele kleine kinderen.

Ze kunnen dan tussen het matras komen te zitten.

1 like

Ik kreeg het advies vanuit de huisartsenpost toen ik die een keer belde dat als ze na koorts binnen een week weer koorts krijgt, ik sowieso even moest bellen om te overleggen omdat er dan wellicht meer aan de hand is. Hoeft niet zo te zijn, maar dat is voor hun wel een teken om er meer aandacht aan te besteden.

2 likes

Zou het wel laten controleren. Soms is het echt pech hoor met de ene virus na de ander. Mijn zoontje had dat ook best vaak, ondanks dat hij tot aan z’n 2e niet naar KDV is geweest.

2 likes

Omdat de zijkant van een campingbedje zacht is denk ik, en van een ledikant niet?

1 like

Een campingbedje heeft een zachte zijkant en daardoor kan er dus ruimte ontstaan, als je baby daar bv heen rolt kan die er tussen komen bij een ledikant ontstaat er niet ineens extra ruimte.

Wij gebruiken voor onze oudste sinds ze 1 Is wel een gewoon matras in het campingbedje (maar dat wordt dus officieel afgeraden), als R. erin slaapt slaapt die op het “matrasje” wat erbij hoort.

Edit: Bij ons campingbedje sluit het matras netjes aan, maar mn schoonmoeder had er bij hun ook een matras in gelegd en daar heb ik een andere voor gehaald, want dat matrasje zat zelfs als er geen kind in lag tussen de rand en het matras 3-4cm ruimte aan alle kanten.

2 likes

Klopt door de zachte zijkant

Ik ben ook Gastouder. En hij gaat naar de opvang. Ik bel dinsdag de huisarts wel eens.

1 like

Wat zouden jullie geborduurd willen hebben? Ik heb een bon gekregen die bijna verloopt maar kan niks bedenken. Voor een dreumes, hydrofiel doeken enz gebruiken we niet echt meer. Ik dacht misschien een poncho voor na t zwemmen. Maar nu hebben we er een cadeau gekregen en daar past niet echt een naam op.

Ik heb voor beide kinderen een handdoek met hun naam erop geborduurd, ook erg handig nu met zwemles.

1 like

Heeft er iemand nog tips voor een leuk boekje over het krijgen van een broertje/zusje voor mijn zoontje van 2.5?
Hij vindt boeken heel leuk, maar heeft geen geduld om te luisteren naar verhalen die voorgelezen worden. Dus de plaatjes erbij moeten het verhaal ook vertellen.

1 like

Je kan van die persoonlijke boeken maken, met naam. Op mijnliefsteboek.nl kan je een boek maken met: “… wordt grote broer.” Ik weet niet of het echt iets is voor wat je zoekt, maar wel heel leuk!

1 like

Mijn dochter van 2 is helemaal weg van Kareltje krijgt een zusje. Was een cadeautje, maar neem aan dat ze ook een broertjesvariant hebben. Is niet te lang en met kleurrijke plaatjes.

1 like

Ik maak een schatting op jaarbasis, die ik dan nog iets te hoog inzet (zo van dan betalen we nu liever iets teveel en krijgen we terug ipv dat we ineens veel bij moeten betalen). En als ik gedurende het jaar denk chips het veranderd wel heel erg (zoals bv afgelopen jaar doordat mijn man ook voor zichzelf begon en die ging echt als een speer vanwege de sector waar hij actief is, maar mijn inkomen daalde flink dus uiteindelijk toch redelijk uitgemiddeld weer) pas ik het aan.

Als je te weinig krijgt, krijg je dat na je ib over dat jaar terug (of je moet bijbetalen). Zou het zeker wel aanvragen, want als je het niet aanvraagt kun je het niet achteraf nog doen met je ib zoals bv met zorg of huurtoeslag. Je kunt het met terugwerkende kracht voor geloof ik 3 maanden terug krijgen nog.

1 like

Werk je als zzp-er of wisselt het doordat je een contract hebt met flexibele uren? Dat laatste had ik, en ik keek elke maand op mijn.uwv.nl wat m’n sv-loon was van de maand er voor en dat vulde ik daarna gelijk in in de kinderopvangtoeslag app. Zo wist ik altijd dat het klopte.

1 like

Dit is voor mij al heel lang geleden in dit topic en ik ben benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen.

Ik ben zwanger en ik ben zó misselijk. Ik heb de huisarts gebeld voor medicatie en ik was in de veronderstelling dat ik iets zoals Emesafene zou krijgen aangezien dat ik mijn vorige zwangerschap ook kreeg. Bij het ophalen kwam ik erachter dat ik Suprimal kreeg. Medicatie tegen reisziekte wat ook gewoon te koop is bij de drogist.

Werkt het of zal ik toch maar de huisarts bellen?

Bij de een werkt het, bij de ander niet. Probeer het een paar dagen of een weekje uit en bel dan eventueel weer de huisarts!

Mij werd ook suprimal aangeraden eerst! Dat heb ik geprobeerd en haalde niets uit maar ik zou het wel even proberen voordat je weer belt. Daarna kreeg ik emesafene, maar die werkte bij mij ook niet. Ik heb daarna nog iets anders gekregen (primperan oid? weet het niet meer zeker) waar ik weer maagzuur van kreeg dus ik heb uiteindelijk m’n tijd uitgezeten tot het beter ging :frowning_face:. Veel sterkte in ieder geval en schroom niet om weer te bellen als het niet gaat met suprimal, misselijk zijn is zo rot!

Suprimal en emesafene bevatten beide dezelfde werkzame stof: Meclozine. Verschil is dat bij emesafene nog vitamine b6 is toegevoegd.

Suprimal had bij mij wel effect, althans het haalde de scherpe randjes er vanaf.

2 likes

Het is in een ander topic wel eens gegaan over muisjes en dat iets anders dan roze of blauwe lastig te vinden is, dus toen ik net deze site op insta voorbij zag komen dacht ik meteen even delen:

https://www.stadsgenootjes.nl/

6 likes