Tips, ervaringen & aanraders #4

Enkuizen heeft ook een leuk hertenkamp in de stad.

Het Keetje in Lutjebroek. Zorgboerderij waar je wat kunt eten en drinken en kindjes kunnen spelen met skelters en trekkers.

2 likes

JA dat zou echt een tof idee zijn (sorry lees mee haha)

2 likes

Ik ben volgens mij nog nooit in sprookjeswonderland geweest als ik dit allemaal lees :exploding_head::pleading_face:

Ik heb de beginpost aanpasbaar gemaakt voor iedereen! Zie het bewerkicoontje onderaan de post naast het antwoordicoontje.

8 likes

Ja de speeltuin is ook echt een aanrader! Stoomtrein moeten wij ook eens doen met M. Ik denk dat hij ontploft van enthousiasme.

1 like

Je moet de pagina even verversen voordat je het icoontje ziet! :hugs:

2 likes

Wow zoveel tips jongens :smiley: dankjewel! We gaan ons niet vervelen de komende tijd.

3 likes

Delftse hout? Niet in DH maar wel redelijk dichtbij

1 like

Heeft iemand misschien dé tip om vlekken uit een matras te krijgen? (en als je dan ook meteen dé tip tegen doorlekken hebt, pakken we meteen de oorzaak aan haha. Heb al twee luiers geprobeerd, luier omgedraaid, grotere romper, romper niet dicht en verschillende luiermerken geprobeerd).

Mijn kindje is denk ik er wel aan toe om rechtop te zitten in haar tripp trapp maar ze zit naar mijn idee nog een beetje te los hierin.
Is het dan genoeg om alleen van die kussentjes te kopen voor erin of zouden jullie wel ook een riempje erbij aanraden?

Ik heb zo’n kussentje en ik deed er eerst ook nog een handdoek tussen. Heb een riempje nooit gebruikt want ik vond dat niet nodig :sweat_smile: Vind ze niet zo los zitten in een Tripp Trapp eigenlijk.

1 like

O dat overbroekje is een goed idee!
En deed je het matras in de wasmachine?

Tjooongejongejonge, ik kom er nu pas achter dat er inderdaad een hoes om het matras zit.

8 likes

Speeltuin de Batavier in Alkmaar

Ik bedacht met net nog één, sorry: het Uitgeestermeer / dorregeest is heel fijn om te zitten met kind. Ligt aan krommeniedijk (ook altijd leuk om te fietsen).

1 like

@Konijntje bij mij ook niet helaas, wel in het baktopic. Zowel op mobiel als macbook niet en heb voor de zekerheid ook even een andere browser geprobeerd waarmee ik nog niet eerder in heb gelogd.

1 like

Iemand nog opbeurende verhalen over groenteweigeraars waarmee het helemaal goed is gekomen? N eet alleen aardappels, vlees en vis. Ik bied op verschillende manieren aan, leg er ook geen druk op. Geprakt of gemengd met vlees wil ze per ongeluk nog wel eens een hapje nemen maar het liefst ontwijkt ze alles. Wortel, komkommer, paprika, sla, courgette - zodra het haar mond raakt, of soms daarvoor al, gaat de tong naar buiten. We hebben haar vanaf 4 maanden groentehapjes gegeven dus het is niet dat ze het niet herkent of zo. Iemand nog tips? Of ervaringen? Ik blijf uiteraard aanbieden.

Hier werkt het soms om wat hummus erbij te geven, ze vindt dat dippen dan zo fantastisch. Verder om half 6 (als ik ga koken) een bordje op de salontafel met wat komkommer en paprika en dat gaat vaak beter naar binnen dan aan tafel met z’n allen. Soms ook met crùme fraiche en bij ons eten ze ook Sajoer boontjes mee, ook dan werkt de saus weer goed.

1 like

Misschien niet heel opbeurend, maar onze oudste heeft 4 jaar lang groente geweigerd en sinds hij 4,5 jaar is begint hij steeds meer te proberen en proeven.
Eerst gaf ik mezelf/ons de schuld, maar van de tweeling eet de 1 super graag groente en fruit en de ander absoluut niets. :woman_shrugging:t2: Maak me er nu gelukkig minder druk om, omdat ik dus weet dat het tzt wel beter zal worden.

3 likes

Ik heb een pindakaasmonster, groente gemengd met pindakaas gaat er hier soms wel in (bloemkool, broccoli, sperziebonen). En zoete aardappel en wortel eet ze soms geprakt met wat kaneel. Niet ideaal, maar dan krijgt ze iig wat groente binnen.
Gisteren de veggie sticks van Iglo geprobeerd, misschien vindt ze dat lekker (hier geen succes, alleen toen de groente eruit gepeuterd was).
Vorige week pannenkoekjes geprobeerd met wortel en zoete aardappel. Dat was wel echt een succes! Ik had wortel en zoete aardappel gekookt (allebei 75 gram) geprakt met een ei erdoor, wat bloem / havermout erdoor tot een goede dikte, snufje kaneel, en toen pannenkoekjes van gebakken.

Volgens mij is het eerder regel dan uitzondering dat je kind een periode (kort of lang) geen groenten eet. Komt uiteindelijk wel, denk ik.

1 like