Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik heb ze van de week besteld bij zwemeiland.nl Heel snel binnen ook en veel keus

1 like

Ik zoek handige bordjes met vakjes, bij voorkeur borden die goed aan het tafelblad van de triptrapp blijven plakken. Ik vind de siliconen stick&stay borden van Done by Deer heel leuk maar eigenlijk ook net iets te duur. Iemand tips?

1 like

Ik heb er een van ali :grimacing: wel echt een leuk bord. Wij gebruiken m op een houten tafel dus qua plakken weet ik het niet (blijft wel altijd op het aanrecht kleven als ik het eten op schep)

1 like

Zijn er hier mensen die aircoolers gebruiken om de baby/kinderkamer koel te houden avond en nacht?

Aircoolers werken niet zo best naar mijn mening. Die sturen vocht de lucht in, terwijl je juist vocht wil onttrekken aan de lucht. Ik heb een keer gelogeerd op een plek waar een aircooler was en ik vond het plakkerig en onprettig.

Een mobiele airco werkt voor ons goed, die krijgt de temperatuur goed naar beneden. Als wij ons huis wat ingrijpender verbouwen komend jaar (dak etc) laten wij op de kinderkamer een normale airco-unit plaatsen omdat die kamer als eerste opwarmt.
Nadeel van een mobiele airco is wel dat dat vocht afgevoerd met worden, vaak met een slang die je uit een raam hangt. Doordat het raam niet dicht is, komt daar warmte binnen, maar daar zijn oplossingen voor.
Mijn man heeft dit topic als inspiratie gebruikt:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1707327

En dan specifiek de post van Deathchant. Houten plank waar je raam is met een gat er in waar aan je de slang kan koppelen (in Jip en Janneke-taal).

Wij hebben vorige zomer een aircooler aangeschaft voor de babykamer. Maar we hebben hem maar 2x gebruikt, want het maakte de kamer ontzettend benauwd. De luchtvochtigheid is erg hoog, waardoor het juist warmer aanvoelde. Nu gebruiken we de cooler zonder water, dus gewoon als een dure ventilator…

Wat is nou leuk, wat groter speelgoed voor een meisje van 13 maanden? Ze loopt nog niet. We hebben best wat speelgoed, maar wil wat nieuws erbij hebben voor de afwisseling. Ballenbak en keukentje hebben we al :raising_hand_woman:t3:. Een vriendin gaf aan dat die zoefzoef dieren van vtech leuk zijn, maar vraag me af of L dat al snapt.

Hier zijn de poppenwagen en de skelter een hit! Ook 13 maanden en loopt nog niet dus de poppenwagen is vooral spullen erin en eruit halen. Op de skelter/loopauto zit ze vol trots en rijdt ze soms achteruit vooruit snapt ze nog niet. Of bedoel je ander soort speelgoed?

Zo’n houten trein met blokken die je erop kan stapelen, vindt ze hier erg leuk.

djeco-trek-en-stapelfiguur-creaferme

1 like

Hahaha, en dit idd

2 likes

Djeco!

1 like

Zo grappig dat ze echt hetzelfde doen met Duplo @Ovenschaal @Printemps. Hier idd ook alles uit elkaar halen en in de bak doen of mijn bouwwerken uit elkaar halen.

De hape piano staat hier te verstoffen helaas, hoewel m’n man hem wel erg leuk vindt en nog steeds oefent op ā€˜de wielen van de bus’.

3 likes

Deze heeft J ook, ze speelt er dagelijks mee. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Haha ik koop ook zovaak Lego ā€œvoor mijn zoontjeā€. Vind het nog steeds top.

5 likes

En ook @Classique, beetje late reactie maar ik heb gisteren even met de luchtvaartmaatschappij gebeld (Easy.jet in dit geval). Tot en met 2 jaar is het verplicht zeggen zij om het kind in een stoeltje te zetten, al heb ik dit echt nog nooit gezien in het echt. Gezien het feit dat M al 2 is en prima in een vliegtuigstoel kan zitten gaan wij het stoeltje niet meenemen in het vliegtuig zelf maar gratis inchecken.

Waarschijnlijk is die van ons ook te groot om in een vliegtuigstoel te passen, maar we nemen hem sowieso eigenlijk alleen maar mee omdat we op de bestemming een auto huren. Een autostoel huren ter plekke was zo’n 90 euro, daar kun je een heel stoeltje voor kopen.

1 like

Ok. Goed om te weten. Het verschilt wel echt per maatschappij geloof ik dan. Standaard met tui is tot 2 jaar op de schoot aan babytarief en dan krijg je enkel zon extra riempje. We konden bij de maatschappij van de autoverhuur ook maar standaard kiezen voor een autostoeltje vanaf 9kg maar hij weegt nog maar 6 a 6,5 en is daar nog echt te klein voor. Wil liever niet het risico nemen om een niet gepaste, vuile of slechte stoel te krijgen. Hij kostte ook al meer om te huren dan te kopen… lijkt me ook meer comfort om de autostoel in het vliegtuig te gebruiken. We hopen dat hij daarin een beetje slaapt. Het is gelukkig maar een korte vlucht.

1 like

Jij hebt dan dus wel een extra stoel voor je kind geboekt en neemt dan je eigen stoeltje mee? Dat snap ik zeker met een jonge baby! Ik denk trouwens dat het niet verplicht is als je je kind op schoot neemt, maar wel als je een eigen stoel boekt. Maar die regels zijn volgens mij ook veel aan verandering onderhevig.
Mijn dochter is al 2 dus heeft dan ook een grotere autostoel, daarvan zie ik het niet echt zitten om die in een kleine vliegtuigstoel te proppen. Maar inderdaad daar een stoeltje huren voelt ook niet fijn, vandaar dat we m wel meenemen maar dan als ruimbagage.

Jep. We hebben inderdaad een extra stoel geboekt. Hoopten zo ook een hele stoelrij voor onszelf te hebben maar de indeling van het vliegtuig(je) is 2-2 dus dikke fail :laughing:

Oh wat gek! Wij hebben met S gevlogen toen hij 10 weken was en vervolgens toen hij net geen 2 was. Eerste keer met KLM en 2ex met Turkish en was geen stoeltje verplicht.

Na zijn 2e regelmatig nog gevlogen, maar nooit verplicht autostoel moeten meenemen. Missc idd hevig aan veranderingen.

1 like

Heeft iemand tips hoe je je kind zelf kan leren spelen? Of is dit gewoon karakter? N. is 2 en als ik dan even in de keuken de vaatwasser uitruim bijvoorbeeld dan komt ze me altijd halen en roept ze: mama moet meeee.
Ze kan echt nog geen 5 minuten zelf spelen.

1 like