Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik denk dat het gewoon karakter en leeftijd is. Is ze net 2? Mijn zoontje is 2.5 jaar en ik merk dat het vanaf zijn tweede steeds een beetje beter gaat. Als ik op de bank zit, gaat hij in de buurt wel bv met Duplo spelen. Maar als ik echt even wat wil/moet doen, dan komt hij ook sneller aandacht vragen.

1 like

Ja ze is maart 2 geworden. Maar soms hoor ik wel bij anderen dat hun kinderen zelf spelen, maar is misschien ook idd als je erbij zit. Ik kan ook wel op de bank zitten terwijl ze speelt maar moet dan ook wel vaak meedoen. Hopelijk gaat het dan beter als ze wat ouder is.

Nou niet die van ruffle butts hoe schattig ze er ook uit zien want die rekken slecht mee. arme B. Zat in een soort dwangbuis van de week.

H&m heeft ook wel leuke uv pakjes vind ik! En ik zag iets van beach and bandits?

1 like

Ik vind Liewood altijd heel leuk.

2 likes

Ik ken ook wel kindjes die met 1 jaar uren rustig in de box konden spelen. Nou de mijne hoefde ik daar echt niet in te zetten :sweat_smile:. Of rustig een boekje lezen op schoot, daar begint hij nu een beetje het geduld voor te krijgen (voor 3blz haha).

Liewood & beach&bandits. We hadden van H&M besteld maar voelde echt een stuk dunner. Liewood heeeft het bij ons een zomer lang (waarvan 5wkn intensief dagelijks op het strand) volgehouden en is echt nog steeds prachtig!
Beach & bandits hebben we pas 1jr maar was vorig jaar ook goed gebruikt en nog :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Die van H&M werken wel prima, die hebben ze hier allebei aan gehad. Scheelt ook wel wat in prijs met de 2 die jij noemt. Ze zijn niet per se slechter qua werking

4 likes

Mijn oudste en jongste nu schelen 23 maanden (om even heel precies te zijn), de nu jongste en de nieuwe baby schelen straks 28 maanden.

De oudste was niet zindelijk en ik vond dat geen probleem toen de baby er was. Volgens mij is dat makkelijker dan wanneer je voor elk plasje een wc moet zoeken en nog aan een ritme moet werken met je nieuwe baby. Toen de jongste 1 jaar was, was de oudste zindelijk en daar hadden we toen goed de tijd voor. Dus ik zou die zindelijkheid niet overhaasten.

Verder dacht ik in de kraamweek dat ik het nooit aan zou kunnen met 2 in m’n eentje (als m’n man weg was dus). Maar dat viel uiteindelijk reuze mee. Moet wel zeggen dat ik zweer bij de draagdoek, dus ik heb de jongste super veel gedragen en ook borstvoeding gegeven in de doek. Dus dat maakte het voor mij makkelijker. Dit ben ik ook weer van plan met baby 3 die er nu aan komt. Maar ik ben ook wel van het zo makkelijk mogelijk maken voor mezelf. Ook als dat betekent dat ik veel met de baby moet lopen waardoor die kan slapen.

1 like

Mijn kinderen schelen 2,5 jaar. Vond het op zich wel aanpoten in het begin omdat I net flink zelfstandig begon te worden. Ze weigerde vanaf de kraamweek een luier te dragen en is dus vanaf toen ook zindelijk. Ze wou ook zichzelf aankleden enzo dus dat was soms wel even zoeken. Je vind je draai vanzelf wel.

Ik heb nog kinderwens en zou er nu ook zo een 2,5 jaar tussen willen laten. Mits het ons gegund is uiteraard.

1 like

Hebben jullie meteen vanaf de geboorte een slaapzakje of een lakentje gebruikt? Ik zie op schema’s alleen slaapzakjes staan en soms ook alleen een romper/ luier boven een bepaalde temperatuur, maar heb ook een lakenpakket voor de co-sleeper met dunne lakentjes, wanneer gebruik je dat dan?

Misschien een hele domme vraag hoor maar vind het tot nu toe erg ingewikkeld met alle TOG waardes en wat een baby dan aanmoet met welke temperatuur :sweat_smile:

Dit soort schema’s bedoel ik!

1 like

Mee eens, wij hadden die ook toen we in het buitenland woonden, die zijn daar voor langere tijd heel intensief gebruikt en niet kapot gegaan of wat dan ook.

@Wonderland wij hadden er ook één van carter’s, dat was ook goede kwaliteit.

@Oprah volgens mij is het bij de meeste maatschappijen standaard dat je je baby op schoot neemt. Wel gek dat het bij easyJet wel verplicht is! Vaak krijg je tijdens het boeken al zo’n keuzemelding van wil je je kind op schoot of in een eigen stoel.

@anon69899736 wij deden/doen het een beetje op gevoel, heb nooit naar die tog waardes gekeken. Beide kinderen hebben we eerst ingebakerd trouwens. In de kraamweek slapen baby’s vaak onder lakentje +dekentje maar de kraamzorg kan je daar goed mee helpen!

3 likes

Ik was ook heel erg bezig met de TOG waardes toen ik zwanger was van de eerste, vond het zo ingewikkeld. Toen hij net geboren was sliep hij in de kleren die hij overdag droeg (romper, T-shirt met lange mouwen en leggingbroekje). Dan lag in het bedje en laken met een katoenfleecedeken. En daarop hadden we nog een gebreid dekentje dat we gekregen hadden. We hadden een november baby.
Na 2.5 maand was hij constant zijn hele bed door aan het bewegen en hebben we een slaapzak bij de HEMA gehaald en het dekentje opgeborgen.

1 like

Ff trots de Ikea gehackte learning tower laten zien. Zo gezellig dat we nu samen aan het aanrecht kunnen staan, meteen samen ontbijtje gemaakt :smiling_face_with_three_hearts:

26 likes

R. is momenteel nogal geobsedeerd met der voeten en heeft nu door hoe ze haar lodgersloffen (met klittenband) open krijgt :sweat_smile: Zijn die met drukknoop lastiger los te krijgen? Of andere tips voor slofjes?

Met zo’n touwtje had ze in kleinere maatjes, blijft dat ook nog goed zitten met buikschuiven en binnenkort waarschijnlijk tijgeren? Lijkt me dat die dan snel kapot gaan of valt dat mee?

Echt he, hou op hou op :sob: ze is toch echt pas vorige week geboren hoor! En dan te bedenken dat K. met kerst (toen was ze ongeveer zo oud als R. nu is) al op der knieeen zat en zo met dat kontje zat te schudden en niet veel later echt kroop. Bohhhh ben blij dat R. niet zo hard gaat, blijf nog maar ff lekker kleine baby meisje.

2 likes

@Ovenschaal @morange

Dankjewel voor jullie reactie :grin: Ik laat het voor nu maar even zo dan! Kan de kraamhulp mooi meekijken en kan inderdaad altijd later nog dingen bijkopen. Handiger dan nu alle opties al in huis halen haha :sweat_smile:

Pff het is echt even lastig met R (bijna 2) :pensive: hij was al een tijdje van de melk af ‘s avonds en ‘s nachts en sliep toen een maand door, maar sinds kort drinkt hij in plaats daarvan water. Maar echt heel erg veel. Hij wordt soms wel 4x in een nacht wakker en wil dan zijn flesje, als we hem dan z’n flesje geven gaat het sowieso leeg, soms wel een halve liter per nacht (inclusief elke dag nat wakker worden). Weet niet zo goed hoe we er vanaf komen want hij lijkt dat flesje water écht nodig te hebben de hele tijd. Iemand nog een tip? :grimacing:

Volgens mij heeft @suikerklontje haar dochter een tijdje gewoon een 360 beker water mee naar bed gegeven. Dan zou hij het zelf kunnen pakken ipv dat hij jullie wakker maakt.

Ik ken ook iemand die hetzelfde probleem had en zij is er ook voor bij de huisarts geweest om even uit te sluiten dat er medisch niks aan de hand was. Dat was gelukkig niet zo. Daarna zijn zij er best streng in geweest en ermee gestopt, maar dat was wel zwaar. Zou zelf dan liever een flinke beker/fles bij m in zn bed leggen en zoeken naar betere/grotere luiers.

Hij drinkt het zelf :flushed: de fles ligt in zijn bed maar alles gaat leeg en dan wil hij meer. Eerst gaven we grote flessen, maar die gingen op, toen dachten we: we leggen een klein flesje in z’n bed omdat hij dan minder drinkt, maar die gaan ook op haha en dan wil hij meer. Ik ben bang dat streng zijn de enige optie gaat zijn… dat wordt even doorbijten dan.

1 like

@anon18050057 ja klopt, dat doen we nog steeds zelfs. Nu vult ze hem zelf in de avond en neemt hem dan mee naar bed. Soms is hij in de ochtend leeg, soms half en soms is er bijna niet uit gedronken. Ik heb het gaan doen toen wij snachts wakker werden om water. Werkt voor ons goed!

Heb je het idee dat het R. echt om het water gaat of meer om de comfort van het flesje vast hebben / eraan tutten? Wat gebeurt er als het flesje leeg mee naar bed gaat zeg maar?

Edit; zie nu je tweede reactie. Ik zou idd ook zeggen kleiner flesje proberen, maar dat heb je dus al gedaan. Misschien dat in een andere beker aanbieden idd helpt het wat in te perken!

1 like