Tips, ervaringen & aanraders #4

Nee absoluut om het comfort, maar hij moet wel vol zitten :expressionless: soms ligt hij heel hard te huilen en als je er dan heen gaat steekt hij die fles in de lucht en zegt: “Op”. Ik voel me alsof ik een beetje geplayed word.

Edit: Een andere beker proberen vind ik wel een goed idee! Is toch meer moeite en dit zijn ook zijn oude melkflessen dus het is misschien ook meer het gevoel hierbij.

1 like

En als je er weer een kleine speen op doet? De kleinste maat, dat het lekker langzaam gaat? Misschien dat hij dan weer in slaap valt voor het flesje op is?

Maar kan me voorstellen dat je er ook helemaal van af wilt en denk dat dat echt ff consequent zijn (bv we vullen hem 1x en dan niet meer) en doorbijten is.

Nou ik kan nu al een update geven haha. Ik heb hem na heel lang huilen een rietjesbeker gegeven en die werd woest uit bed gegooid. Toen vroeg ik of hij misschien gepoept had (toch denk je dan: wat als er wél echt iets is?) en hij zei ja, bleek natuurlijk niet zo te zijn. Conclusie: we worden geplayed :grinning_face_with_smiling_eyes: dat wordt dus even doorbijten. Hebben dit wel al eens eerder gehad en aangepakt met het schema van Big Little Feelings, is echt ruk maar goed we moeten er ff door geloof ik. Wish me luck!

1 like

Oh dat heb je gepoept en dan ja zeggen doet K. ook als ze bv iets probeert te rekken ofzo. Vaak nadat ze net een stinkscheet heeft gelaten, dus dan twijfel je ook nog. En lachen dat ze dan doet als jij doorhebt dat ze je voor de gek houdt.

Succes, hopelijk ff doorbijten en dan snel beter!

2 likes

Wij gebruikten vanaf de geboorte een slaapzakje. Vond dat heel makkelijk en lekker knus en warm (winterbaby).

1 like

Ik voel me nu een loedermoeder; ik zet een keukenstoel tegen het aanrecht. :flushed:

8 likes

Ik gebruik dit trapje zonder de hack :grimacing:

Ze blijft eigenlijk wel goed staan. Oke ze is er één keer vanaf gevallen bij m’n vriend. Daardoor is ze zelf denk ik ook voorzichtiger geworden.

Nog even op het zwembandjesverhaal van laatst;
Iemand ervaring met van die ronde zwembandjes zoals aquarapid (Aquaringen - Scandinavische veilige zwembandjes | Aquarapid) zag ze nu weer bij kari vd heide voorbij komen en alhoewel zij ze al aanprees voor ze er een samenwerking mee had ben ik benieuwd naar meer ervaringen :blush:

Wat zou daar loederig aan zijn?

1 like

@anon50301661 Oh die is mooi! Hier is t van restjes uit de berging gemaakt en vooral praktisch hahaha

@FrauHelga Nee helemaal prima toch haha. Wij hebben een soort kuiostoeltjes waar je gewoon niet goed op kunt staan, dus dat ging hier niet

2 likes

Nou dat is in zekere zin minder veilig want ze kan achterover klappen als ze heel wild doet.

Ik buig me wel altijd om haar heen, zodat dat niet makkelijk gebeurt. En dan roeren we samen in een pan of zo.

Wij hebben deze set van IKEA in de keuken en die stoelen zijn mooi recht. Ze houdt zich vast aan de rug van de stoel.

1 like

Ik snapte je ook wel, was gewoon een flauwe opmerking omdat ik de term ‘loedermoeder’ niet zo goed kan hebben, haha.
Prima toch, je bent er ook gewoon bij.

Wat voor aankleedkussen hebben jullie?

Een gewone, simpele van de Prénatal. Tien euro, zie ik op google. Heb me er niet in verdiept, zijn er veel verschillende?

1 like

Eentje van de hema!

1 like

Was toevallig net bij de Ikea en daar zag ik dus zo eentje die je moet opblazen dus dat leek mij niets. Ging daarom even Google en zag verschillende prijzen idd variërend tussen de 10 en 50 euro, dus vandaar dat ik mij afvroeg of daar echt verschil in zat.

1 like

Ik had er een van Koeka voor op dr kamer en een van de Hema voor beneden.
Er zit wel wat verschil in qua stevigheid maar niet dusdanig veel dat het die €40 verschil waard is, zeker niet met een hoes/hydrofiel eromheen.

Enige waar ik en mijn hormonenwel over getwijfeld heb is zo’n gegoten kussentje zoals dit:

Omdat het allemaal nogal schoof op onze commode. Uiteindelijk heb ik dat opgelost met een antislip matje van de action, scheelde toch 98 euro :joy:

6 likes

Ik heb er één van Bebe-jou, hoorde dat die iets dikker/steviger was dan Hema.

Er ging er één met sterretjes uit de collectie (blijkbaar werken ze zelfs daar met collecties :grimacing:), dat scheelde €5,- in vergelijk met een witte, dus die maar genomen.

1 like

Toch weer even terugkomend op mijn eerdere vraag van wat voor kinderwagen. Hoe hebben jullie het aangepakt met de maxicosi/autostoel? En dan met name voor new born, ik zag namelijk de maxi cosi easy fix plus als autostoel die kan je van 0 tot 4 jaar gebruiken, maar deze kan je niet als maxi cosi klikken op het wandelwagen frame.

Hebben jullie dan eerst een maxi cosi gekocht en later een nieuwe autostoel (met eventueel draaibare base)?

Ja zo hebben wij het gedaan! Pas een autostoel aangeschaft toen hij niet meer in de maxi cosi pastte