Naar Disney kun je ook goed met de trein, misschien is dat een optie? Het klinkt alsof je t wel leuk zou vinden maar alleen om praktische redenen niet wil, dus ik zou gaan!
Klopt ik zou het heel leuk vinden maar ik ben bang dat we N er geen plezier mee doen en dan is het me het geld/rijden/gedoe niet waard.
Haha dit is zo lastig aan kinderen hebben. Vóór N zou ik nu al 10x geboekt hebben.
Ja snap ik! Maar als je schoonfamilie gek op haar is en een beetje helpt hier en daar valt het misschien mee met het gedoe? Duur is het wel ja haha
Ik zou even goed met je schoonfamilie afstemmen dat zij bv ook af en toe bij N. blijven zodat jullie ook in wat attracties kunnen. Dat alle verwachtingen wel hetzelfde zijn zeg maar. En dan gaaaaan! Disney ben je “zo”. Evt kijken of jullie heel vroeg kunnen vertrekken of bv savonds en dan vlakbij disney een hotelovernachting, zodat N. hopelijk slaapt in de auto heen?
Jaaa met de schoonfamilie komt wel goed! Ik denk dat we het maar gewoon gaan doen. N met die schattige Mini Mouse oortjes op is ook wel weer heel cute. 
Omg jaaaaaaa. Deel aub de foto’s haha!! 
En ook meteen mooie oefening voor jullie vakantie paar weken later. Weet je of het beetje gaat met rijden of dat je bv beter nog een extra stop kan plannen 
Haha sowieso!
De echte zomervakantie doen we met mijn ouders en rijden we sowieso in twee keer (2x 4 uur ongeveer). Dus dat is prima, kunnen we lekker op ons gemak twee keer twee uur per dag rijden, beetje picknicken en spelen onderweg dus dat komt helemaal goed.
Heeft iemand een cadeautip voor een meisje dat zes wordt?
Ben op zoek naar een leuk voorleesboek (is de NEEhoorn leuk?) en nog wat kleins om mee te spelen erbij.
Ik had voor ons buurmeisje een knutsel setje van de action en kralen met draad en armband sluitingen bij de wibra. Ze vond het helemaal mooi en heeft al een ketting en armband voor onze dochter ervan gemaakt, dus geloof dat het wel in de smaak viel.
Gaan! Lees bijna alleen maar voordelen in je post.
We gebruikten eerst de maxicosi die je ook op je kunderwagen kan vastklikken. Vond dat in het begin ook wel echt handig fat hij er niet uit moest voor even snel in en uit de wagen. We hebben nu hij 4 maand is een tweede stoel gekocht (want ik ga ook weer bijna werken dus gebruiken weer twee wagens) voor in de andere wagen die dan meegroeit tot 4 jaar. Zodra hij uit de maxicosi gegroeid is kopen we zon tweede draaibare meegroeistoel.
Ik zou nog even updaten mbt maxicosi in het vliegtuig. Vond het echt wel handig op zich. Alleen niemand van het pwrsoneel was het gewoon dat een stoeltje mee op de vlieger moest. Moest allemaal nog eens nagevraagd worden aan iemand met meer ervaring etc. Maar is gelukt. Paste wel echt maar heel nipt in de stoel van het vliegtuig (tui kortw afstand). De persoon voor ons kon ook zijn stoel niet achteruit zetten bijvoorbeeld wn qua breedte moest hij geen mm breder zijn bijvoorbeeld. Maar al bij al voor een kleine baby wel handig vond ik. Hij heeft er lekker in geslapen en kon hem ook zo liggend flesje geven. En ik had mijn handen vrij voor iets uit de tas te nemen of een glesje te maken bijvoorbeeld.
Het lijkt me in ieder geval belangrijk om snel te gaan handelen, om zo zelf ook niet constant in angst te zitten of dat er nog wat ergers gebeurt. Een gedragstherapeut erbij halen lijkt me een goede optie? Honden communiceren en waarschuwen vaak voordat er iets gebeurt dmv houding en geluid (grommen), maar een kind kan hem nog niet goed lezen en interpreteren. Maar kan je de boel altijd in de gaten houden is dan denk ik ook belangrijk.
Mijn dreumes is wat lomp nu, en wil af en toe op de hond klimmen of staat op z’n poot. De hond loopt gelijk weg of moppert dat hij het niet fijn vindt. L snapt dit uiteraard niet en dus is het aan mij als roedelleider om te zorgen dat ze dit niet meer doet en het te voorkomen. Ik herhaal elke keer bij L wat niet mag en wat ze wel mag doen. Als ik zie dat de hond te veel geprikkeld is, doordat ze bijvoorbeeld veel huilt dan zorg ik dat hij even ergens rustig kan liggen. Ik laat die van ons nooit alleen met de hond, ook al hebben wij geen problemen gehad.
Ja de Neehoorn is geweldig. Ook nog leuk voor later als ze het zelf kunnen lezen. Hier lag ze steeds in een deuk om de kus mijn kont hond in het boek.
Ik zou t zelf wel aandurven. Filmpjes, snacks, wat vaker stoppen tussendoor. Moet te doen zijn toch. Of anders misschien zonder N gaan? Kan je zelf misschien ook wat meer van het park enzo genieten.
Ik heb een baby van 1 maand oud en ik neem haar graag in de draagzak om een stuk te wandelen. Alleen wat doe je een baby van 1 maand aan als de temperaturen warmer van 25 graden zijn en je wil dragen om te wandelen? Ik wil namelijk liever niet dat haar armpjes in de zon zitten, maar een longsleeve shirt en sokjes/slofjes lijken mij zo warm. Ze draagt vandaag bijv een korte mouwen romper met een overgooier en sokjes.
Korte mouwen romper met een dun vestje erover?
Op hele warme dagen doe ik ze alleen een romper aan in de draagzak en armpjes en beentjes goed insmeren + zonnehoedje op.
Bij K. deed ik ook wel eens een hydrofiel tussen ons in op de hele warme dagen en dan haar alleen in een luier trouwens (die is van begin juli).
Goed punt, dat van de roedel leider, misschien hadden wij moeten zien dat de hond niet op zijn gemak was. Heb al even zitten googlen op gedrag en ga daarmee aan de slag. Het liefst maak ik afspraken met m’n kind mbt de hond, maar dat kan nu nog niet helaas! Laat ze ook nooit alleen met elkaar hoor, het blijft toch een beest… hoe lief we hem ook vinden.
Mijn hond zijn mand ligt in de gang en in de zomer in de tuin. Als hij daar zelf gaat liggen doe ik de deur dicht zodat hij kan rusten. Ook als ik even geen tijd heb om op te letten ligt hij daar. Mijn hond is helemaal gek van de kinderen maar hij is groot dus wil geen risico nemen. Maar bij mij zou die wel gelijk weggaan bij happen/grommen.
Je mag mij wel een pb sturen als je vragen hebt! Onze hond heeft een gedrags training gehad (en wij ook) nadat hij uithaalde naar een van de kinderen. En ik heb veel gehad aan onze gedrags coach, je kunt haar volgen op insta en zij doet ook telefonische consulten!
Onze baby heeft vandaag voor het eerst een oefenhapje gekregen. Op het CB zeiden ze dat het tegenwoordig zo is dat ze eerst met groenten beginnen en daarna pas een keer met fruit zodat de baby’s eerst wennen aan iets wat niet zoet is. Ik vraag me af of ik dit advies wel zou opvolgen want een fruithapje in de ochtend en een groentehapje in de namiddag vind ik best aannemelijk klinken. Kan ik dit ook gewoon doen of is het wel beter om maar één smaak per dag aan te bieden en dan alleen groente voor nu?