Tips, ervaringen & aanraders #4

Niet! Dus je kan beter iets minder tandpasta geven dan :slight_smile: de tandarts vertelde dat omdat babies niet kunnen slikken je gewoon heel weinig tandpasta moet gebruiken. Dus alleen de toppen van de haartjes een beetje insmeren. Dat beetje dat dan blijft zitten hoeft er niet uit.

1 like

Idd eerst een losse maxicosi! Omdat die op de kinderwagen kan maar ook omdat het dr meest veilige manier van vervoeren is (zolang mogelijk in maxicosi (= ongeveer tot 12 a 15mnd) & tegen rijrichting in).
Ik werd daar extra in gesterkt toen ik toen T 9mnd was een axisfix wilde kopen (leek me beter voor lange reis naar zuid frankrijk), en de verkoper dat afraadde. Als je me geen stoel van 400€ wil verkopen dan zal het wel echt zo zijn dacht ik dus :see_no_evil::joy:

Die easyfix is trouwens een base voor in de auto toch? Geen stoel zelf?

2 likes

Wij hebben die verschoonmat en hij is echt iedere euro waard. Ik ken mezelf, ik had bij een verschoonkussen ook een of andere hippe verschoonhoes willen hebben en een reservehoes en dan was ik alsnog de helft van het geld kwijt geweest, haha. Onze kraamverzorgster was er ook heel enthousiast over dus toen kon ik even extra tegen mijn vriend zeggen dat hij toch echt het geld waard was :joy:

1 like

Wij gebruiken m denk ik ongeveer sinds dat hij 16 maand is, rond die tijd kon hij staan. En nu nog steeds iedere ochtend om samen pap te maken of wanneer er andere interessante dingen in de keuken gebeuren haha

1 like

Hij heeft doorgeslapen!! Van 18.00 tot 06.00 :grinning::grinning::grinning: dus je kan wel stellen dat dit werkte. Alleen zag ik dat wel z’n laken en deken nat waren omdat hij natuurlijk wel horizontaal uit z’n 360-beker drinkt… @Suikerklontje hoe was dat bij jullie?

17 likes

Oooh wat top!! Het is denk ik even wennen met drinken voor hem, K. drinkt er ook liggend uit maar heeft eigenlijk nooit een nat bed. Heel af en toe een kleine natte plek waar die beker heeft gelegen, maar dan heeft ze er gewoon lomp mee gedaan.

1 like

Hahaha lomp doen, ja klinkt als R :grinning: nou top dan wacht ik het even af. Dankjewel nogmaals!

1 like

Pff ik moet even m’n verhaal kwijt, want ik weet even niet zo goed wat te doen. Onze hond (Franse bulldog, oudje, 8 jaar) heeft vanmorgen naar onze I (10 maanden) gehapt. Het was een waarschuwing dus hij raakte hem gelukkig niet, maar wij schrokken natuurlijk enorm. Ook erg boos geworden op de hond en daarna heel hard gehuild omdat dit mijn angst is. Hij (de hond) is geen kinderen gewend (alleen I nu 10 maanden), maar wel een enorme mensenhond. Wij zijn alles voor hem. I daarentegen, moet hij niets/weinig van weten. Zeker sinds I aan het tijgeren/kruipen is en hem dus echt opzoekt want I vindt de hond wel enorm leuk en interessant, gaat hij hem echt uit de weg, met dit voorval dus vanmorgen. Ik weet echt even niet wat te doen. Hoe veel ik ook om onze hond geef is mijn eerste reactie: hij moet weg. Maar misschien is dat wel heel kort door de bocht. Blehh wat stom. Zijn er mensen met honden en baby’s die hier ervaring mee hebben? Hoe tolerant moet een hond zijn? Het liefst zou ik willen dat I er bij wijze van alles mee kan doen en dat hij altijd liet is, maar hoe reeel is dat?

1 like

Als de hond I al uit de weggaat is dat niet reëel denk ik. Dat is al een signaal die hij afgeeft.

Is er misschien een trainer die mee kan kijken?

Meteen weg doen zou ik niet doen zonder alles geprobeerd te hebben.

Ik heb zelf ook een hond en ben voor mijn dochter en hem streng mbt omgang met elkaar.
Ben verder niet streng maar met elkaar wel duidelijke regels. Bijvoorbeeld hond in mand is met rust laten. Wij eten, hond in de mand. Rustig aaien, niet trekken etc.
Hond ook nog genoeg aandacht geven.

Het is ook mijn angst namelijk maar honden geven vaak genoeg signalen af, voordat ze wat doen. En voorkomen en herkennen van signalen is belangrijk.
Ik vind het nu wel makkelijker nu ze loopt, toen ze nog kroop kwam de hond snel op haar af.

Mag ik jullie mening hierover? Schoonzusje gaat in augustus drie dagen naar Disneyland Parijs met haar gezin (3 kinderen) en schoonouders en vraagt of we meegaan. Ik twijfel zelf enorm. N is dan 14 maanden oud.
Waarom ik wel zou gaan: ben dol op Disney haha. We gaan met meerdere mensen die dol zijn op N (en andersom). We kunnen het geld missen en het is gewoon leuk om met deze mensen weg te gaan.
Waarom ik niet zou gaan: twee weken later gaan we op vakantie naar Frankrijk dus dat is weer zo ver rijden. Veel gedoe voor een paar dagen. Ik weet niet of we N er al echt een plezier mee doen. En het is duur.

Ik neig zelf naar niet gaan, maar mijn vriend wil wel heel graag. Wat zouden jullie doen?

• Wel gaan
  • Niet gaan

0 stemmers

Ik ben ook dol op Disney dus mijn antwoord is altijd ja :joy:

En twee weken er tussen is ook prima toch? Als je nu 2 dagen later weer naar Frankrijk zou gaan, dan is het wel krap inderdaad.

Haha! En ja klopt twee weken ertussen is in principe goed te doen. Ik ben alleen bang dat het rijden ernaartoe echt een drama wordt en dat ik dan twee weken later niet meer durf haha. Tot nu toe gaat rijden met N heel goed, maar we hebben nog nooit langer dan 1.5 à 2 uur met haar gereden dus dat is wel spannend!

L en S haten auto rijden maar lange stukken gaan hier beter dan korte afstanden. En het is een goede oefening voor 2 weken later :wink:.

Als je het leuk vind en je kunt het geld missen, dan zou ik me door de auto rit niet laten tegenhouden. Je kunt het van te voren niet vastleggen hoe N het doet in de auto. Misschien slaapt ze wel 4 uur, en dan heb je een super relaxte rit.

1 like

Naar Disney kun je ook goed met de trein, misschien is dat een optie? Het klinkt alsof je t wel leuk zou vinden maar alleen om praktische redenen niet wil, dus ik zou gaan!

1 like

Klopt ik zou het heel leuk vinden maar ik ben bang dat we N er geen plezier mee doen en dan is het me het geld/rijden/gedoe niet waard.

Haha dit is zo lastig aan kinderen hebben. Vóór N zou ik nu al 10x geboekt hebben.

1 like

Ja snap ik! Maar als je schoonfamilie gek op haar is en een beetje helpt hier en daar valt het misschien mee met het gedoe? Duur is het wel ja haha

1 like

Ik zou even goed met je schoonfamilie afstemmen dat zij bv ook af en toe bij N. blijven zodat jullie ook in wat attracties kunnen. Dat alle verwachtingen wel hetzelfde zijn zeg maar. En dan gaaaaan! Disney ben je “zo”. Evt kijken of jullie heel vroeg kunnen vertrekken of bv savonds en dan vlakbij disney een hotelovernachting, zodat N. hopelijk slaapt in de auto heen?

3 likes

Jaaa met de schoonfamilie komt wel goed! Ik denk dat we het maar gewoon gaan doen. N met die schattige Mini Mouse oortjes op is ook wel weer heel cute. :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Omg jaaaaaaa. Deel aub de foto’s haha!! :smiling_face_with_three_hearts:

En ook meteen mooie oefening voor jullie vakantie paar weken later. Weet je of het beetje gaat met rijden of dat je bv beter nog een extra stop kan plannen :wink:

1 like

Haha sowieso!

De echte zomervakantie doen we met mijn ouders en rijden we sowieso in twee keer (2x 4 uur ongeveer). Dus dat is prima, kunnen we lekker op ons gemak twee keer twee uur per dag rijden, beetje picknicken en spelen onderweg dus dat komt helemaal goed.

1 like